captcha

Jūsų klausimas priimtas

Iš „Kūrybinio impulso“ – dešimt šokio miniatiūrų

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) vasarą pasitinka su naujų choreografinių kompozicijų projektu „Kūrybinis impulsas II“.
ELTA nuotr.
ELTA nuotr.

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) vasarą pasitinka su naujų choreografinių kompozicijų projektu „Kūrybinis impulsas II“.

„Projektą ketiname plėtoti ir toliau, tad bus ir trečias, ketvirtas „Kūrybinis impulsas“ ir t. t. Ši iniciatyva negali būti vienkartinė“, –  spaudos konferencijoje tikino LNOBT generalinis direktorius Gintautas Kėvišas.

LNOBT Baleto trupės meno vadovas ir „Kūrybinio impulso“ iniciatorius Krzysztofas Pastoras taip pat pabrėžė kūrybiškumo reikšmę: „Tai labai svarbus kiekvienos trupės bruožas, jį privalu puoselėti.“

K. Patoras pasidžiaugė praeitų metų „Kūrybinio impulso“ sklaida: programa buvo parodyta M. K. Čiurlionio menų mokyklos Šokio teatre vykusiame koncerte, o Martyno Rimeikio kompozicija „Belaukiant Godo“ – ne tik apdovanota kaip geriausia „Kūrybinio impulso I“ choreografija, bet ir parodyta tarptautiniame festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ greta kitų žymių choreografų darbų.

Šiai metais Martynas Rimeikis sukūrė miniatiūrą „Kelionė“ pagal Maxo Richterio muziką. „Tai abstrakti kompozicija. Ieškodamas temos ir plastinės išraiškos pirmiausia galvojau, ką pats norėčiau matyti scenoje. Tai labiau šiuolaikinis šokis“, – teigė jaunasis menininkas.

Projekto naujokė Greta Gylytė pristato kompoziciją „Nežinomybė“ pagal Lino Strockio muziką. „Kurti labai padėjo muzika. Žinoma, buvo krizių, kai žinojau, ką noriu pasakyti, bet nežinojau – kaip. Ši kompozicija – apie trijų sumišusių žmonių jausmus. Pati esu patyrusi tokią situaciją“, – teigė projekto debiutantė.

Igoris Zaripovas, pristatydamas drauge su Olga Konošenko sukurtą kompoziciją „Tiktai tau“, teigė, kad joje svarbu – ir kostiumai, ir muzika. I. Zaripovas neatsisako klasikinio baleto raiškos, balerinos šoks su puantais. Tuo galima buvo įsitikinti, Olgai Konošenko ir Ernestui Barčaičiui pademonstravus fragmentą iš kompozicijos „Tiktai tau“. Beje, praeitų metų I. Zaripovo „Elegiją“ šokusi Haruka Ohno buvo apdovanota kaip geriausia „Kūrybinio impulso I“ atlikėja.

Pasak baleto trupės meno vadovo, šis projektas svarbus ne tik tiems, kas bando kurti choreografiją, bet ir ją atliekantiems: tai galimybė šokėjams išbandyti jėgas kitokiame amplua. Mat baleto trupės pagrindą sudaro klasika ir jos neketinama atsisakyti.

Taip pat koncerte „Kūrybinis impulsas II“ savo kūrybą pristatys LNOBT Baleto trupės šokėjai Davidas Isaacas Evansas („Šukės“ pagal Philipo Glasso muziką), Vaida Šniurevičiūtė („Nejuokaukit, nėra žodžio MES“ pagal Jono Hopkinso muz.) ir Živilė Baikštytė („Feliformia“ pagal Chancha Via Circuito muz.).

Projekte dalyvauja ir šiuolaikinio šokio srityje dirbančios choreografės Erika Vizbaraitė, Loreta Juodkaitė, svečiai iš Baltarusijos Julija Diatko ir Konstantinas Kuznecovas, Olegas Gabyševas.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...