captcha

Jūsų klausimas priimtas

Duris atveria paroda „Tautų arenoje. Paryžius 1937“

Naujoje Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus erdvėje penktadienį duris atveria paroda „Tautų arenoje. Paryžius 1937“. Joje – vertingi muziejaus archyvuose ir privačiose kolekcijose saugomi eksponatai, pasakojantys apie pirmąjį Lietuvos menininkų ir amatininkų prisistatymą pasaulinėje parodoje.
1937 metų Paryžiaus parodos fragmentas iš Galaunių namų archyvo
1937 metų Paryžiaus parodos fragmentas iš Galaunių namų archyvo

Naujoje Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus erdvėje penktadienį duris atveria paroda „Tautų arenoje. Paryžius 1937“. Joje – vertingi muziejaus archyvuose ir privačiose kolekcijose saugomi eksponatai, pasakojantys apie pirmąjį Lietuvos menininkų ir amatininkų prisistatymą pasaulinėje parodoje.

Pieš 75-erius metus Paryžiuje rengiamoje pasaulinėje mugėje „Menas ir technika“ pirmą kartą prisistatė ir mūsų šalies menininkai: skulptoriai, baldininkai, keramikai, tapytojai kiti kūrėjai. Tarp jų – Liudvikas Strolis, Stasys Ušinskas, Liudas Truikys, Jonas Prapuolenis, Adomas Galdikas. Minėdami 91-ąsias M. K. Čiurlionio dailės muziejaus įkūrimo metines muziejininkai rekonstravo tuometę Lietuvos ekspoziciją naujoje muziejaus erdvėje.

„Pasikasę po žeme atsikovojom plotą ir įkūrėm galeriją, kuri jungia būsimą biblioteką ir Čiurlionio galeriją“, – pasakoja Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus direktoriaus pavaduotoja Daina Kamarauskienė.

Parodoje pristatoma per šimtą eksponatų – ne vien originalūs Paryžiaus parodoje rodyti darbai, bet ir papildoma medžiaga – kūrinių eskizai, muziejaus fonduose saugoma ikonografija.

„Kuratorė Miglė Banytė dirbo detektyvu tikrąja to žodžio prasme: naudojo detektyvinius metodus, kad tuos eksponatus identifikuotų. Tyrinėjimo eigoje supratome, kad tai buvo tie daiktai, kurie buvo tiksliai toje parodoje Paryžiuje 1937 metais. Taip atsirado Prapuolenio kėdė, kuri buvo tiesiog Prapuolenio kėdė. Yra archyvinės nuotraukos, kaip tai atrodė parodoje, tai mes dabar žinom, kad tai yra Paryžiaus kėdė“, – sako D. Kamarauskienė.

Nors Paryžius mūsų šalies menininkus sutiko žavėdamasis, patys lietuviai negailėjo kritikos.

„Kritikavo ir dėl to, kad merginos menkai šypsosi, kad kažkam prastas aptarnavimas pasirodė, kad per mažai prekybos ir dešrelių nebuvo, bet pasaulis įvertino puikiai“, – teigia parodos kuratorė M. Banytė.

Už ekspozicijos apipavidalinimą Lietuvai įteiktas Didysis prizas, o 44 parodoje dalyvavę menininkai gavo net 58 apdovanojimus. Diplomai taip pat eksponuojami parodoje. Tiesa, čia nėra medalių, mat pagal tuo metu galiojusią tvarką, medaliais apdovanoti kūrėjai patys juos turėjo nusipirkti. Dėl finansų stygiaus tai padarė tik du dalyviai: parodos kuratorė Magdalena Avėtėnaitė ir Stasys Lozoraitis. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close