captcha

Jūsų klausimas priimtas

E. Rakauskaitės kūryba: Gedimino pilis tampa daugiabučiu, oro uostas apaugęs palmių sodu

Vilniuje, Dailės akademijos tekstilės galerijoje „Artifex“ po nemenkos pertraukos savo kūrybą pristato menininkė Eglė Rakauskaitė – čia atidaryta jos personalinė paroda „Ne(į)vykę projektai“.
ELTA nuotr.
ELTA nuotr.

Vilniuje, Dailės akademijos tekstilės galerijoje „Artifex“ po nemenkos pertraukos savo kūrybą pristato menininkė Eglė Rakauskaitė – čia atidaryta jos personalinė paroda „Ne(į)vykę projektai“.

Eglė Rakauskaitė kaip įžangą į personalinės parodos atidarymą surengė performansą Katedros aikštėje, prie Gedimino paminklo. Napoleonas, laikantis Šventosios Onos bažnyčią rankose, tautiniu kostiumu apsirengusi mergina, laikanti plakatą „No euro“ ar „Ne branduolinei energijai“ – taip menininkė išreiškia savo poziciją į šiandienos reiškinius.

„Pati performanso mintis – dabartis ir praeitis, kaip keičiasi tematika ir problematika. Juk Napoloeno laikais atomas nebuvo aktuali problema,[ lygiai] taip pat ir su piniginiais vienetais: juos pakeisti – išlaidos. Galiu drąsiai pridurti, kad man litas yra mano identiteto dalis, kaip britams – svaras“, – menininkė Eglė Rakauskaitė.

Parodoje „Ne(į)vykę projektai“, atidarytoje „Artifex“ galerijoje, menininkė eksponuoja fotografinių manipuliacijų ciklą Vilniaus architektūros tema. „Photoshop“ programa sukurtos intervencijos į visuomeninius pastatus, paminklus, viešąsias erdves galbūt niekada nebus įgyvendintos tikrovėje. Jais menininkė išreiškia kritišką požiūrį į sostinės reprezentacines erdves. Viename darbų ji siūlo įvažiavimą į oro uostą apsodinti dirbtinėmis palmėmis, o Gedimino pilis tampa daugiabučiu.

„Turėjau tokį pastiprinimą, kai supratau, kad jei surastume dingusius Gedimino prospekto akmenis (trinkeles – LRT.lt) ir juos surinktume, gautume tokį statinį“ – tai E. Rakauskaitės komentaras apie pseudo autentišką pastatų atstatymą. Didžioji dalis jos darbų susiję su Vilniaus miestu.

Parodoje  yra ir darbas, skirtas tėvui – fotomenininkui Romualdui Rakauskui. Į nuotrauką iš ciklo „Žydėjimas“, ji įmontuoja patį tėvą ir sako, norėjusi sukurti animaciją, kad žiedlapiai byrėtų, tačiau tam neturėjusi lėšų. Visą parodą ji įvardija kaip flirtą su neįvykusiais projektais.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...