captcha

Jūsų klausimas priimtas

Naujame sezone OKT bus jaunatviškas ir aštrus

16-ąjį gyvavimo sezoną Oskaro Koršunovo teatras pasitiko surengdamas netikėtą madų šou. Pačių aktorių iš spektaklių afišų pagaminti kostiumai pristatė kiekvieną šiame sezone rodomą spektaklį. Kartu tai buvo ir įvadas į tarptautinio projekto „Feast Fashion“ pristatymą. Praeitą sezoną užbaigęs jubiliejiniu festivaliu, teatras atveria naują puslapį. „Akivaizdu, jog perėjome tam tikrą ciklą, kurį užbaigė „Žuvėdra“. Dabar jau pradėsime visiškai kitokį etapą“, – teigia teatro meno vadovas, režisierius Oskaras Koršunovas.
 
OKT nuotr.
OKT nuotr.

16-ąjį gyvavimo sezoną Oskaro Koršunovo teatras pasitiko surengdamas netikėtą madų šou. Pačių aktorių iš spektaklių afišų pagaminti kostiumai pristatė kiekvieną šiame sezone rodomą spektaklį. Kartu tai buvo ir įvadas į tarptautinio projekto „Feast Fashion“ pristatymą. Praeitą sezoną užbaigęs jubiliejiniu festivaliu, teatras atveria naują puslapį. „Akivaizdu, jog perėjome tam tikrą ciklą, kurį užbaigė „Žuvėdra“. Dabar jau pradėsime visiškai kitokį etapą“, – teigia teatro meno vadovas, režisierius Oskaras Koršunovas.

Jau rugsėjo 6-8 d. sezoną atidarys trilogija „Hamletas“, „Dugne“ ir „Žuvėdra“. Tai – visų penkiolikos teatro veiklos metų sintezė. Režisierius O. Koršunovas jau kurį laiką brandino idėją parodyti šiuos tris vienas kitą inspiravusius spektaklius chronologine tvarka, per tris dienas.

„Nuosekliai parodyti visą trilogiją buvo sena mano svajonė, kurios niekaip nepavykdavo įgyvendinti – nėra taip lengva suderinti visus repertuaro niuansus. Šie trys spektakliai analizuoja tas pačias temas ir vienas kitą papildo. Galiausiai, „Žuvėdra“ sintezuoja visą trilogiją bei visą mūsų penkiolikos metų veiklą. Trumpai tariant, dedame rimtą tašką. Šešioliktas sezonas – tai naujas kvėpavimas“, – pristatyme teigė O. Koršunovas.

Šiame sezone OKT/Vilniaus miesto teatre bus kaip niekad daug jaunų kūrėjų. Spalis prasidės nuo spektaklio „Feast Fashion“ premjeros, prasidėjusio nuo kūrybinių dirbtuvių mažame Estijos kaime. Šis projektas – tai bendras kūrybinio tandemo „Guts United“, OKT/Vilniaus miesto teatro bei estų teatro NO99 darbas, pristatomas ir šiųmetėje „Sirenų“ festivalio programoje.

„Esame dvi režisierės, turime garso režisierių, šviesų dailininką ir būrį aktorių. Kurdami šį spektaklį visi viską darome kartu. Idėja kilo dar būnant Estijoje, kur dvi savaites trukusiose kūrybinėse dirbtuvėse būrys bedarbių, gavę tik krūvą senų paklodžių ir užuolaidų, siuvo keturiolikos vestuvinių suknelių kolekciją. Tai ir tapo esmine medžiaga mūsų kūrybai“, – spektaklį „Feast Fashion“ pristatė viena iš režisierių Simona Biekšaitė.

„Daug kalbėjomės su kiekvienu dirbtuvėse dalyvavusiu bedarbiu. Tada viską ilgai sintezavome, norėdami atskirti žmones bei iškelti tik jų problemas. Dabar visa tai bandome išversti į savotiško šou ar žaidimo kalbą. Tai lyg nuotakų konkursas, kuriame kiekviena jų turi tam tikrą kliūtį, kurią turi išspręsti. Būtent publika spręs, kuri iš nuotakų laimės“, – apie idėją pasakojo kita spektaklio režisierė Marit Sirgmets.

„Mada čia yra tik forma – tai aštrus socialinis spektaklis apie žmonių, esančių už ribos, svajones. Podiumas tampa tam tikra ironiška priedanga kalbėti apie visiškai rimtus dalykus“, – paklaustas ką mano apie jo teatre statomą mados spektaklį atsakė O. Koršunovas.

Tai nebus vienintelis jaunųjų O. Koršunovo aktorių spektaklis 16-ajame sezone. Pasak režisieriaus, dar šį sezoną scenos šviesą išvys net keletas jo kartu su mokiniais pastatytų spektaklių. Tarp premjeroms ruošiamų kūrinių – Jean Anouilh ir Euripido „Medėja“, į spektaklio medžiagą įtraukiant neperseniausiai Lietuvoje garsiai eskaluotą vaikžudės istoriją. Jaunieji aktoriai taip pat imsis Sarah Kane pjesės „Apvalytieji“. O. Koršunovas šią pjesę jau statė Stokholmo karališkajame dramos teatre. Tai buvo pirmasis šios pjesės pastatymas Švedijoje, sulaukęs ypatingos reakcijos. Tada režisierius pabijo statyti šią medžiagą Lietuvoje. Dabar, aktoriams priminus šį S. Kane kūrinį, O. Koršunovas ryžosi statyti šią aštrią pjesę.

Tikimasi, jog kita šio sezono premjera, spektaklis pagal Bertoldo Brechto pjesę „Miesčioniškos vestuvės“, bus socialiai aktualus, turintis artimų sąsajų su šiandienos realybe. Nebus užmiršta ir šiuolaikinė lietuviška dramaturgija. Scenos šviesą išvys Mariaus Ivaškevičiaus pjesė „Artimas miestas“, režisieriaus manymu, labai įdomi ir iki šiol nepelnytai nesulaukusi režisierių dėmesio. Taip pat gims spektaklis pagal Gintaro Grajausko pjesę „Rezervatas“.

„Aš šių aktorių jau nebevadinu studentais, o jų spektakliai nebebus tiesiog tik studentiški darbai. Pats būdamas antrame kurse pastačiau „Ten būti čia“, kuris turbūt yra vienas reikšmingiausių mano spektaklių. Tad ir su jaunaisiais aktoriais pastatyti spektakliai organiškai įsilies į mūsų teatro repertuarą. Aš imuosi atsakomybės kaip šių spektaklių režisierius, kita vertus, čia bus daug bendraautorystės su kitais jiems dėstančiais aktoriais Dariumi Meškausku, Nele Savičenko, Rasa Samuolyte, Andriumi Žebrausku, Mariumi Repšiu, Vesta Grabštaite bei režisiere Loreta Vaskova“, – apie jaunąją kartą kalbą O. Koršunovas.

Sezoną atidarančioje trilogijoje „Hamletas“, „Dugne“ ir „Žuvėdra“ vaidina aktoriai, kuriuos drąsiai galima vadinti visiškai kitokią vaidybos organiką suformavusios OKT aktorinės mokyklos rezultatu. Tai Dainius Gavenonis, Rasa Samuolytė, Darius Gumauskas, Airida Gintautaitė, Darius Meškauskas, Nelė Savičenko, Giedrius Savickas bei kiti. 16-ame sezone į OKT/Vilniaus miesto teatrą ateina nauja šios mokyklos karta.

Šios dvi skirtingos kartos susijungs spektaklyje pagal rusų avangardisto Daniilo Charmso kūrinius, statomame bendradarbiaujant su Lietuvos nacionaliniu dramos teatru. Nors premjera numatoma tik sausio mėnesį, tačiau iki tol kūrėjai nesirengia aklinai užsidaryti repeticijų salėje bei žada kūrybiniais atradimais dalintis kartu su žiūrovais. Prieš daugiau nei du dešimtmečius besiremdamas Daniilo Charmso kūriniais O. Koršunovas pastatė pirmuosius savo spektaklius. Režisierius sugrįžta prie savo teatro ištakų tam, kad atsigręžtų į tai dar kartą, tačiau pro šiandienos prizmę.

„Tai bus sezono vinis. Sugrįžimą prie Daniilo Charmso kūrinių laikau savotiška nauja pradžia. Iš vienos pusės – tai tiesiog simboliška, iš kitos – aš matau, jog tai vėl tampa aktualu. Statydamas pirmus spektaklius pagal oberiu kūrinius jutau, jog laikas buvo pilnas įtampos. Dabar taip pat gyvename laike, kuriame, kaip kažkada sakė Žoržas Dantonas, sutraiškomi ne tik tie, kurie eina prieš srovę, bet ir tie, kurie stovi vietoje. Faktiškai vyksta nepaskelbtas karas. Su tuo susijęs nerimas atsispindės visose mūsų šio sezono premjerose, ar tai būtų tragedija kaip „Medėja“, ar socialinė komedija kaip „Miesčioniškos vestuvės“, – teigia O. Koršunovas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...