captcha

Jūsų klausimas priimtas

Į Klaipėdą atvyko garsioji S. Gubaidulina

Įsibėgėjęs festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris“ sulaukė išskirtinio svečio – pasaulinio garso šiuolaikinės muzikos „grand-dame“ vadinamos kompozitorės Sofijos Gubaidulinos. Klaipėdos kamerinis orkestras parengė programą „Sielos garsovaizdis“, kurioje – ir du Vokietijoje gyvenančios rusų kompozitorės kūriniai.
Wikipedia.org nuotr.
Wikipedia.org nuotr.

Įsibėgėjęs festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris“ sulaukė išskirtinio svečio – pasaulinio garso šiuolaikinės muzikos „grand-dame“ vadinamos kompozitorės Sofijos Gubaidulinos. Klaipėdos kamerinis orkestras parengė programą „Sielos garsovaizdis“, kurioje – ir du Vokietijoje gyvenančios rusų kompozitorės kūriniai.

Totorijoje gimusi kompozitorė S. Gubaidulina, baigusi Maskvos konservatoriją, sudrumstė sovietinės kultūros vandenis radikaliomis kompozicijomis ir stipriu krikščionišku tikėjimu, teigia muzikologai.

„Kiekvienas kompozitorius turi savo kredo, bet tokiam menininkui kaip aš,– labai svarbu justi ryšį su žeme ir dangumi. Mane įkvepia buvimas ne mieste, ne civilizacijoje. Ir tuomet įkvėpimo ieškoti nereikia, jis tiesiog yra“, – kalbėjo kompozitorė S. Gubaidulina.

Pasaulinio garso kompozitorė Klaipėdoje lankosi pirmą kartą. Klaipėdos kamerinis orkestras festivaliui „Klaipėdos muzikos pavasaris“ parengė du S. Gubaidulinos kūrinius: prieš daugiau kaip keturis dešimtmečius sukurtą koncertą fortepijonui ir orkestrui „Introitus“ bei šio amžiaus kūrinį „Fachverk“ –akordeonui ir orkestrui.

„S. Gubaidulinos muzika yra sudėtinga, bet turbūt tai ne pagrindinis dalykas apie kurį reikėtų kalbėti. Atlikti sudėtinga, nes ji turi labai daug idėjų, kurias toje muzikoj užkoduoja .Ir jos muzika labai konceptuali, viena vertus. Kitą vertus, labai emocionali“, – sakė Klaipėdos kamerinio orkestro vadovas Mindaugas Bačkus.

Vokietijoje gyvenanti kompozitorė pasidžiaugė galimybe dalyvauti generalinėje repeticijoje. Jos teigimu, tai reta proga, nes dažnai kompozitoriui paliekama įvertinti tik po koncerto. Muzika, anot jos, priklauso nuo detalių.

„Pamenu, kartą pasakiau, jog reikia padaryti taip, kad smuiko strykas pakyla, o garso vibravimas lieka. Tai yra dešinė ranka pakyla, o kairę dar tęsia. Netikėtai supratau, kad vienas pastaba gali pakeisti kūrinio esmę“, – pasakojo S. Gubaidulina.

„Pirmas dalykas, kurį S. Gubaidulina pasakė: žinote, viskas labai gerai, bet man trūksta emocijos. Ji turėjo omeny, trūksta energijos, kurią transliuotų orkestras“, – teigė M. Bačkus.

Į koncerto programą įtraukta ir Johano Sebastiano Bacho kūryba. Sugretinti dviejų skirtingų epochų kompozitorių muziką pasiūlė Estijos smuikininkas Andresas Mustonenas, kartu su M. Bačkumu jiedu pagrieš J. S. Bacho dvigubą koncertą.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...