captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniuje galima apžiūrėti prancūzų dizaino ikonas

Nuo dantų šepetėlio iki įmantrių formų fotelių, sofų, net transporto priemonių – prancūzų dizainas apima įvairias sritis. Nuo ketvirtadienio keletą dizaino pavyzdžių galite apžiūrėti parodoje „20 prancūzų dizaino ikonų“.
Laidos „Labas rytas, Lietuva“ kadras.
Laidos „Labas rytas, Lietuva“ kadras.

Nuo dantų šepetėlio iki įmantrių formų fotelių, sofų, net transporto priemonių – prancūzų dizainas apima įvairias sritis. Nuo ketvirtadienio keletą dizaino pavyzdžių galite apžiūrėti parodoje „20 prancūzų dizaino ikonų“.

Kėdė iš permatomo plastiko – kad nesimatytų, kai niekas ant jos nesėdi. Jos autoriui  Philippe`ui Starckui itin svarbus ne tik žaismingumas, bet ir funkcionalumas. Tokie kriterijai būdingi daugeliui prancūzų dizainerių, kurių darbai eksponuojami parodoje.

„Prancūzų dizaino specifika, mano manymu, atsirado tada, kai pradėjo kurti Ph. Starckas. Jis ieškojo būdų, kaip kasdienybėje naudojamus daiktus padaryti įdomius. Ph. Starckas sujungė kūrybą, industriją ir mokslo tyrimus, nebijojo derinti skirtingų medžiagų, pavyzdžiui, geležies, plastiko ir tekstilės.

Jo kurti daiktai ne tik atrodo modernūs, bet yra patvarūs, lengvai pritaikomi kasdienybėje“, – teigia Prancūzų instituto Lietuvoje direktorius Fredericas Bellido.

Tokie kriterijai būdingi daugeliui prancūzų dizainerių. Nors prancūzų kultūra neretai apibūdinama kaip lengvabūdiška, dizainui šis terminas visiškai netinka: racionaliai apgalvota forma ir tinkamai parinktos medžiagos – svarbiausi elementai. Vienas ryškiausių ankstyvojo funkcionalizmo pavyzdžių – Le Corbusier kartu su Charlotte Perriand trečiajame dešimtmetyje kurtas ir iki šiol sėkmingai gaminamas šezlongas. Ph. Starcko kūriniai jau artimesni postmodernizmui.

„Visų pirma išskirčiau Ph. Starcko sulčiaspaudę, tai viena iš XX a. antros pusės dizaino ikonų. Dabar madinga rinkti dešimtukus – tai ji tikrai įeitų į Europos dizaino pavyzdžių dešimtuką“, – sako Vilniaus technologijų dizaino kolegijos Grafinio dizaino katedros vedėjas Jonas Malinauskas.

Kiek naujesnis ir, pasak pašnekovo, itin vykęs prancūzų dizaino pavyzdys – brolių Bouroullecų projektuota širma.

„To daikto privalumas yra jo universalumas. Kiekvienas segmentas yra iš plastmasės, turi 21 jungtį, kuriomis gali būti jungiamas su kitais segmentais. Čia [parodoje] dabar padarytas tvarkingas dekoratyvinis ornamentas, bet kitaip jungiant gali būti visiškas chaosas, primenantis natūraliai užaugusį želdinį. Taip sukuriamos mobilios pertvaros šiuolaikiniam būstui“, – pasakoja J. Malinauskas.

Parodą „20 prancūzų dizaino ikonų“ sostinėje galite apžiūrėti nuo šio ketvirtadienio iki spalio 10-osios Šiuolaikinio dizaino galerijoje. Po to iki lapkričio vidurio paroda veiks Kaune.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...