captcha

Jūsų klausimas priimtas

Birštono vasaros menų akademija kurs muzikinį teatrą kitaip

Antrą kartą vyksiančioje Birštono vasaros menų akademijoje jauni atlikėjai klasikinės muzikos kūrinius atliks teatralizuotai ir scenoje sujungs muziką, judesį, scenografiją ir kostiumus. „Mėginsime surasti kelią, kad ir jaunam žmogui, įpratusiam prie judesio kupino populiariosios muzikos atlikimo, būtų pakankamai regimojo efekto, kuris praturtintų skambėjimą“, – sako renginio organizatorė muzikologė Audronė Žigaitytė.
Baltijos baleto grupės (facebook.com) nuotr.
Baltijos baleto grupės (facebook.com) nuotr.

Antrą kartą vyksiančioje Birštono vasaros menų akademijoje jauni atlikėjai klasikinės muzikos kūrinius atliks teatralizuotai ir scenoje sujungs muziką, judesį, scenografiją ir kostiumus.  „Mėginsime surasti kelią, kad ir jaunam žmogui, įpratusiam prie judesio kupino populiariosios muzikos atlikimo, būtų pakankamai regimojo efekto, kuris praturtintų skambėjimą“, – sako renginio organizatorė muzikologė Audronė Žigaitytė.

Meistriškumo kursų programai „Tarp natų“ įgyvendinti A. Žigaitytė pakvietė režisierę Mariją Simoną Šimulynaitę, kuri subūrė dešimties jaunų muzikos atlikėjų komandą, Baltijos baleto teatro šokėjas, scenografus ir kostiumų dizainerius. Šių kursų metu dalyviai paruoš šešis projektus – teatralizuotus muzikinius spektaklius, kuriuose, režisierės žodžiais, muzikos atlikimui bus suteiktas vizualus dėmuo.

„Tai, ką darome dabar, – projektų koordinacija, režisūra ir choreografija, yra mažas žingsnis kryptimi, kuria jau seniai turėtų eiti muzikinis pasaulis“, – teigia režisierė. Anot jos, užsienyje muzikos performatyvumas skatinamas aktyviai, o Lietuvoje – labai retas. „Jei ir yra bandoma, tai muzikantas atskirai groja, o aktorius ar šokėjas vienas šoka“, – sako M. S. Šimulynaitė. Projekto metu bus stengiamasi sukurti vientisus pasirodymus, prijungiant muzikantus ir šokėjus.

Režisierė neketina atliekamo kūrinio siužeto vaizduoti tiesiogiai. „Nebūtina atliekant „Madrigalą Donelaičiui“ avėti vyžų. Stengiuosi užčiuopti momentą tarp natų: kas, be atlikimo, užrašyta partitūroje, kokia muzikos dvasia, kaip išversti emocinę muzikos pusę į vizualinį, veiksmo reiškinį“, – aiškina ji. Pavyzdžiui, „Karo ir muzikos“ projektas bus atliekamas per Lietuvos kariuomenės prizmę, „Arfos Glissando“ pasirodyme – bandoma atskleisti šalto ledo, krištolo formą.

Dešimt dienų truksiančiuose meistriškumo kursuose dalyvaus 15–35 metų muzikantai: meno mokyklų moksleiviai, studentai ir absolventai, baigę Lietuvos ir užsienio aukštąsias mokyklas.

M. S. Šimulynaitė teigia, kad skirtumas tarp užsienyje ir Lietuvoje studijavusių atlikėjų yra ryškus. „Jauni atlikėjai [...] yra paslankūs, laisviau atsiduoda žaidimui. O būna, kad ir 28-erių metų, jaunas atlikėjas bijo eksperimentuoti, sako – nežinau, kaip man dabar pasikasyti nugarą smičiumi grojant Bachą. Manęs akademijoje nemokė vaidinti – mokė groti smuiku!“ – muzikantų susikaustymu stebisi režisierė. Anot jos, šią stagnaciją laužyti nėra lengva.

Meistriškumo kursų organizatorė muzikologė A. Žigaitytė mano, kad šiandien talentingų, puikiai grojančių Lietuvos muzikantų koncertuose dažnai pradingsta natose užfiksuota muzikinė retorika. „Jeigu muzikos vien klausome, šią retoriką galime pajusti, tačiau koncertų salėse nėra dialogo tarp atlikėjų, tiesioginio žmogaus dalyvavimo, visu kūnu atliekamo instrumento valdymo“, – teigia ji.

Atlikėjai projektui „Tarp natų“ buvo atrinkti konkurse. Iš 37 kolektyvų, pasiūliusių savo programas, pakviesti šeši. Pasak A. Žigaitytės, paprastai koncertines programas muzikantai sudaro atsitiktiniu būdu, o kūriniai neturi bendros koncepcijos ir dramaturgijos. Anot jos, Birštono vasaros menų akademija šiai rutinai priešinasi. „Juokaujama, kad koncertų programos sudaromos pagal formulę „Brahms, Čeikovsky i Litovski“ – būtinai turi būti rusiškas, vokiškas ir lietuviškas kūrinys. Ir šis kratinys – jau koncertas“, – sako muzikologė. 

A. Žigaitytės nuomone, dėl vizualumo trūkumo klasikinės muzikos koncertuose nedaugėja jaunų klausytojų. „Mėginsime surasti kelią, kad ir jaunam žmogui, įpratusiam prie judesio kupino populiariosios muzikos atlikimo, būtų pakankamai regimojo efekto, kuris praturtintų skambėjimą“, – teigia ji.

Antroji Birštono vasaros menų akademija vyks rugpjūčio 1–11 dienomis. Be programos „Tarp natų“, vyks dar dveji meistriškumo kursai: Vladimiro Prudnikovo dainavimo ir Jerome`o Lowenthalio bei Gabrieliaus Aleknos fortepijono programos. Vyks atviri susitikimai ir paskaitos, diskusijos, vakariniai koncertai, į kuriuos kviečiami atvykti ir pasyvūs dalyviai – Birštono gyventojai ir svečiai.

Renginį organizuoja Lietuvos muzikų sąjunga, bendradarbiaujanti su Birštono savivaldybe, Birštono kultūros centru ir meno mokykla, sanatorija „Eglė“ ir Vytauto Didžiojo universitetu.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...