captcha

Jūsų klausimas priimtas

Judesio ir sensorinių projekcijų spektaklį įkvėpė Rozetos akmens istorija

Menų spaustuvėje, Atviros erdvės programoje spektaklio premjerai rengiasi choreografė Živilė Virkutytė. Ji drauge su videomenininku iš Didžiosios Britanijos Edu Grimoldbiu kuria spektaklį, kuriame naudojamos sensorinės projekcijos, realiu laiku reaguojančios į šokėjos judesius.   
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Kaip atsirado kalba ir kaip ji pasiekė tokią formą, kokią naudojame šiandien? Kaip atsirado atotrūkis tarp to, ką galvojame, ir to, kaip tai išreiškiame? Tokius klausimus kelia judesio ir interaktyvių sensorinių projekcijų spektaklio „Rozetos akmuo“ kūrėjai.

Pasak choreografės ir šokėjos Ž. Virkutytės, spektaklį įkvėpė Rozetos akmens istorija. Rozetos akmuo – tai stela, padėjusi iššifruoti senovės egiptiečių hieroglifus. Ant jos užrašytas tas pats tekstas egiptiečių hieroglifais, demotiniu raštu ir klasikine graikų kalba. Stelos dalį, pavadintą Rozetos akmeniu, 1799 m. atrado prancūzų kareiviai, įrenginėję savo fortą netoli tuomečio Rozetos miesto Egipte.

„Tai nėra tiesiogiai apie Rozetos akmens atradimo istoriją, bet mes remiamės filosofija, scena tampa Rozetos akmeniu, kai susijungia judesys ir technologijos. Ko negali pasakyti vienas, atskleidžia kitas“, – sakė Ž. Virkutytė.

Spektaklyje naudojamos projekcijos, kurios realiu laiku reaguoja į šokėjos judesius, sukuria jos atspindį, šešėlį, yra ne tik fonas, bet ir papildoma veiksmo scenoje dimensija.

„Sudėtingiausia rasti balansą tarp atlikėjo ir technologijų, kad reginys, kurį kuriame, būtų vienas, o ne padalytas į du atskirus segmentus. Turime būti atsargūs, kad technologijos netaptų pridėtiniu dalyku, o susilietų į vieną“, – kalbėjo vaizdo projekcijų menininkas Edas Grimoldby.

Šokio, vaizdo projekcijų ir muzikos spektaklyje tyrinėdami verbalinės kalbos atsiradimą, kūrėjai kviečia žiūrovą pažinti bei tyrinėti savo emocinį intelektą.

 „Mano atspirties taškas – individo komunikacija su savimi, visų pirma fizinė, kai jis išlipo iš vandens ir pradėjo komunikuoti su savo kūnu, kaip atsirado kalbos ir kultūros, kas atsitiko, kad kažkada žmonės sugebėjo susikalbėti viena neverbaline kalba arba simboliais, ir kas atsitiko, kodėl atsirado daug skirtingų kultūrų, daug skirtingų mąstymo ir kabėjimo struktūrų, ir kada mes vieni su kitais pradėjom nebesusikalbėti?“ – pasakojo Ž. Virkutytė.

Spektaklis sukurtas Menų spaustuvės programai „Atvira erdvė“. Spektaklio premjera – lapkričio 3 ir 4 d. Menų spaustuvėje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...