captcha

Jūsų klausimas priimtas

Sudie seniausiam Prancūzijos laikraščiui

Vienas seniausių ir garsiausių Prancūzijos laikraščių – „France Soir“ – atsisveikina su savo skaitytojais ir išparduoda turtą. Kaip nurodė Paryžiaus prekybos teismas, šis leidinys, priklausantis Rusijos milijardieriui Aleksandrui Pugačiovui, dėl bankroto turi būti likviduotas.  

 

Vienas seniausių ir garsiausių Prancūzijos laikraščių – „France Soir“ – atsisveikina su savo skaitytojais ir išparduoda turtą. Kaip nurodė Paryžiaus prekybos teismas, šis leidinys, priklausantis Rusijos milijardieriui Aleksandrui Pugačiovui, dėl bankroto turi būti likviduotas.

Praėjusių metų gruodį „France Soir“ išnyko iš laikraščio kioskų lentynų Prancūzijoje – grumdamiesi su skolomis laikraščio akcijų savininkai griebėsi kraštutinių taupymo priemonių – sustabdė spausdinimo mašinas. Nuo tol leidinys publikavo savo informaciją nemokamai internete, o 89 darbuotojai buvo atleisti.

Nuo tada buvo gautas vos vienas pasiūlymas atnaujinti spausdintinę „France Soir“ versiją. Prancūzijos leidėjų grupė „Lafont“, leidžianti pigią spaudą, pareiškė esanti pasirengusi įsigyti leidinį už 56 tūkst. eurų, išsaugoti šešis žurnalistus iš 49.

„Praėjusią savaitę laikraščio vadovybė ir darbuotojai vieningai atmetė šį pasipiktinimą keliantį pasiūlymą“, – agentūrai „France Presse“ pranešė laikraščio redakcija.

Dabar, teismo sprendimu, per aukcioną dalimis bus išparduoti 1944 metais įsteigto „France Soir“ aktyvai: teisės į prekybos ženklą ir pavadinimą, taip pat archyvo fondai.

„Bjauri pabaiga. Leidinys buvo likviduotas kone per 10 sekundžių be jokių paaiškinimų, – pastebėjo laikraščio profsąjungos vadovas Stephenas Patyure`as. – „FranceSoir“ miršta dėl abejingumo. Tai katastrofa pliuralizmui spaudoje ir tragedija darbuotojams“.

Šio Paryžiaus leidinio žurnalistai ir techninių tarnybų darbuotojai ne kartą rengė streikus ir protesto akcijas prieš vadovybės planus atsisakyti spausdintinės versijos. Praėjusių metų spalį dėl streiko nepasirodė keli „France Soir“ numeriai, o gruodžio pradžioje apie 100 tūkst. laikraščio egzempliorių buvo išmėtyta Paryžiaus centre priešais prabangią maisto prekių parduotuvę, priklausančią Pugačiovų šeimai.

Rusijos verslininkas A. Pugačiovas įsigijo „France Soir“ 2009 metais. Jis investavo nemažas sumas į techninę leidinio įrangą – iš viso per 60 mln. eurų, pakeitė jo maketą ir atnaujino žurnalistų kolektyvą. Vis dėlto 2010 metais laikraštis patyrė 31 mln. eurų nuostolių.                         

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...