captcha

Jūsų klausimas priimtas

Neįprasta paroda, kurioje išsiaiškinsite, kaip vertinate meną

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose atidaryta paroda „Meno terminalas“, kurioje menotyrininkai Ignas Kazakevičius ir Vidas Poškus žaismingai apžvelgia Lietuvos šiuolaikinį meną ir jo stereotipus. Vilniuje ir Kaliningrade jau eksponuota paroda uostamiestyje papildyta naujais eksponatais.
Parodos simbolika. Organizatorių nuotr.
Parodos simbolika. Organizatorių nuotr.

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose atidaryta paroda „Meno terminalas“, kurioje menotyrininkai Ignas Kazakevičius ir Vidas Poškus žaismingai apžvelgia Lietuvos šiuolaikinį meną ir jo stereotipus. Vilniuje ir Kaliningrade jau eksponuota paroda uostamiestyje papildyta naujais eksponatais.

Paroda-projektas „Meno terminalas“ – tai lyg šiuolaikinio meno pristatymo kultūros, tendencijų, bendravimo tarp menininko, kuratoriaus ir publikos šaržas. Ironiškus Lietuvos šiuolaikinio meno stereotipus kūryba ir asmeninėmis savybėmis įkūnija 16-ka skirtingų kartų menininkų.  Paroda, pasak jos organizatorių – daugiasluoksnė, pirmiausia siūlanti ne tik interaktyviai susipažinti su menininkais, bet ir sužinoti kaip pats lankytojas pasirengęs įminti šiuolaikinio meno galvosūkius. Publiką parodos autoriai skirsto į stebėtojus, žiūrėtojus ir vertintojus.

„Taigi parodą galima žiūrėti kaip kompiuterinį žaidimą, nes žiūrovas turi praeiti visus 16-ka laukelių, susipažinti su 16 menininkų ir atsakyti į 64 klausimus. Kiekvienas pabaigęs žaidimą sužino meno vertinimo principus – kaip jis vertina meną, menininio mąstymo būdą. Laimėjusieji gauna sertifikatą,“ – apie parodos koncepciją pasakoja menotyrininkas Ignas Kazakevičius.

Vilniuje ir Kaliningrade eksponuotas „Meno terminalas“ uostamiestyje papildytas naujais eksponatais – trumpomis menininkų biografijomis, stiklo dėžėmis su juos atspindinčiais objektais ar fetišais. Tai – batas, plaukų gumelė, senas teptukas ar aplamdyta pasakų knyga. Ir po vieną kiekvieno menininko paveikslą, kurie yra lyg parodos organizatorių perkurta, hiperbolizuota visos to menininko kūrybos metafora.

„Iškadravom svarbiausius menininkų darbus, sukondensavom juos iki mažyčių fragmentų ir pažymėjom pačias svarbiausias detales gintarais. Ta gintartinė konversija yra susijusi su gražinimo ir grąžInimo koncepcija. Kitaip tariant, kikevieno atėjusio požiūris tampa mūsų koncepsija – atėjo žiūrovas, kažko tikisi, mes turime sugerti šitą tikėjimą ir jam pristatyti tai, ko jis tikėjosi,“ – sako menotyrinininkas I. Kazakevičius.

Menas nestovi vietoje, todėl ir „Meno terminalo“ vizualinis pateikimas greičiausiai keisis ir plėsis. O eksponuoti jį šiemet dar žadama Kaune ir galbūt Izraelyje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...