captcha

Jūsų klausimas priimtas

20-ąjį „Kino pavasarį“ atidarys X. Dolano filmas „Mamytė“

Viena iš dažnai girdimo termino Enfant terrible reikšmių – jaunas, talentingas, produktyvus ir neįtikėtinai sėkmingas žmogus, kuris nuolat maloniai šokiruoja išradingais ir netradiciniais kūriniais. Šis apibūdinimas idealiai tinka pristatyti kanadiečių režisierių, scenaristą ir aktorių Xavier Dolaną. Jo penktasis pilnametražis filmas „Mamytė“ (angl. Mommy), Kanų festivalyje pelnęs Žiuri prizą, atidarys jubiliejinį „Kino pavasarį“.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Viena iš dažnai girdimo termino Enfant terrible reikšmių – jaunas, talentingas, produktyvus ir neįtikėtinai sėkmingas žmogus, kuris nuolat maloniai šokiruoja išradingais ir netradiciniais kūriniais. Šis apibūdinimas idealiai tinka pristatyti kanadiečių režisierių, scenaristą ir aktorių Xavier Dolaną. Jo penktasis pilnametražis filmas „Mamytė“ (angl. Mommy), Kanų festivalyje pelnęs Žiuri prizą, atidarys jubiliejinį „Kino pavasarį“.

Kitą dieną, kovo 20-ąją, X. Dolanas švęs savo 26-ąjį gimtadienį, rašoma pranešime spaudai.

Drama „Mamytė“, tiksliau jos vienas pagrindinių veikėjų, siejasi su kita Enfant terrible reikšme. Tai Styvis (Antoine`as-Olivier Pilonas) – maištingas, grubus, greitai užsidegančio, nekontroliuojamo charakterio paauglys, kuris dažnai atsiduria žiaurių poelgių epicentre. Styvis – vienturtis vienišos, išsiskyrusios ir besąlygiškai mylinčios mamos Dianos (Anne Dorval) vaikas. Ramiame nuosavų namų kvartale mamytė ir jos namus niokojantis sūnus sutinka kaimynystėje gyvenančią drovią, dėl nervų išsekimo atostogoms išleistą mokytoją Kailą (Suzanne Clement). Ši atstumtųjų trijulė susidraugauja ir, bandydami susigrąžinti emocinį balansą, tampa savotiška „šeima“.

„Mamytės“ centre esantį mamos ir sūnaus ryšį režisierius apibūdina „egzistencine krize tarp žmonių, kurie vienas kitą myli taip karštai, kad net negali gyventi kartu.“

Pamėgusieji X. Dolano režisūrą, vizualinius ir garso sprendimus bus nustebinti ir šį kartą. X. Dolanas ir filmo operatorius Andre Turpinas pasirinko neįprastą ekrano kraštinių santykį (1:1), kuris susiaurina vaizdą iki „Instagram“ asmenukių stiliaus formų ir sukuria klaustrofobišką atmosferą. Šis vizualinis sprendimas atkartoja filmo dramaturgiją ir išryškina personažų emocinę būseną. Režisieriaus žodžiais, tai yra „būdas dar labiau priartėti prie filmo veikėjų ir dar stipriau į juos susikoncentruoti.“

Garso takelis taip pat siekia to paties – skamba muzika, kurios klausosi patys filmo herojai. Tai pop muzikos ir klasikos kūriniai, kuriuos atrinko ir į vieną garsajuostę įrašė jau miręs Styvio tėvas, taip visus veikėjus apjungdamas bendra istorija.

Naujausiame filme įtikinančiai sūnų vaidinantį Antoine`ą-Olivier Piloną režisierius atrado kurdamas muzikinį vaizdo klipą grupės „Indochine“ dainai „Collège Boy“.

Festivalyje „Kino pavasaris“ buvo rodomi ir kiti X. Dolano filmai. 2013 m. žiūrovai galėjo išvysti jo dramą „Bet kokiu atveju Lorens“ (angl. Laurence anyways), kurioje, kaip ir filmuose „Aš nužudžiau savo mamą“ (ang. I Killed My Mother) bei „Mamytė“, vaidino režisieriaus mylimos aktorės Suzanne Clement ir Anne Dorval. „Bet kokiu atveju Lorens“ pasakoja istoriją apie vyro kūne įkalintą moterį, o praėjusiais metais festivalyje rodytas psichologinis trileris „Tomas atvyko į kaimą“ (angl. Tom at the Farm) nagrinėja homoseksualių santykių temą.

„Mamytė“ festivalį Vilniuje atidarys kovo 19 d., o Kaune – kovo 20 d. Atidarymo filmas kovo 27 d., pirmą kartą „Kino pavasario“ istorijoje, vienu metu bus rodomas net penkiuose Lietuvos miestuose – Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Marijampolėje ir Alytuje.

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...