captcha

Jūsų klausimas priimtas

M. Gražinytė-Tyla – lietuvių muzikos ambasadorė

Dirigentė Mirga Gražinytė-Tyla penktadienio vakarą su Klaipėdos kameriniu orkestru pradėjo uostamiesčio koncertų salės sezoną. Žymiausių pasaulio televizijos kanalų ir muzikologų vis dažniau pastebima Lietuvos menininkė užsieniečius stebina ne tik įtaiga scenoje. Pavyzdžiui, šią vasarą baigdama Zalcburgo teatro meno vadovės kadenciją M. Gražinytė-Tyla parengė lietuvių kompozitoriaus Broniaus Kutavičiaus programą.
BNS nuotr.
BNS nuotr.

M. Gražinytei-Tylai šie metai – pilni pokyčių jos karjeroje. Dirigentė baigė Zalcburgo teatro meno vadovės kadenciją ir nuo šiol vadovaus Birmingamo simfoniniam orkestrui, dirbs su Los Angelo simfoniniu orkestru. Atsisveikindama su Zalcburgu dirigentė įteikė neįprastą dovaną – su austrų atlikėjais parengė Broniaus Kutavičiaus kūrinių. Pasaka „Kaulo senis ant geležinio kalno“, muzikinis nuotykis „Iš vandens ir akmens“, kūrinys smuikui solo ir „Paskutinės pagonių apeigos“ Zalcburgo erdvėse skambėjo lietuvių kalba. 

„Aišku, „Kaulo senį“ – operą B. Kutavičiaus S. Gedos tekstais su Zalcburgo beveik 60 vaikučių choru išmokti visą lietuvišką tekstą – jie mintinai galiausiai dainavo ir žinojo kur ten koks žvirbliukas su pele pešasi – nu tai irgi tokia dovana visam gyvenimui. Dirbom išsijuosę – vaikučiai tekstą mokėsi metus. B. Kutavičius yra vienas iš tų didžiųjų everestų mūsų muzikos kultūroje. Ir itin savitas, ir tuo savitumu, kuris labai susijęs su lietuvių kalba, kultūros mentaliteto šaknim. Per tai labai gražiai galim save atverti ir parodyti, kokie mes, tokie pagonys esam, gražiąja prasme“, – pasakojo dirigentė M. Gražinytė-Tyla.

Šią savaitę 85-erių metų jubiliejų atšventęs kompozitorius B. Kutavičius sako, kad jaunos dirigentės programa jam buvo staigmena.

„Labai ja didžiuojuosi ir labai ją vertinu, nes ji man padarė didelę staigmeną ir didelį pagerbimą. Aš jai labai dėkingas. Labai mėgstu judančią muziką, kad ne vietoje sėdėtų, o ji pajudėtų, reiškias, kažkaip tai, už tai aš įvedžiau „Pagonių apeigose“ pasivaikščiojimą, atėjimą, išėjimą“, – kalbėjo kompozitorius B. Kutavičius.

Šį sezoną M. Gražinytė-Tyla yra suplanavusi užsienyje atlikti ir keletą kitos lietuvių kompozitorės – Ramintos Šerkšnytės – kūrinių. Tiesa, penktadienio vakarą Klaipėdoje, su Klaipėdos kameriniu orkestru pradėdama uostamiesčio koncertų salės sezoną, dirigentė pasirinko atlikti dvi – Franzo Jozepho Haydno ir Gustavo Mahlerio simfonijas. Klaipėdoje, beje, ji koncertuoja jau trečią kartą.

„Nieko prieš neturėčiau su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu ar kitais 5 ar daugiau kartų daryti, bet taip gavosi, kad su Klaipėdos kameriniu jau trečią kartą bendraujam. Tai yra labai ypatingas dalykas, jau vieni kitus pažįstam vis geriau ir geriau. Man tai toks kaip grįžimas metuose – Kalėdos, Velykos. Tai taip sugrįžti į Klaipėdą ir vis matai kaip viskas pasivystę yra, pasikeitę, pražydėję. Dar kitaip, tai labai didelė dovana – toks sugrįžimas“, – sakė M. Gražinytė-Tyla.

Po koncerto Klaipėdoje M. Gražinytė-Tyla iškart išvyksta, nes jau ketvirtadienį prasideda intensyvus koncertų sezonas su Birmingamo simfoniniu orkestru. Tačiau bent porą kartų planuoja pasirodyti ir Lietuvoje – su Nacionaliniu simfoniniu orkestru, taip pat švenčiant valstybės atkūrimo 100-metį, vasario 16-ąją.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...