captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vokiečių Renesanso tapybos šedevras – jau Vilniuje (nuotraukos)

Vilniaus paveikslų galerijoje nuo antradienio veikia vieno paveikslo paroda – visuomenei pirmą kartą pristatomas vokiečių Renesanso epochos dailininko Lucaso Cranacho Vyresniojo (1472–1553) tapybos šedevras „Madona su Kūdikiu po obelimi“ iš Ermitažo muziejaus Sankt Peterburge rinkinių.
ELTA nuotr.
ELTA nuotr.

Vilniaus paveikslų galerijoje nuo antradienio veikia vieno paveikslo paroda – visuomenei pirmą kartą pristatomas vokiečių Renesanso epochos dailininko Lucaso Cranacho Vyresniojo (1472–1553) tapybos šedevras „Madona su Kūdikiu po obelimi“ iš Ermitažo muziejaus Sankt Peterburge rinkinių.

„Ermitažas savo kolekcijoje turi nedidelę vokiečių Renesanso dailės kolekciją, todėl Lucaso Cranacho Vyresniojo darbai čia užima ypatingą vietą. Joje yra penki paties dailininko darbai ir dar keletas darbų iš jo dirbtuvės. Atvežtas į Vilnių paveikslas yra pats įdomiausias ir jautriausias jo paveikslas. Tai ne paskutinė mūsų paroda, mes planuojame jums atvežti dar vieną šedevrą šių metų rugsėjo mėnesį, bet tegul tai išlieka intriga“, – sakė paveikslą atlydėjusi Valstybinio Ermitažo direktoriaus pavaduotoja Svetlana Adaksina.

Nedidelis beveik prieš 500 metų nutapytas paveikslas „Madona su Kūdikiu po obelimi“ gana retai palieka Ermitažą – per šimtą metų kelionė į Vilnių jam tik devintoji. Pasak šedevrą iš Sankt Peterburgo atlydėjusių muziejininkų, paveikslas buvo vežamas specialiu furgonu per Helsinkį, plukdomas keltu į Taliną ir Vilnių pasiekė lydint ginkluotai apsaugai. Ypatingos vertės paveikslo draudimo suma – 2 milijonai JAV dolerių.

Kaip sakė Ermitažo graviūrų rinkinio saugotoja Nijolė Masiulionytė, Lucaso Cranacho Vyresniojo „Madona su Kūdikiu po obelimi“ į Ermitažą pateko kartu su meno kolekcija, kurią 1764 m. nusipirko imperatorė Jekaterina II, nuo jaunystės vertinusi aukščiausio lygio meną ir ypač mėgusi šį paveikslą. Tiesa, meno kūriniai tuomet nebuvo inventorizuojami, nebuvo ir paties Ermitažo muziejaus, todėl pirmą kartą šis paveikslas paminėtas tik 1851 m. pirmojoje inventorinėje knygoje.

„Madona su Kūdikiu po obelimi“ yra vienas vertingiausių Ermitažo muziejaus Vakarų Europos tapybos rinkinio eksponatų, sukurtas 1525–1530 metais, brandžiuoju dailininko kūrybos periodu. Pasak muziejininkų, jis buvo nutapytas ant medžio lentos, greičiausiai buko medienos, bet devynioliktajame amžiuje restauratoriai, būgštaudami dėl medienos savybių reaguoti į klimato pokyčius, perkėlė šį tapybos darbą ant drobės.

Lucasas Cranachas dailės išmoko iš savo tėvo. Jaunystėje Dunojaus slėniu nukeliavo į Vieną, kur praleido keletą metų kurdamas ir ieškodamas savo stiliaus. Nuo 1505 m. gyveno Vitenberge, tarnavo karaliui Fridrichui Išmintingajam rūmų dailininku, tapė Saksonijos didikų portretus, bičiuliavosi su reformacijos pradininku Martynu Liuteriu, sukūrė daug jo portretų. Nors Lucasas Cranachas perėjo į liuteronų tikėjimą, jis ir toliau kūrė Švč. Mergelės Marijos ir šventųjų paveikslus remdamasis tradicine ikonografija. Abu Lucaso Cranacho sūnūs irgi tapo dailininkais. Lucasas Cranachas Vyresnysis mirė Veimare, sulaukęs 81-erių ir palikęs daugiau kaip 400 dailės darbų. Po tėvo mirties Lucasas Cranachas Jaunesnysis perėmė dirbtuvę ir tęsė tėvo kūrybą.

Lucaso Cranacho Vyresniojo darbų turi garsūs Europos ir Amerikos muziejai, nemažai darbų saugoma Lenkijos ir Rusijos muziejuose, išlikę dailininko kūrinių ir kai kuriose Vokietijos, Lenkijos bažnyčiose.

Lietuvos dailės muziejaus žiniomis, mūsų šalies muziejai šio dailininko kūrinių neturi.

Luko Kranacho Vyresniojo paveikslą „Madona su Kūdikiu po obelimi“ Vilniaus paveikslų galerijoje bus galima apžiūrėti iki rugsėjo 8 dienos.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...