captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nacionalinėje dailės galerijoje – fotografo V. Luckaus kūrybos retrospektyva

Penktadienį, 18 val., Nacionalinėje dailės galerijoje atidaromos trys parodos, pristatančios unikalaus lietuvių fotomenininko Vito Luckaus kūrybos panoramą bei atveriančios 7–9 dešimtmečių fotografijos meno sklaidos Lietuvoje kontekstus.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Penktadienį, 18 val., Nacionalinėje dailės galerijoje atidaromos trys parodos, pristatančios unikalaus lietuvių fotomenininko Vito Luckaus kūrybos panoramą bei atveriančios 7–9 dešimtmečių fotografijos meno sklaidos Lietuvoje kontekstus.

14 val. vyksiančioje spaudos konferencijoje dalyvaus Lietuvos dailės muziejaus direktorius Romualdas Budrys, Nacionalinės dailės galerijos vadovė Lolita Jablonskienė, parodų kuratorės Margarita Matulytė, Ieva Mazūraitė-Novickienė, Živilė Etevičiūtė, fotografo Vito Luckaus našlė Tatjana Luckienė-Aldag, fotografai Borisas Michailovas (Ukraina/Vokietija) ir Valerijus Arutiunovas (Rusija).

Paroda „Siūlau naują pasaulį. Vito Luckaus fotografijos retrospektyva“ yra išskirtinis įvykis Lietuvos moderniosios dailės ir fotografijos parodų kontekste: plati, visapusiška unikalaus lietuvių fotomenininko kūrybos panorama visuomenei pristatoma pirmą kartą. Dauguma kūrinių tik po dvidešimties metų sugrįžo į Lietuvą iš Jungtinių Amerikos Valstijų, kur yra saugomas fotografo archyvas, rašoma pranešime spaudai.

V. Luckus (1943–1987) – vienas reikšmingiausių XX a. II p. Lietuvos fotografijos meno kūrėjų, nutiesęs tiltą tarp tradicijos ir avangardo, tarp modernizmo ir postmodernizmo. Parodos kuratorė dr. M. Matulytė teigia, kad „Vitas Luckus – gęstančio modernizmo epochos žmogus, jautęs fotografijos, kaip tradicinės raiškos priemonės, išsekimą ir bandęs ją reanimuoti dokumentalizmo darbuose, siurrealių montažų cikluose, konceptualių knygų projektuose. Bet viskas, kuo kūrėjas atvėrė savo laisvąjį protą ir apie ką jis mąstė, buvo „žmogiška, pernelyg žmogiška“. V. Luckus vengė kompromisų ir prievolių, nepuoselėjo iliuzijų ir neskatino idealizavimų, neieškojo teisybės ir nemėgo nežinomybės, sau skelbė karus ir paliaubas kitiems. O už atlapų pagriebtą gyvenimą jis prisitraukė taip arti savęs, kad girdėjo jo gilų ir dažną alsavimą, į kurį pajėgė atsakyti sutramdytu įniršiu ir beprotiška meile – būtent tokios koncentruotos būsenos yra pripildyta visa menininko kūryba.“

Didžiąją V. Luckaus kūrybos retrospektyvą lydi dar dvi Nacionalinėje dailės galerijoje eksponuojamos parodos, atskleidžiančios 7–9 dešimtmečių fotografijos meno sklaidos Lietuvoje kontekstus.

Paroda „Vaizdų vieta. Lietuvos fotografija iliustruotuose žurnaluose XX a. 7–8 dešimtmečiais“ analizuoja, kaip to meto fotografinio gyvenimo intensyvumas atsiskleidžia lietuviškoje periodikoje. Sovietmečiu iliustruoti žurnalai tokie kaip „Švyturys“, „Nemunas“, „Tarybinė moteris“, „Jaunimo gretos“ ir kiti aktyviai publikavo fotografinius vaizdus, kurių autoriai žymiausi fotografai – Algimantas Kunčius, V. Luckus, Aleksandras Macijauskas, Antanas Sutkus, Romualdas Rakauskas, Liudas Ruikas ir kt.

Parodos kuratorė Ieva Mazūraitė-Novickienė.

Kitoje parodoje „90x60. Lietuvos fotografijos parodų plakatai. 1970–1987“ rodomi LTSR fotografijos meno draugijos organizuotų parodų plakatai – viena efektyviausių ir efektingiausių to meto vizualiosios komunikacijos priemonių. Fotografijos parodų plakatus kūrė žymūs dailininkai: Juozas Galkus, Jonas Gudmonas, Saulius Chlebinskas, Rimantas Dichavičius ir kt. Ši ekspozicija atveria oficialią fotografijos eksponavimo situaciją anuometinėje Lietuvoje. Fotografijos parodų temą papildo filmuota medžiaga.

Parodos kuratorė Živilė Etevičiūtė.

 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...