captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Vilniaus festivalyje“ skambės G. Sodeikos Koncerto fortepijonui premjera

Laikydamasis tradicijos pristatyti lietuvių kompozitoriaus premjerą „Vilniaus festivalis“ šiemet klausytojams siūlo Gintaro Sodeikos specialiai sukurtą Koncertą fortepijonui ir orkestrui.
D. Matvejevo nuotr.
D. Matvejevo nuotr.

Laikydamasis tradicijos pristatyti lietuvių kompozitoriaus premjerą „Vilniaus festivalis“ šiemet klausytojams siūlo Gintaro Sodeikos specialiai sukurtą Koncertą fortepijonui ir orkestrui.

Koncertą su Modesto Pitrėno diriguojamu Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru atliks tarptautinėje arenoje jau įsitvirtinanti jaunosios kartos pianistė Gryta Tatorytė, rašoma „Vilniaus festivalio“ pranešime spaudai.  

Premjeros tradicija, kurią nuo pat pradžių puoselėjo ir tuo garsėjo „Vilniaus festivalis“, dėl krizės, deja, buvo nutrūkusi. Pasak festivalio vadovo Gintauto Kėvišo, su finansinėmis problemomis susidūręs renginys žingsnis po žingsnio atsigauna ir vėl pristato lietuviško kūrinio premjerą.

„Nepaisant duobių, atsiradusių krizės metais, užsakymų lietuvių kompozitoriams „Vilniaus festivalis“ niekada neatsisakys“ – teigia festivalio vadovas, jau numatantis ir 2015 bei 2016 metų premjeras. Šiemet nekantriai laukiama instrumentinio koncerto premjeros.

Paradoksaliomis aliuzijomis, slapta ar atvira, santūria, bet „kieta“ ironija ir autoironija iš šiandieninės lietuvių kompozitorių raiškos išsiskiriantis G. Sodeika savo naująjį kūrinį taip apibūdina: „Idėja sukurti Koncertą fortepijonui ir orkestrui buvo brandinama ne vienerius metus. Mano gyvenimas teka su fortepijono garsais, aš tarp jų tiesiog gyvenu. Kaip ir daugelį savo kūrinių, Koncertą komponavau dekonstruodamas ir sintetindamas mus supančius garsus, aktualizuodamas kultūros ir subkultūros kontekstus, siekdamas kuo glaudesnio ryšio su klausytojais. Todėl šio kūrinio komponavimo technika gali priminti DJ raišką. Turėdamas daug įvairių garsinių priemonių, jis iš esmės nieko naujo lyg ir nesukuria, bet toks „kulinarinis“ metodas generuoja aktualų skambesį. Gal tai submuzika?“.

Kas tai, netruksime išgirsti ir patys įvertinti. Festivalyje skambėsiantį naują kūrinį sudaro trys dalys, atliekamos be pertraukos.

Premjerą jau repetuojantis vienas ryškiausių mūsų šalies kolektyvų Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO) ir charizmatiškasis batutos meistras M. Pitrėnas rengia ir kitus festivalio simfoninės muzikos vakaro kūrinius. Iškilmingai jungdamasis prie pasaulinės muzikų bendruomenės, šiemet mininčios XIX–XX a. sandūros vokiečių kompozitoriaus Richardo Strausso gimimo 150-ąsias metines, LNSO festivalio klausytojams pristato spalvingą simfoninę poemą „Don Žuanas“, kuri tarsi nubrėžė takoskyrą tarp R. Strausso ankstyvojo – jaunystės kūrybinio laikotarpio ir menine branda alsuojančios muzikos, bei paskutinį šio autoriaus opusą, nelyginant muzikinį testamentą, – vokalinį ciklą „Keturios paskutinės dainos“, tikrą simfoniją balsui ir orkestrui. Šias dainas su orkestru atliks operos primadona Aga Mikolaj, kviečiama dainuoti pagrindinėse Europos operos teatrų scenose, o kritikų išskirtinai vertinama už Mozarto ir R. Strausso muzikos interpretacijas.

Koncerte taip pat išgirsime vieno iš lietuvių muzikos korifėjų Eduardo Balsio dviejų dalių poemą „Jūros atspindžiai“ styginių orkestrui, pirmąkart nuskambėjusią Trečiojo Vilniaus sąjunginio kamerinių orkestrų festivalio pabaigos koncerte, kuriame ją atliko sujungti trys styginių orkestrai. Tai – ekspresyvių nuotaikų, ryškių kontrastų prisodrinta muzikos kompozicija, kurioje romantiškos aistros kupini motyvai pinasi su puošniais pasažais, spontaniška garsų jėga ir nepertraukiamu judėjimu.

Simfoninės muzikos vakaras „Festivalio premjera“ skambės birželio 5 d. 19 val. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...