captcha

Jūsų klausimas priimtas

Sočyje apdovanotų filmų kūrėjų komandose – lietuviai

Pirmas birželio savaites kino festivalių atstovai ir žurnalistai leido Sočyje, kur vyko Atvirasis Rusijos kino festivalis „Kinotauras“. Dažnai režisuojančio aktoriaus Fiodoro Bondarčiuko ir įtakingojo prodiuserio Aleksandro Rodnianskio globojamas renginys šiemet į konkursinę programą pakvietė 12 pilno metražo filmų, kurie Sočyje šventė nacionalines premjeras.
E. Pukštos („Kino pavasaris“) nuotr.
E. Pukštos („Kino pavasaris“) nuotr.

Pirmas birželio savaites kino festivalių atstovai ir žurnalistai leido Sočyje, kur vyko Atvirasis Rusijos kino festivalis „Kinotauras“. Dažnai režisuojančio aktoriaus Fiodoro Bondarčiuko ir įtakingojo prodiuserio Aleksandro Rodnianskio globojamas renginys šiemet į konkursinę programą pakvietė 12 pilno metražo filmų, kurie Sočyje šventė nacionalines premjeras.

Kai kurie konkursantai į rusiškuoju „sandansu“ vadinamą festivalį Sočyje atvyko jau įvertinti Europos kino festivalių. „Kino pavasaryje“ šiemet viešėjusio režisieriaus Aleksejaus Fedorčenko erotizuoto folkloro istorijų almanachas „Dieviškos pievų marių žmonos“ ir Bakhtiaro Khudojnazarovo „Belaukiant jūros“ dalyvavo 2012 m. Romos kino festivalyje.

Vilniuje gimusio Andrejaus Stempkovskio kriminalinei socialinei dramai „Picos išvežiotojas“ šią žiemą plojo Roterdamo kino festivalio žiūrovai. Jurijaus Bykovo aštrios dramos apie šokiruojančią korupciją Rusijos policijoje „Мajoras“ premjera įvyko Kanų festivalio programoje „Kino kritikų savaitė“, o Taisijos Igumentsevos apokalipsinę pasaulio pabaigos komediją „Pakratykime kojas“ pakvietė ankstesnius įsipareigojimus įvykdęs Kanų festivalio oficialios programos vadovas Thierry Fremaux.

Jau prasidėjus festivaliui „Kinotauras“, paaiškėjo, kad trys filmai tiesiai iš Sočio keliaus į Karlovy Varų kino festivalį ir varžysis dėl prestižinių apdovanojimų.  

„Buvo smagu vėl sutikti Aleksejų Fedorčenko ir išgirsti, kad jam Vilnius paliko milžinišką įspūdį. Režisierius paminėjo, kad Vilnius yra labai kinematografiškas ir idealiai tinkamas filmavimuose pavaduoti Maskvą ar Sankt Peterburgą. „Dieviškos pievų marių žmonos“ gavo Rusijos kino kritikų ir apžvalgininkų gildijos diplomą bei du pagrindinės Žiuri apdovanojimus už geriausią scenarijų bei geriausią operatoriaus darbą“, – garsaus kūrėjo sėkme džiaugiasi „Kinotaure“ apsilankęs „Kino pavasario“ programos sudarytojas Edvinas Pukšta. 

Nugalėtojas – dvejonių nekėlęs festivalio favoritas

Atvirojo Rusijos kino festivalyje nugalėtoju buvo pripažintas „Geografas gaublį pragėrė“, kuriam po premjerinio seanso publika audringai plojo daugiau nei 5 minutes.

Rusijos aktorius Konstantinas Chabenskis Sočyje pelnytai ir užtikrintai atsiėmė asmeninį apdovanojimą. Dar vieną prizą filmui atnešė muziką kūręs legendinės grupės „Akvarium“ muzikantas Aleksejus Zubarevas.

Lietuviški vardai apdovanotųjų komandose

Kuriant už geriausią debiutą apdovanotą dramatišką erotinę absurdo komediją „Intymios kūno vietos“ dirbo ir lietuviai. Režisierių poros Natašos Merkulovos ir Aleksejaus Čiupovo režisuoto drąsaus, atviro ir intymaus filmo garsą aikštelėje įrašinėjo Saulius Urbanavičius. Postprodukcijos etape filmo garsas buvo tvarkomas Vilniuje kartu su Vladimiru Golovnickiu ir Jonu Maksvyčiu.

Geriausia aktore tituluota Julia Aug įvertinta už juostoje suvaidintą valstybės tarnautoją, kuri darbo valandomis dalyvauja kabinetiniuose posėdžiuose, o vakarais slopina vienatvę meilės romanu su vibratoriumi, kurio baterijos vis baigiasi. Į provokuojančių ir ironiškų įvykių grandinę įsipina skirtingo amžiaus spalvingi veikėjai, kurie audringai gyvena šiuolaikinėje Maskvoje, yra priklausomi nuo sekso, bet ieško jiems skirtos laimės ir tos vienintelės meilės. Karlovy Varų kino festivalio konkursinei programai „East of the West“ atrinktas filmas „Intymios kūno vietos“, pasak E. Pukštos, atitinka „žiūroviško ir pramoginio, bet nekvailo kino kriterijus“.    

Prie Bakhtiaro Khudojnazarovo prabangios, vizualios ir ambicingos dramos „Belaukiant jūros“ taip pat dirbo lietuvis. Tačiau, pasak „Kino pavasario“ programos sudarytojo, mačiusio šį filmą dar pernai Romos kino festivalyje, juosta nepavyko ir montažinėje rusų kūrėjui talkinęs Danielius Kokanauskis jos išgelbėti jau nebegalėjo.

„Nors kolegos dažnai sako, kad sėkmingai konkursinei programai tereikia 2–3 stiprių filmų, „Kinotaure“ nusižiūrėjau net penkis, tikrai gerus (neskaičiuojant „Dieviškų pievų marių žmonų“), kuriuos vertėtų siūlyti 2014 m. „Kino pavasariui“. Bent trys trumpametražiai filmai nusipelno pasimatymo su Lietuvos žiūrovais, o vienas iš trumpų atradimų – 8 minučių savanaudiška meilės istorija „Išdavystė“ apie savo delną beprotiškai įsimylėjusį vaikiną – tiesiog nerealus,“ – pasakoja iš Sočio grįžęs festivalio „Kino pavasaris“ atstovas.  

Įdomiausias ir svarbiausias žinias sekite ir LRT „Facebook“ paskyroje! 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...