captcha

Jūsų klausimas priimtas

Britų kompozitorė kūrinį kviečia išgirsti kojomis

Vilniuje tęsiasi „Gaidos“ festivalis, kurio šiemetinė tema – erdvė muzikoje. Pirmadienio vakarą – pagrindinis festivalio koncertas: Šiuolaikinio meno centre skamba britų kompozitorės kūrinys, kurį ji kviečia išgirsti kojomis, nes suvokti šio kūrinio stovint arba sėdint vienoje vietoje neįmanoma. 
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Vilniuje tęsiasi „Gaidos“ festivalis, kurio šiemetinė tema – erdvė muzikoje. Pirmadienio vakarą – pagrindinis festivalio koncertas: Šiuolaikinio meno centre skamba britų kompozitorės kūrinys, kurį ji kviečia išgirsti kojomis, nes suvokti šio kūrinio stovint arba sėdint vienoje vietoje neįmanoma.

Kompozicijos „Chroma 17“ autorė – britų kompozitorė Rebecca Saunders, jos kūrinį atlieka ansamblis iš Vokietijos „MusikFabrik“.

Kompozitorės kūrinys, atliekamas skirtingų miestų muziejuose, kituose skirtinguose architektūriniuose objektuose, sukurtas specialiai Londono „Tate“ muziejui, ten skambėjo pirmą kartą. Vilnius – 17 miestas, todėl kūrinys ir pavadintas „Chroma 17“.

Ši kompozicija –- pagrindinis „Gaidos“ festivalio erdvės temą atskleidžiantis projektas. Muzikantai kūrinį atlieka išsidėstę po visą Šiuolaikinio meno centro antrąjį aukštą, jie groja ir akustiniais, ir elektriniais instrumentais. Groja čia ir per pusšimtį muzikinių dėžučių.

Kiekvieną kartą kūrinys pritaikomas konkrečiai erdvei, todėl, pasak kompozitorės, kiekvieną kartą ir skamba unikaliai. Klausytojai kūrinį išgirsti gali vaikščiodami iš vienos patalpos į kitą, sekdami muzikos skambesį. Todėl kompozitorė ir sako: klausykitės muzikos kojomis, nes suvokti kūrinio būnant vienoje vietoje neįmanoma.

„Jūs galite prie muzikantų prieiti tiek arti, kiek norite, jie vis tiek gros. Jūs turite leisti savo ausims vesti jus, nes negalite pamatyti ir išgirsti visko, kas vyksta. Jei kažkas groja viename kambaryje, jūs neišgirsite, kas yra kitame, tačiau aš kūriau atvirą kompoziciją, kad kur bebūtumėt, jūs girdėsite visumą“, – kalbėjo R. Saunders.

Pasak kompozitorės, tai didelis iššūkis jai pačiai, nes tokioje erdvėje suvaldyti garsus, neturint dirigento, yra kupinas įtampos išbandymas.

„Tai pirmasis mano bandymas sukurti kelias atskiras dalis, kurios susijungia architektūrinėje erdvėje. Aš eksperimentuoju su įtampa, su skirtingais garso šaltiniais, su tuo, kaip gali būti tiek pat toli ir tiek pat arti nuo muzikos ir nuo atlikėjo. Man įdomu, kas atsitinka su muzika, su tyla, įtampa, atlikėjų gestais. Aš siekiu, kad klausytojas sukurtų asmeninį koliažą judėdamas iš erdvės į erdvę“, – sakė R. Saunders.

Festivalis „Gaida“ truks iki sekmadienio. Klausytojų dar laukia ansamblių iš užsienio pasirodymai bei lietuvių kompozitorių kūrinių premjeros. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...