captcha

Jūsų klausimas priimtas

J. Gardo parodoje – 100 kartų išdidintas paveikslo rėmas

Vilniuje, Jono Meko vizualiųjų menų centre, pristatoma menininko Jay Gardo paroda. Vokiečių menininkas nagrinėja paveikslo rėmų santykį su meno kūriniu.
Stop kadras
Stop kadras

Pasak vokiečių menininko J. Gardo, paveikslo rėmai atskiria kūrinį nuo jį supančio pasaulio ir yra verti dėmesio. J. Meko vizualiųjų menų centre menininkas pristato žymiausių pasaulio dailininkų, kaip Rembranto, J. Vermejerio šedevrų rėmų skerspjūvius.

„Prieš dvejus metus susidomėjau peizažais. Tyrinėjau mažo formato darbus, kur kiekvienas brūkštelėjimas teptuku labai svarbus. Tada atkreipiau dėmesį, kad rėmai tarsi pratęsia paveikslo poveikį, jį sustiprina, mane tai užkabino. Kai pradėjau tyrinėti rėmų skerspjūvius, pastebėjau, kad yra tokių, kurie primena erotines formas, žmogaus figūrą, kiti atkartoja augalus“, – teigė menininkas.

J. Gardas kviečiamas į tarptautines parodas, nes darbuose pateikia originalų požiūrį į meno ir dizaino disciplinų santykį, tyrinėja jau šimtus metų gaminamus daiktus ir objektus.

„J. Gardas išsiskiria tuo, kad jis daro labai didelio formato darbus ir yra visai ironiška, kad mes atsidūrėme čia, mažytėje erdvėje, tie milžiniško formato kūriniai atsidūrė čia. Taip pat darbas yra orientuotas ne tik į meną, bet ir į meno bei dizaino sričių sandūros apmąstymą, ir dažnai nutinka taip, kad įvairiausi įprasti daiktai atsiduria įgauna meninę formą“, – sakė parodos kuratorė Giedrė Malūkaitė.

Specialiai Vilniaus erdvėms sukūręs parodą menininkas vienoje salėje įrengė instaliaciją – 100 kartų išdidintą paveikslo rėmo negatyvą. Tarsi išpjautas paveikslo rėmo fragmentas sukasi kaip kepsnys ant iešmo galerijos lankytojui.

„Čia galima pritaikyti du požiūrius, nes iš vienos pusės viskas ne iki galo įrengta, bet ateina menininkai, kurie nori, prašo čia surengti savo parodas, ir jie visi kaip vienas žavisi ta aplinka, kurią čia randa. Nėra „glamūro“, nėra „iščiustyta“, yra tiesiog puiki, bohemiška aplinka netradiciniam menui, vienintelis dalykas, kuriuo nepatenkinti, tai nepatenkinti grindimis, nes grindys vienintelis dalykas nedėkingas tam ką mes čia reprezentuojam“, – pasakojo J. Meko vizualiųjų menų centro direktorius Gintaras Sodeika.

Kol patalpos vis dar nebaigtos remontuoti, J. Meko kolekcija saugoma Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje. O salėse eksponuojami šiuolaikinio meno autorių darbai.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...