captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nauja A. Vasiljevo paroda atveria žaismingą secesijos stiliaus madą

Taikomosios dailės muziejuje trečiadienį atidaroma paroda „Secesijos mada“ iš mados istoriko, teatro dailininko, kolekcininko Aleksandro Vasiljevo kolekcijos. Tai jau ketvirtoji ilgalaikė paroda iš šio garsaus kolekcininko sukaupto neišsemiamo mados artefaktų lobyno.

Taikomosios dailės muziejuje trečiadienį atidaroma paroda „Secesijos mada“ iš mados istoriko, teatro dailininko, kolekcininko Aleksandro Vasiljevo kolekcijos. Tai jau ketvirtoji ilgalaikė paroda iš šio garsaus kolekcininko sukaupto neišsemiamo mados artefaktų lobyno.

Parodas lankantys lietuviai jį pažino 2009-ųjų rudenį, kai Vilniuje, Radvilų rūmuose, kartu su Lietuvos dailės muziejumi surengė įspūdingą parodą „Karalienės Viktorijos laikų mada“. 2011 m. A. Vasiljevas atvėrė duris į dviejų dešimtmečių mados istorijos laikotarpį, garsėjusį stiliumi „art deco“. Tų pačių metų rudenį kolekcininkas pristatė dar vieną išskirtinę parodą „Nuo mini iki maksi. Septintojo dešimtmečio mada“. Visas parodas palydi išsami paties kolekcininko vedama ekskursija ir spalvingas pasakojimas.

Secesijos menui skirtoje parodoje pristatoma daugiau negu šimtas unikalių secesijos stiliaus suknelių, daugybė aksesuarų, fotografijų, tapybos darbų, baldų, derančių prie elegantiškojo laikotarpio aprangos.

Pasak A. Vasiljevo, „į palyginti ramų, be karų, revoliucijų, karinių perversmų metą, vadinamą gražiąja epocha (1890–1914), įsiterpė „art nouveau“ (naujasis menas) stilius, lengvai ir žaismingai atsiskleidęs 1900-aisiais Paryžiaus pasaulinėje parodoje, nors jo vilnijimas buvo juntamas jau XIX a. paskutinį dešimtmetį.

Naujasis menas augo stilizuodamas gyvosios gamtos (ypač vandens augmenijos, jūrų gyvūnijos) formas, žaisdamas motyvų įvairove, ornamento asimetrija, o to meto menininkai įkvėpimo sėmėsi mistinėse viduramžių vizijose, simbolizmo literatūroje, Rytų kraštų mene, tautiniuose šaltiniuose.

„Art nouveau“ gyvavo neilgai, bet sklido po Europą greitu tempu, pasiekė Ameriką, net Japoniją. Kiekvienoje šalyje jis buvo truputį kitoks ir vadintas skirtingai – jugendu, modernu, secesija.

Šis stilius sutapo su kova už moterų teises ir jų vadavimusi iš korsetų, moteriško kostiumo formavimusi. Vyko pokyčiai ir vaizduojamajame mene – secesijos menas paskatino tobulinti linijinį piešinį, šriftus, pakeitė grafikos lakšto kompoziciją, knygų išvaizdą, plakato funkciją, efemeriška vaizdų elegancija.

Parodoje „Secesijos mada“ eksponuojamos suknelės sukurtos modeliuotojų, siuvėjų ir siuvinėtojų garsiuose Europos madų namuose ir šios dienos žmogui demonstruoja patvarius šimtmečio senumo audinius, nėrinius, drabužių kirpimą, siuvinėjimus, aplikacijas bei daugybę nuostabių moterų ir vyrų mados priedų – aksesuarų: batelių, rankinukų, skrybėlaičių, sagčių, smeigtukų, smeigių, pokylių užrašų knygelių, kvepalų flakonų, vėduoklių – ir daug kitų per šimtą metų užmirštų daikčiukų, gražinusių gyvenimą, džiuginusių akį bei liudijusių secesijos darytą įtaką visam jos meto daiktų pasauliui.

Paroda „Secesijos mada“ veiks iki 2013 m. spalio 31 dienos.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...