captcha

Jūsų klausimas priimtas

Muziejuje tikisi rasti tai, ko nėra internete

Moksleiviai sako, kad muziejuje jiems svarbu gauti tai, ko nėra kitur, ypač ko nėra internete. Taip pat jie pabrėžia, kad žmogus, dirbantis su moksleiviais muziejuje, turi juos „užkabinti“, sudominti ir įkvėpti mokytis. „Edukatoriais muziejuje turėtų dirbti charizmatinės, įkvepiančios asmenybės“, – įsitikinęs Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos mokinys.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Moksleiviai sako, kad muziejuje jiems svarbu gauti tai, ko nėra kitur, ypač ko nėra internete. Taip pat jie pabrėžia, kad žmogus, dirbantis su moksleiviais muziejuje, turi juos „užkabinti“, sudominti ir įkvėpti mokytis. „Edukatoriais muziejuje turėtų dirbti charizmatinės, įkvepiančios asmenybės“, – įsitikinęs Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos mokinys.

Konferencijoje, surengtoje Nacionalinėje dailės galerijoje, dalyvavo mokytojai, mokiniai ir muziejininkai. Jie gyvai susipažino su nacionalinio projekto „Muziejus-mokykla-moksleivis“ edukacinėmis programomis, aptarė projekto patirtis, diskutavo mokyklų ir muziejų, kultūros ir švietimo įstaigų bendradarbiavimo tobulinimo klausimais.

Įžvalgomis kaip efektyviau organizuoti muziejų edukaciją bei skatinti mokyklų ir muziejų partnerystę pasidalino Lietuvos bei užsienio šalių lektoriai.

„Švietimas ir kultūra, šiuo atveju pastarąją atstovaujantys muziejai, yra to paties lizdo paukščiai. Jie yra lygiaverčiai pažinimo, žmogaus formavimo, jo gebėjimų turtinimo proceso veikėjai, – konferencijoje kalbėjo LMA valdybos pirmininko pavaduotoja, Lietuvos jūrų muziejaus direktorė Olga Žalienė. – Žinios švietimo procesui semiamos iš kultūrinės žmonijos praeities, kuri daiktiškuoju pavidalu yra sukaupta muziejų rinkiniuose.“

Pasak pranešėjos, šiandienos muziejus nenori ir nepretenduoja tapti fundamentalių žinių perteikėju, tačiau turi galimybę įsilieti į formaliojo ugdymo programas.

Jungtinės Karalystės Edukacijos muziejuose grupės direktorius Johnas Stevensonas, kalbėdamas apie savo šalies muziejininkų patirtį, akcentavo tai, jog į mokymo ir mokymosi procesą yra įtraukiamos visos paveldą jungiančios organizacijos – muziejai, galerijos, archyvai, mokslo bei technikos centrai, botanikos ir zoologijos sodai, istoriniai pastatai ir pan.

„Svarbu yra kiekvienam norinčiam suteikti galimybę suvokti pasaulį, patenkinti savo smalsumą, ugdyti kūrybiškumą ir stiprinti pasitikėjimą savimi bei pasididžiavimą savo darbais. Visa tai yra daroma dėl dviejų paprastų priežasčių – kiekvieno ir visų mūsų klestėjimo bei gerovės“, – tikino elektronikos inžinierius, matematikos mokytojas bei muziejų edukatorius.

Vilniaus Mikalojaus Daukšos vidurinės mokyklos chemijos mokytoja Renata Česūnienė į muziejus pažvelgė mokytojo akimis ir pasiūlė edukacines muziejų programas labiau sieti su ugdymo uždaviniais.

„Norėtųsi, kad muziejuje apsilankę moksleiviai būtų ne laisvi klausytojai, o dirbtų ir savarankiškai. Iš anksto aptarę edukacinio užsiėmimo eigą, mokytojai arba muziejininkai – edukatoriai galėtų parengti užduotis savarankiškam darbui, o moksleiviai po to privalėtų atsiskaityti už atliktą darbą“, – aiškina kita mokytoja Rasa Kaušakienė iš Kupiškio r. Skapiškio pagrindinės mokyklos. Jos nuomone, reikėtų parengti daugiau edukacinių užsiėmimų vyresniųjų klasių moksleiviams, nes muziejai paprastai daugiausia dėmesio skiria mažiesiems lankytojams.

Konferencijoje dalyvavę moksleiviai vienbalsiai pripažino, jog, muziejuje svarbiausia gauti tai, ko nėra kitur, ir ypač populiarioje interneto erdvėje. Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos mokiniai Mona Potapovaitė ir Laurynas Juodzevičius akcentavo muziejininko-edukatoriaus vaidmenį užsiėmimų metu.

„Žmogus, dirbantis su moksleiviais muziejuje, turi juos „užkabinti“, sudominti ir įkvėpti mokytis, – pabrėžė L. Juodzevičius. – Edukatoriais muziejuje turėtų dirbti charizmatinės, įkvepiančios asmenybės, mokančios įtaigiai kalbėti ir bendrauti su moksleiviais.“

„Užsiėmimai muziejuose suteikia ne tik papildomų žinių, bet ir naują patirtį bei didžiulį malonumą, dalyvaujant mokymosi procese ypatingoje muziejinėje aplinkoje, – moksleiviams pritarė Lietuvos jūrų muziejaus edukologė Renata Treigienė. – Edukacinių programų turinį šiandien keičia permainų vėjai: informacijos amžius, prioritetų kaita, šiandien aktualu ne tik ko mokyti, bet ir kaip mokyti, turime būti ne žinių perteikėjais, bet katalizatoriais ir navigatoriais, įeiti į mokinio pasaulį – mūsų pareiga.“

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...