captcha

Jūsų klausimas priimtas

Baletas parūpo ir gyvūnų globėjams

Per Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) baleto trupės gastroles Bonoje suklaidinti lietuviškos „Bajaderės” prabangos vokiečiai susirūpino butaforinio dramblio gerove.
EPA-ELTA nuotr.
EPA-ELTA nuotr.

Per Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) baleto trupės gastroles Bonoje suklaidinti lietuviškos „Bajaderės” prabangos vokiečiai susirūpino butaforinio dramblio gerove.

„50 puikios technikos Vilniaus šokėjų švaistūniškai prabangiai apipavidalintoje scenoje rodo aukštąjį klasikinio baleto meną.

„Bajaderėje” su kaupu yra visko, ko reikia romantiniam baletui. Praleidę galimybę susitikti su šventyklos šokėja kaltinkite tik save”, – apie lietuvių spektaklį rašė Bonoje leidžiamas „General-Anzeiger”.

Lapkričio 13–16 dienomis LNOBT baleto trupė Bonos teatre parodė tris Ludwigo Minkaus baleto „Bajaderė” pagal klasikinę Mariaus Petipa choreografiją ir vieną Mikio Theodorakio „Graiko Zorbos” (choreografas Lorca Massine) spektaklius.

Vokietijos spaudoje jie sulaukė daugybės komplimentų ir nė vienos kritinės pastabos.

Spektaklis tapo reklama

„Viskas pavyko geriau, negu tikėjomės”, – pripažino po gastrolių LNOBT baleto trupės vadovė Rūta Railaitė.

Ji neslėpė, kad užsakovai iš pradžių nuogąstavo dėl publikos nuotaikų. Mat Bona buvo nusivylusi pigios butaforijos prikimštais rusų trupių klasikiniais spektakliais.

Bet jau po pirmosios „Bajaderės” bilietai į visus gastrolinius lietuvių pasirodymus salėje, kurioje telpa per 1000 žiūrovų, buvo išpirkti, o publika plojo vos išvydusi kordebaletą scenoje.

Kritikus ir žiūrovus spektakliai maloniai nuteikė ne tik dėl trupės profesionalumo, bet ir dėl ištaigingų dekoracijų, kostiumų.

Pasklidus gandui apie „Bajaderės” prabangą, Bonos teatras netgi sulaukė skambučio iš gyvūnų globos draugijos. Mat kažkas jai pranešė, kad trupė kartu su dekoracijomis atsivežė gyvą dramblį, kuris iš tikrųjų tebuvo butaforija.

Gyvūnų globėjas priminė, kad dramblio gastroles reikėjo suderinti su draugija, ir domėjosi, kokiomis sąlygomis gyvūnas laikomas, kuo šeriamas, ar profesionaliai prižiūrimas.

Padėjo užsieniečiai

„Bajaderės” atlikėjams tai buvo jau antrosios gastrolės užsienyje. Pernai spektaklis net septynis vakarus buvo rodomas pilnoje Triesto „Teatro Lirico di Verdi” salėje Italijoje.

Tačiau Bonoje spektaklio menininkams teko kiek neįprastos užduotys. „Bajaderės” statytojas dirigentas Martynas Staškus gastrolėms turėjo parengti Pietų Vestfalijos filharmonijos orkestrą, beveik negriežiantį muzikinio teatro spektakliuose.

Įvertinęs orkestro lygį iš įrašų internete, maestro nutarė, kad užduotis įvykdoma, juolab kad jis pats „Bajaderę” buvo dirigavęs daugiau kaip 20 kartų.

Orkestras mokėsi greitai ir buvo pagirtas kartu su dirigentu už muzikavimo polėkį ir jautrumą.

 Dar anksčiau už M.Staškų prieš gastroles į Boną išvyko LNOBT baleto repetitorė Jolanta Davolytė. Jai teko rengti „Bajaderės” spektakliams tenykščius statistus ir Bonos Vadimo Bondaro baleto centro auklėtinius, kurie šoko vietoj „čiurlioniukų”.

Anot kritikų, mažieji artistai sklandžiai įsiliejo į antrojo veiksmo linksmybes – „viskas atrodė stilinga ir muzikalu”.

Netrūksta tik šokėjų

Iš solistų daugiausia dėmesio gastrolėse sulaukė pagrindinę „Bajederės” heroję Nikiją šokusi Miki Hamanaka. „General-Anzeiger” ypač įsiminė jos virtuoziškas, „išsiskiriantis stebinančia jausmų ir tempo kaita” solo antrajame veiksme.

Publiką ir kritikus aikčioti privertė ir pagrindinių personažų kūrėjai Aurimas Paulauskas, Anastasija Čumakova, „visą rusų mokyklos bravūrą perteikęs” spektaklio Fakyras – Igoris Zaripovas.

„Lietuvai, atrodo, trūksta visko, išskyrus šokėjus. O Bonoje atvežtinio šokio alkis nepasotinamas”, – šmaikštavo „Bonner Rundschau”.

Bręsta naujos idėjos

„Vokiečiai jau atsikando šiuolaikiškų eksperimentų – pasiilgo klasikos.

Dėl to gastrolėms ir buvo pasirinkta „Bajederė”, – aiškino M.Staškus.

Bonos chore dainuojantys lietuviai spektaklio dirigentui papasakojo, kad sušiuolaikintą klasiką net premjerose šiame teatre kartais žiūri tiktai ketvirtis salės.

„Išsiskyrėme su vokiečiais tikėdamiesi dar susitikti”, – atskleidė lūkesčius M.Staškus.

LNOBT menu nuoširdžiai domėtasi ir publikos susitikimuose su teatro atstovais prieš gastrolinius pasirodymus. O teatro prodiuseris Artūras Alenskas jau užmezgė kontaktus dėl ateities projektų su keliomis Vokietijos agentūromis.

„Sunkus gastrolių darbas ir įtampa atsiperka, – neabejojo prodiuseris. – Teatras populiarėja, be to, vienu metu rodo spektaklius dviejose scenose, taip papildydamas savo biudžetą.”

Priskyrė elitui

LNOBT trupės spektakliai Bonoje buvo įtraukti į visą sezoną Bonos teatre vykstančio baleto festivalio „Highlights des Internationalen Tanzes” programą.

Tarp festivalio dalyvių – Niujorko Billo T.Joneso ir Arnie Zane’o šokio kompanija, ispanų Gelaberto Azzopardi baletas, Tero Saarineno trupė iš Suomijos, prancūzų „Blanca Li Dance Company” iš Paryžiaus, Rusijos nacionalinis baletas, Brno nacionalinis baletas (Čekija), „Grupo Corpo” iš Brazilijos, „Helsinki Dance Company” (Suomija), Vokietijos trupės „Gauthier Dance”, „Ballett am Rhein” ir kitos solidžios kompanijos.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...