captcha

Jūsų klausimas priimtas

K. Dereškevičiaus darbų parodoje – savitos sovietmečio interpretacijos

Tapytojo Kosto Dereškevičiaus jubiliejui Modernaus meno centras parengė parodą, kurioje siūloma prisiminti, kaip atrodė sutikta gatvėje ar autobuse moteris prieš 30–40 metų. Vilniaus „Titaniko“ ekspozicijų salėse – ryškūs, skeptiškai sovietmetį stebėjusio menininko darbai. 
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Tapytojo Kosto Dereškevičiaus jubiliejui Modernaus meno centras parengė parodą, kurioje siūloma prisiminti, kaip atrodė sutikta gatvėje ar autobuse moteris prieš 30–40 metų. Vilniaus „Titaniko“ ekspozicijų salėse – ryškūs, skeptiškai sovietmetį stebėjusio menininko darbai.

7-ajame ir 8-ajame dešimtmetyje K. Dereškevičius kartu su bičiuliais iš „Ketveriukės“ grupės –Algimantu Kuru, Arvydu Šalteniu ir Algimantu Švėgžda – pirmieji pradėjo vaizduoti nepagražintus to meto žmones, besikeičiančią aplinką. Dailininkas sako, kad jį erzino nuomonė, jog menas turi būti gražus.

„Iš tikrųjų jokio pamatavimo vieneto, kas gražu, kas negražu“, – teigia jis.

Viena svarbiausių temų prieš 30 metų K. Dereškevičiui buvo sutiktos moterys, pastebėtos autobuse, svečiuose, prie namų laiptinės. Parodos kuratorė pabrėžia, kad pakeleives dailininkas stebi kartais pašaipiu, kartais linksmu žvilgsniu.

 „Nežiūrint tos skurdžios, nykios aplinkos, jos vis tiek vaikosi madų, turi svajonių. K. Dereškevičius tą labai taikliai pastebi, labai įvairiapusiškai atskleidžia tą laikmetį. Ir kartu tai yra tapyba apie tapybą, todėl tuose sutiktų moterų atvaizduose akivaizdžiai atsispindi, koks buvo jo santykis su įvairiomis dailės kryptimis“, – sakė parodos kuratorė prof. Raminta Jurėnaitė.

„Žinote, koks Vytautas Kairiūkštis tai portretą laikė taikomuoju menu. Tai aš pasakysiu, kad aš irgi taip manau. Man atrodo, kai tepi vieną spalvą prie kitos, tai ir gaunasi ta didžiausia filosopija“, – sako K. Dereškevičius.

Dailėtyrininkų teigimu, ši paroda išsiskiria tuo, kad ją įdomu žiūrėti ir meno žinovams, ir mėgėjams. Autorius savitai interpretuoja sovietmečio ženklus.

Apžiūrėjęs savo tapybą K. Dereškevičius sako, kad jam vis dėlto labiau patinkantys jo vėlesni darbai. Parodos rengėjai teigia, kad kada nors būtinai surengsią didesnę, retrospektyvinę dailės klasiko tapybos ekspoziciją.

Parodai Vilniuje, „Titaniko“ ekspozicijų salėje, darbus paskolino Modernaus meno centras, Vilniaus dailės akademija ir privatūs kolekcininkai.  

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close