captcha

Jūsų klausimas priimtas

M. Gailiūtė: kolorito atsisakiau kaip protesto

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre atidaryta Mildos Gailiūtės personalinė tapybos paroda „Ištrinta erdvė“. Savito braižo beieškančios jaunos menininkės darbai priskiriami Lietuvos „naujosios bangos“ tapybai.
artnews.lt nuotr.
artnews.lt nuotr.

Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre atidaryta Mildos Gailiūtės personalinė tapybos paroda „Ištrinta erdvė“. Savito braižo beieškančios jaunos menininkės darbai priskiriami Lietuvos „naujosios bangos“ tapybai.

Šį kartą dideliuose monochrominiuose darbuose jaunoji menininkė fiksuoja ne tik ją supančią erdvę, kuri autorei labai svarbi, bet ir pasakoja vieno miestelio istoriją. Naudodama neįprastą tapybai dažų liejimo techniką, apsiribodama pilkos spalvos atspalviais, kūrinių cikle „Ištrinta erdvė“  autorė tarsi trina tapybos erdvę – sodrų potėpį, faktūrą, konkretų siužetą.  

„Kolorito atsisakiau kaip protesto. Kauno tapybai būdinga koloristinė tapyba, aš norėjau nuo to atsiriboti. Be to, monochrominė tapyba šiuose darbuose yra tarsi aliuzija į istoriją, tarsi sena fotografija“, – pasakoja dailininkė Milda Gailiūtė.

„Aš manau, kad ji nori atsikratyti ekspresionistinės lietuviškos tradicijos varžtų ir tuo pačiu nepakliūti į naujosios, eurostandartinės estetikos gniaužtus. Todėl M. Gailiūtės darbuose mes nematome nei spalvų, nei ryškios koloristikos, įprastos vyresniems dailininkams“, – sako Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro vadovas Ignas Kazakevičius.

Menininkės paveiksluose lieka pilkoje aplinkoje pilkai tirpstantys motyvai – medis, namo kampas, malūnas. Atmesdama ekspresionistinę plastiką ir šiuo metu įsigalėjusį „eurostandartą“, menininkė tarsi siūlo kitą kelią – tapybinį realizmą išvaduoti iš fotošopinės korekcijos ir kitų varžtų.

Mildos Gailiūtės paroda veiks iki sausio.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...