captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pristatomas vienas pirmųjų konceptualaus meno pavyzdžių Lietuvoje

Vilniaus dailės akademijos parodų centre „Titanikas“ ketvirtadienį atidarant Algimanto Julijono Stankevičiaus-Stankaus tapybos parodą bus pristatomas Modernaus meno centro išleistas „Žaliasis sąsiuvinis“, laikomas vienu iš pirmųjų konceptualaus meno pavyzdžių Lietuvoje.
A. J. Stankevičiaus-Stankaus autoportreto fragmentas (1966).
A. J. Stankevičiaus-Stankaus autoportreto fragmentas (1966).

Vilniaus dailės akademijos parodų centre „Titanikas“ ketvirtadienį atidarant Algimanto Julijono Stankevičiaus-Stankaus tapybos parodą bus pristatomas Modernaus meno centro išleistas „Žaliasis sąsiuvinis“, laikomas vienu iš pirmųjų konceptualaus meno pavyzdžių Lietuvoje.

Algimantas Julijonas Stankevičius-Stankus gimė 1933 m., studijavo tuomečio Valstybinio dailės instituto Tekstilės fakultete. 1955–1958 m. tarnavo Sovietų armijoje Karelijoje, Petrozavodske. 1958–1959 m. vėl mokėsi Dailės instituto Tekstilės fakultete. Mėgino pereiti į Tapybos fakultetą, bet jam nebuvo leista. Metęs mokslus grįžo į tėvų namus Aukštakalnyje. 1965–1974 m. lankė vaizduojamojo meno būrelį Kauno profsąjungų kultūros rūmuose.

Mirus tėvams, pašlijus psichinei sveikatai A. J. Stankus 1978 m. buvo „įkalintas“ Duseikių internate. 1980 m. perkeltas į Strūnos pensioną Švenčionių rajono Vidutinės kaime, kur ir praleido likusią gyvenimo dalį. Mirė 2002 m. Strūnos pensione.

Vienas iš A. J. Stankaus kūrybos skleidėjų, dailininkas Povilas Ričardas Vaitiekūnas daug metų stengėsi, kad Stankaus kūryba būtų pastebėta ir įvertinta, tačiau jis teigia, kad sudėtingas Stankaus gyvenimas ir daugiasluoksnė, daugialypė jo kūryba dar laukia išsamesnių, gilesnių studijų.

„Ši paroda – dar viena galimybė kiek plačiau pristatyti Stankaus, norėtųsi sakyti, „geriausius“ tapybos darbus ir dalį piešinių. Tačiau, mano subjektyvia nuomone, Stankaus kūrybą būtų nekorektiška skirstyti į „geresnę“ ar „prastesnę“. Galima sakyti, jog parodoje pristatoma Stankaus tapybos dalis, artimiausia tam, ką mes paprastai suprantame kaip „profesionalią lietuvių tapybos modernistinę/koloristinę“ tradiciją. Ir ši Stankaus kūrybos dalis, reikia pasakyti, yra viena įdomiausių šioje „tradicijoje“, – teigia parodos rengėjas.

A. J. Stankaus tapybos nedidelės retrospektyvos fone eksponuojamas „Žaliojo sąsiuvinio“ originalas bei pristatomas „Sąsiuvinio“ faksimilės leidimas. Lydimas rašytojo Antano Ramono ir menotyrininko Kęstučio Šapokos tekstų bei išsamių sudarytojų komentarų, Sąsiuvinis vieniems leis prisiminti, o kitiems geriau pažinti Stankaus unikalų požiūrį į sovietinio laikotarpio kontekstą.

„Žaliasis sąsiuvinis“ (pildytas Stankaus įvairiomis sovietinėmis ir užsieninėmis etiketėmis, atvirukais, pašto ženklais, bilietais, spaudos iškarpomis, net metaliniais konservų dangteliais, apytikriai 6-ojo deš. pabaigoje – 7-ojo deš. pirmoje pusėje), pasak leidėjų, yra unikalus sovietmečio Lietuvos dailės, apskritai kultūros kontekste. „Žaliasis sąsiuvinis“ kontrastuoja visai sovietmečio dailei (tiek oficialiai, tiek ir neoficialiai) kaip socioideologinis epochos pjūvis, epochos portretas, šaltakraujiškai fiksuojantis sovietmetį „tokį, koks jis buvo“ – tarsi Stankus žvelgtų kiaurai, tiesiai į anos epochos esmę.

A. J. Stankevičiaus-Stankaus tapybos paroda „Titanike“ žiūrovų lauks iki rugsėjo 7 dienos.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...