captcha

Jūsų klausimas priimtas

Fotomenininkas M. Kavaliauskas kviečia susipažinti su fotoarchyvais

Pagrindinis trečiadienio vakarą Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje atidaromos fotomeno parodos „D., G. ir kiti“ motyvas - paminklas Steponui Dariui ir Stasiui Girėnui Kauno Ąžuolyne. Šio paminklo statybą tuometinis Vytauto Didžiojo universiteto Menų fakulteto pirmakursis Mindaugas Kavaliauskas nuosekliai fiksavo nuo 1992 m. rudens, kuomet per Ąžuolyną eidavo į anglų kalbos paskaitas.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.
T. Urbelionio (BFL) nuotr.

Pagrindinis trečiadienio vakarą Nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje atidaromos fotomeno parodos „D., G. ir kiti“ motyvas - paminklas Steponui Dariui ir Stasiui Girėnui Kauno Ąžuolyne. Šio paminklo statybą tuometinis Vytauto Didžiojo universiteto Menų fakulteto pirmakursis Mindaugas Kavaliauskas nuosekliai fiksavo nuo 1992 m. rudens, kuomet per Ąžuolyną eidavo į anglų kalbos paskaitas.

S. Dariaus ir S. Girėno paminklo bei jo aplinkos nuolatinis stebėjimas tęsėsi iki 1993 metų liepos, paminklo atidengimo ceremonijos. Paminklo S. Dariui ir S. Girėnui atidengimas buvo vienas paskutiniųjų Sąjūdžio nuotaikomis alsavusių masinių renginių, vykusių jau nepriklausomoje Lietuvoje.

Tad dabar, minint S. Dariaus ir S. Girėno skrydžio 80 metų sukaktį, parodos autorius, tarptautiniu mastu plačiai žinomas kaunietis fotomenininkas M. Kavaliauskas kviečia į ekskursiją po 1992-1993 metų fotoarchyvus.

Pasak jo, analoginės fotografijos laikų fotojuostelės turėjo ir pradžias, ir pabaigas. Todėl tos pačios juostelės, kuriose užfiksuotas paminklo augimas, matomos ir fotografo asmeninės istorijos, kūrybinės paieškos, Lietuvos visuomeninis gyvenimas.

Paminklo dokumentacijos „paraštėse“ – fotografo „fukso“ krikštynos, susitikimai su mokyklos draugais, pirmosios kūrybinės kelionės į užsienį. Taip pat Vytauto Landsbergio Žemkalnio laidotuvės, popiežiaus Jono Pauliaus vizitas S. Dariaus ir S. Girėno stadione, prie pat ką tik užbaigto paminklo.

Fotografijos ir objektai, rodomi parodoje, kuria sąsajas tarp tarpukario nepriklausomybės, ankstyvosios atkurtos nepriklausomybės laikų ir dabarties, tuometinės ir šiandieninės išeivijos. „D., G. ir kiti“ – tai ankstyvos Lietuvos nepriklausomybės kronika, kuri parodoje atskleidžiama per menininko mintis, išgyvenimus, daiktus, ir, žinoma, fotografijas.

Į Ąžuolyną, prie legendiniams lakūnams pastatyto paminklo, M. Kavaliauskas sugrįžta ir pastaraisiais metais, eidamas fotografuoti krepšinio ar tiesiog pasivaikščiojimų metu, ieškodamas Kauno erdvės kasdienybės motyvų ir brėždamas šios erdvės ateities vizijas.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...