captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuviška juosta – vienas labiausiai lankomų filmų Vroclavo festivalyje

Kaimyninėje Lenkijoje baigėsi vienas labiausiai lankomų nepriklausomo kino festivalių Europoje „Nauji horizontai“.
Filmo „Dieviškos pievų marių žmonos“ kadras („Kino pavasario“ nuotr.).
Filmo „Dieviškos pievų marių žmonos“ kadras („Kino pavasario“ nuotr.).

Kaimyninėje Lenkijoje baigėsi vienas labiausiai lankomų nepriklausomo kino festivalių Europoje „Nauji horizontai“.

„Džiugu Vroclavo konkursinėje programoje išvysti du „Kino pavasaryje“ šiemet rodytus filmus ir sutikti jų kūrėjus. Kanadoje gyvenantis bosnis Igoris Drljača vėl grįžo į Europą su filmu „Krivina“. Paskutinėmis dienomis į Vroclavą trumpam užsuko ir rusų režisierius Aleksejus Fedorčenko, pavasarį pristatęs juostą „Dieviškos pievų marių žmonos“ kino gerbėjams Vilniuje“, – pasakoja „Kino pavasario“ programos sudarytojas Edvinas Pukšta.

A. Fedorčenko filmas „Dieviškos pievų marių žmonos“ Vroclave sulaukė ne tik kino mylėtojų dėmesio, bet ir festivalio „Nauji horizontai“  pagrindinio prizo – 20 tūkst. eurų.

Drąsūs lenkų pasirinkimai

Pagrindinėje konkursinėje programoje taip pat varžėsi spalvingų ir žiūrovų kantrybę išbandančių filmų rinktinė: beveik 4 valandas trunkantis dokumentinis epas „Žaibas“ („Lightning“), hipnotizuojanti lenkų kilmės argentiniečio Leonardo Brzezickio drama „Naktis“ („Noche“), Roterdamo kino festivalyje „Tigrą“ pelniusi iraniečio Mohammado Shirvani drama „Riebalų purtytojas“ („The Fat Shaker“), du ekstremalūs ir sunkiai išgliaudomi Filipinų režisierių eksperimentai bei skandalingiausias Kanų festivalio „Ypatingo žvilgsnio“ erotinis trileris „Nepažįstamasis prie ežero“ („Stranger by the Lake“).

„Radikaliais, originaliais ir eksperimentiniais naujų kino formų filmais išsiskiriančio Vroclavo kino festivalio žiūrovai nebijo nei ilgos trukmės, nei šokiruojančių filmų, jų per dieną pamato po tris. Festivalis užsiaugino jau ir būrelį vadinamųjų ekstremalų, kurie kasdien aplanko po penkis kino seansus,“ – atkreipia dėmesį „Kino pavasario“ atstovas.

Lenkijos kinomanai neliko abejingi Filipinų maestro Lavo Diazo 4 valandų trukmės nusikaltimo ir atpildo dramai „Šiaurė. Istorijos pabaiga“ („El Norte. The End of History“). Solidžiu lankomumu mėgavosi ypatingas pastarųjų metų kino įvykis – charizmatiškojo Marko Cousinso 15 valandų trukmės dokumentinis epas „Kino istorija. Odisėja“ („The Story of Film. An Odyssey“).

Vroclavas drąsiai startavo su Kanuose „Auksinės palmės šakelę“ nuskynusia, 3 valandų trukmės erotine drama „Adelės gyvenimas“.

Lietuviška juosta – vienas labiausiai lankomų filmų

Vroclave puikiai lankomi buvo ir nepatogiais vadinami rytiniai kino seansai, vykstantys darbo dienomis. Tokių kino atostogų taikiniu tapo ir vienintelė lietuviška juosta, dalyvavusi Vroclavo kino festivalyje – „Aurora“, patekusi tarp labiausiai lankomų ir paklausiausių festivalio seansų.

Ypatingu kino industrijos atstovų dėmesiu mėgavosi ambicinga, nespalvotame formate užfiksuota Joannos Kos-Krauze ir jos sutuoktinio Krzysztofo Krauze biografinė drama „Papusza“ apie pirmąją čigonų kilmės poetę. Publikos simpatijų prizo, puikių įvertinimų bei sausakimšų seansų sulaukė Tomaszo Wasilewskio provokuojanti dviejų vaikinų ir merginos jausmų trikampio erotinė drama „Plaukiantys dangoraižiai“ („Floating Skyscrapers“).

Daug žadančios būsimos lenkų kino premjeros

„Peršasi išvada, kad režisieriams vėl staiga parūpo nepamirštos praeities istorinės dramos. Net keturi pristatyti filmai kalba apie Sovietų Sąjungos okupacijos, komunizmo ir Šaltojo karo laikotarpį. Dviejų trilerių režisieriai detaliai tiria kraupiai pagarsėjusių serijinių žudikų psichologiją“ – lenkiško kino kitų metų pasiūlymus apibendrina E. Pukšta.

Apdovanotas dokumentalistas Marcinas Koszalka debiutuos vaidybiniame kine su kriminaline drama „Raudonasis voras“ („Red Spider“) apie išgarsėti kraupiomis žmogžudystėmis sumaniusį sportininką Karolį Kotą. Waldemaras Krzystekas trileryje „Fotografas“ („Photographer“) serijinio žudiko gaudynėms Maskvoje išnaudos kitų žmonių balsus imituoti gebančio ir negailestingai tėvą nužudžiusio berniuko Kolios Sokolovo istoriją.

Per pastaruosius dvejus metus „Kino pavasaryje“ apdovanotų lenkiškų filmų aktoriai vėl ryškiai spindės kino ekranuose. Robertas Wieckiewiczius („Drąsa“) ir Julia Kijowska („Myliu“) susitiks svarbiausia 2014 m. Lenkijos premjera pakrikštytoje nusipelniusio režisieriaus Wojciecho Smarzowskio („Vestuvės“, „Blogi namai“) dramoje „Stiprusis angelas“ („The Mighty Angel“). Marcinas Dorocinskis („Myliu“) dar šį rudenį vilios į 3,5 mln. JAV dolerių kainavusį maestro Wladyslawo Pasikowskio istorinį trilerį „Jack Strong“ apie Lenkijos šnipą Ryszardą Kuklinskį. Svarbų vaidmenį filme sutiko atlikti ir šiek tiek lenkiškai pramokęs Holivudo aktorius Patrickas Wilsonas.

Didžiųjų kino festivalių ir „Kino pavasario“ favoritai

Industrijos profesionalai šilčiausiai priėmė tris debiutus apie šiuolaikinę jaunąją kartą. Anot E. Pukštos, didelius lūkesčius sukėlė pernai „Kino pavasaryje“ rodyto trumpametražio filmo „Nelaimėliai iš šaldytuvo“ autorius Grzegorzas Jaroszukas, ruošiantis absurdiškų situacijų ir spalvingų personažų komediją „Kebabai ir horoskopai“ („Kebab and Horoscope“). Šiuolaikiniame Lenkijos kine nematomą farso humoro stilių talentingai brandinantis ir šmaikščius dialogus rašantis režisierius iškart atsidūrė Berlyno kino festivalio žvalgų apsuptyje.

Paslaptingos romantinės komedijos „Maži susižavėjimai“ („Little Crushes“) kūrėjai iš Roterdamo kino festivalio išgirdo paskatinimus kuo greičiau užbaigti filmavimo darbus. Berlyno „Jaunojo kino forume“ tikriausiai atsidurs dviejų debiutuojančių režisierių juosta „Atlikėjas“ („The Performer“) apie mistiškiausią Lenkijos menininką Oskarą Dawickį, kuris sutiko suvaidinti pats save.

„Šviežiausių lenkiškų trumpametražių peržiūros buvo ypač naudingos „Kino pavasariui“. Pretendentų sąraše jau šiandien turime 7 filmus ir bus labai sunku kažko iš jų nepaimti: šio „Kino pavasario“ nugalėtojo Grzegozo Zarichny („Švilpukas“) premjera, kontroversiškai suintrigavęs vroclaviečio Bodo Koxo darbas („Mergina iš spintos“), giliausiai sujaudinęs dokumentinis trumpametražis „Mūsų prakeikimas“ („Nasza klatwa/ Our Curse“), Tomaszo Sliwinskio drąsi ir įkvepianti jaunos šeimos istorija bei kiti darbai, kuriuos tikiuosi išvysti kitų metų Vilniaus tarptautiniame kino festivalyje,“ – favoritus atskleidžia „Kino pavasario“ programos sudarytojas E. Pukšta.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...