captcha

Jūsų klausimas priimtas

L. Cranacho Vyresniojo tapybos šedevras laukia žiūrovų

Vilniaus paveikslų galerijoje antradienį atidaroma vieno paveikslo paroda – visuomenei bus pristatomas vokiečių dailininko Lucas Cranacho Vyresniojo (1472–1553) tapybos šedevras „Madona su Kūdikiu po obelimi“ iš Ermitažo muziejaus Sankt Peterburge rinkinių.
Lucas Cranachas Vyresnysis (1472–1553), „Madona su Kūdikiu po obelimi“, ldm.lt nuotr.
Lucas Cranachas Vyresnysis (1472–1553), „Madona su Kūdikiu po obelimi“, ldm.lt nuotr.

Vilniaus paveikslų galerijoje antradienį atidaroma vieno paveikslo paroda – visuomenei bus pristatomas vokiečių dailininko Lucas Cranacho Vyresniojo (1472–1553) tapybos šedevras „Madona su Kūdikiu po obelimi“ iš Ermitažo muziejaus Sankt Peterburge rinkinių.

Pasak parodos rengėjų, savaitgalį sostinę pasiekusi „Madona su Kūdikiu po obelimi“ yra vienas vertingiausių Ermitažo muziejaus Vakarų Europos tapybos rinkinio eksponatų, Renesanso epochos genijaus Luco Cranacho der Altere šedevras, sukurtas 1525–1530 metais, brandžiuoju dailininko kūrybos periodu.

Lucas Cranachas der Altere dailės išmoko iš savo tėvo. Jaunystėje Dunojaus slėniu nukeliavo į Vieną, kur praleido keletą metų kurdamas. Nuo 1505 m. gyveno Vitenberge, tarnavo karaliui Fridrichui Išmintingajam, tapė Saksonijos didikų portretus, bičiuliavosi su reformacijos pradininku Martynu Liuteriu, sukūrė daug jo portretų. Nors Lucas Cranachas perėjo į liuteronų tikėjimą, jis ir toliau kūrė Švč. Mergelės Marijos ir šventųjų paveikslus remdamasis tradicine ikonografija. Abu Luco Cranacho sūnūs irgi tapo dailininkais. Lucas Cranachas Vyresnysis mirė Veimare, sulaukęs 81-erių ir palikęs daugiau kaip 400 dailės darbų. Po tėvo mirties Lucas Cranachas Jaunesnysis perėmė dirbtuvę ir tęsė tėvo kūrybą.

Luco Cranacho Vyresniojo darbų turi garsūs Europos ir Amerikos muziejai, nemažai darbų saugoma Lenkijos ir Rusijos muziejuose, išlikę dailininko kūrinių ir kai kuriose Vokietijos, Lenkijos bažnyčiose.

Lietuvos dailės muziejaus žiniomis, mūsų šalies muziejai šio dailininko kūrinių neturi.

Į Vilnių atvežtas paveikslas išsiskiria menine kokybe, atlikimo meistriškumu, daugiaprasme simbolika. Jame vaizduojama po obelimi sėdinti susimąsčiusi rusvaplaukė Švč. Mergelė Marija, abiem rankom apglėbusi putlių formų nuogą Kūdikėlį Jėzų, kuris stovi ant jos kelių ir žvelgia į žiūrovą, vienoje rankoje laikydamas obuolį, kita tiesdamas duonos kriaukšlę. Tolumoje matyti ant uolos stūksanti pilaitė, dar toliau - vandens telkinys ir uolėtos kalvos. Teigiama, kad kurdamas peizažus įkvėpimo dailininkas sėmėsi iš Dunojaus pakrančių kraštovaizdžio.

Paveikslas pasižymi meistriška kompozicija, subtiliomis spalvomis, kuriančiomis žėrėjimo įspūdį. Kompozicijos iškilmingumas, sustiprintas frontalios Jėzaus kūno padėties, nuteikia rimčiai ir pabrėžia simbolinę paveikslo prasmę. Jėzus ir Marija prieš žiūrovą iškyla kaip naujasis Adomas ir naujoji Ieva - per Ievą ir Adomą į pasaulį atėjo nuodėmė ir mirtis, o per Mariją ir Jėzų ateina Išganymas ir amžinasis gyvenimas. Marija sėdi po obelimi, primenančia rojaus sodą ir pirmųjų žmonių nuodėmę.

Pasak muziejininkų, vieno paveikslo paroda turi didelių privalumų - leidžia žiūrovams ilgėliau sustoti ir įsigilinti į genialų kūrinį, apžvelgti ne tik jo visumą, bet ir pastebėti smulkias, bet reikšmingas detales.

Luco Cranacho Vyresniojo paveikslą „Madona su Kūdikiu po obelimi“ Vilniaus paveikslų galerijoje bus galima apžiūrėti iki rugsėjo 8 dienos.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...