captcha

Jūsų klausimas priimtas

V. Masalskis: aktorius yra pianistas ir pianinas viename

Patys aktoriai, patys vairuotojai, patys valytojai – Klaipėdos jaunimo teatre visus darbus tenka atlikti trupės nariams. Ir tai, sako jauniems aktoriams vadovaujantis režisierius Valentinas Masalskis, tik į naudą.
K. Vanago (BFL) nuotr.
K. Vanago (BFL) nuotr.

Patys aktoriai, patys vairuotojai, patys valytojai – Klaipėdos jaunimo teatre visus darbus tenka atlikti trupės nariams. Ir tai, sako jauniems aktoriams vadovaujantis režisierius Valentinas Masalskis, tik į naudą.

Pagal Mindaugo Nastaravičiaus pjesę statytas spektaklis „Kita mokykla“ – viena iš trijų Klaipėdos jaunimo teatro premjerų. Artimuose planuose – kelionė į Prancūziją su muzikiniu spektakliu „Batų istorijos“, taip pat „Jauno teatro dienos“. Darbo naujam, įsitvirtinti ir žiūrovą prisikviesti norinčiam teatrui, pasak V. Masalskio, netrūksta.

„Mes bandome ne tiek sukurti teatrą, kiek išlaikyti trupę. Reikia išmaitinti 24 jaunus žmones, turime pusantrų metų, kol jie dar studijuoja, kol padeda tėvai, bet paskui viskas, todėl turim sukurti repertuarą, pasistengti, kad žmogus atėjęs suprastų, jog jis remia teatrą. Savo darbu norime įrodyti, kad mes jums reikalingi, kad jums nebūtų gaila duoti tų pinigų“, – teigia Klaipėdos jaunimo teatro režisierius V. Masalskis.

Turėti erdvę teatre jaunam aktoriui, pasak V. Masalskio, itin svarbu. Pirmiausia todėl, kad teatras panaikina savanaudiškumo jausmą. Jei nėra bendros energijos, net ir puiki vieno aktoriaus vaidyba spektaklio neišgelbės. Tik teatre galima išmokti auksinės taisyklės: norėdamas sukurti savo vaidmenį, privalai jį kurti su partneriu.

„Aš turiu aptarnauti tave. Negaliu suvaidinti tarno, kol nėra ponios, kuri prieš mane sėdi, ir, jeigu tu esi ponia, aš sakau, gal jūs kavos norit? Vienas nesuvaidinsiu, nuo tavo šypsenos atsiras mano tarnas. Kai tai supranti, kad ne tu kuri vaidmenį, bet jis susikuria, va tada jau prasideda teatras“, – mano režisierius.

Be to, sako režisierius, būtent teatre aktorius kuria savo veidą, tam tikrą prekinį ženklą, kuris vėliau įvairiems projektams arba reikalingas, arba ne. Vis dėlto ieškojimai gali vykti tik teatre.

„Aktorius yra pianistas ir pianinas viename. Kitaip tariant, instrumentas, kurį turiu pasidaryt“, – sako V. Masalskis.

Visus darbus, pradedant scenos parengimu ir sutvarkymu, baigiant reklama, atlieka patys aktoriai. Užtat, juokauja trupės vadovas, kiekviena kėdė ar stalas itin brangus. Netrukus Klaipėdos jaunimo teatras pakvies ir į savą erdvę.

„Laukiame Klaipėdos menų fabriko atidarymo, kuriame nuomodami salę galėsime pakviesti žiūrovą. Ruošiame labai didelį repertuarą, skirtą būtent tai erdvei. Esam išsiilgę tokios erdvės, kur vaidinam ir jaučiam malonumą, galim sutikti žiūrovą, pakalbinti, pradžiuginti“, – nekantrauja Klaipėdos jaunimo teatro režisierius.

Susipažinti su jaunu, šiuo metu gastroliuojančiu teatru sostinės gyventojai gali trečiadienį: „Lėlės“ teatre – spektaklis „Sudie, Idiotai“ pagal Justo Tertelio pjesę.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...