captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nacionalinis dramos teatras lėšų turės tik keturioms premjeroms

Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT), pernai išleidęs net 11 premjerinių spektaklių, ateinantį sezoną žada vos keturias premjeras.
Būsimo spektaklio „Katedra“ režisierius O. Koršunovas ir LNDT generalinis direktorius M. Budraitis, ELTA nuotr.
Būsimo spektaklio „Katedra“ režisierius O. Koršunovas ir LNDT generalinis direktorius M. Budraitis, ELTA nuotr.

Lietuvos nacionalinis dramos teatras (LNDT), pernai išleidęs net 11 premjerinių spektaklių, ateinantį sezoną žada vos keturias premjeras.

Teatro vadovai vadina jas „absoliučiu maksimumu“, mat pagrindinis šalies dramos teatras negaunąs biudžetinio finansavimo naujiems pastatymams, o tik pastatui ir darbuotojams išlaikyti.

LNDT generalinis direktorius Martynas Budraitis džiaugiasi, kad per praėjusį sezoną beveik penktadaliu išaugo žiūrovų skaičius, o pajamos už bilietus – net 40 procentų, tačiau su pirmąja naujo sezono premjera – Oskaro Koršunovo statoma Justino Marcinkevičiaus drama „Katedra“ teatras išbandys Lietuvoje naują būdą pritraukti „smulkių rėmėjų“. Jais turėtų tapti žiūrovai, į pirmąjį spektaklį jau galintys įsigyti bilietų po kelis šimtus litų ir taip paremti „Katedros“ atsiradimą Nacionalinio scenoje.

„Iš anksto įsigijusieji bilietus gaus teatro rėmėjo vardą, juos minėsime spektaklio programėlėse. Kadangi valstybės finansavimo nepakanka, o didelių finansinių rėmėjų dabar labai sunku surasti, galbūt pavyks iš smulkių rėmėjų – mūsų žiūrovų surinkti dalį biudžeto pirmajam kito sezono spektakliui atsirasti“, – vylėsi M. Budraitis.

Teatro vadovas neslėpė, kad LNDT trupę paliko aktoriai Marius Jampolskis, Alvydas Šlepikas, Adolfas Večerskis ir keletas kitų žinomų aktorių, kurie „gal nenorėjo, o gal negalėjo“ dirbti taip, kaip buvo prašomi naujųjų teatro vadovų. Tačiau į LNDT atėjo dirbti garsūs O. Koršunovo teatro aktoriai Dainius Gavenonis, Rasa Samuolytė, buvę Klaipėdos dramos teatro aktoriai Nelė Savičenko, Vytautas Anužis.

LNDT meno vadovas Audronis Liuga priminė, kad ankstesnio sezono premjeriniai spektakliai buvo pažymėti socialine ir politine kryptimi, juos buvę svarbu pastatyti po ilgos pauzės, vyravusios Nacionaliniame dramos teatre. Naująjį sezoną teatras sieksiąs apimti gilesnius kultūros, filosofijos klodus, žmogaus būties klausimus, juos analizuoti iš šių laikų žmogaus pozicijų. Bus toliau plėtojama žmogaus ir visuomenės, pasaulio ir Lietuvos tematika, ir pirmuoju flagmanu čia taps Justino Marcinkevičiaus „Katedra“.

Šio spektaklio režisierius O. Koršunovas sako, kad Katedrą reikia statyti nuolatos. „Aprašomu laikotarpiu ji buvo sugriuvusi ir Marcinkevičiaus gyvenimo laikotarpiu ji buvo neveiksni, ir dabar mes matom daug irimo požymių. Kalbu ne apie architektūrą, o apie tą dvasinę tiek tautos, tiek galbūt kiekvieno asmeninę savijautą. Nes visų pirma Katedra yra mumyse – visų pirma mes turim statyti Katedrą savy. Apie tai yra ir spektaklis – apie menininką, jo atsakomybę, o menininko individuali atsakomybė visuomet yra ir visuotinė atsakomybė. Tai labai įdomi, atsakinga ir aktuali tema, ją visą gyvenimą rašė ir Justinas Marcinkevičius, ją neišvengiamai kiekvienas nešame per savo gyvenimą“, – kalbėjo O. Koršunovas.

Be „Katedros“, kuri rudens pabaigoje pradės naująjį LNDT sezoną, rengiamasi dar trims premjeroms. Gintaras Varnas rengiasi statyti spektaklį pagal Lietuvoje dar nestatytą Euripido dramą „Bakchantės“. Spektaklį pagal vengrų dramaturgijos klasiko Ferenco Molnaro pjesę „Lilijomas“ Vilniuje kurs jaunosios kartos vengrų režisierius Laszlo Bagossy, o režisierius Rolandas Atkočiūnas imsis šiuolaikinio vokiečių rašytojo Martino Sperro pjesės „Medžioklės scenos Žemutinėje Bavarijoje“, gvildenančios visuomenės nepakantumo, kuris virsta triumfu, galinčiu nužudyti žmogų, temą.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close