captcha

Jūsų klausimas priimtas

A. Mončio muziejuje pasakojamos „Niekieno žemės istorijos“

Palangoje, Antano Mončio namuose-muziejuje, eksponuojami dailininkų sąjungos kūrybinio projekto „Niekieno žemės istorijos“ dalyvių darbai. Įvairiais požiūriais apmąstę kas valdo „niekieno žemę“ ir kas yra tas „niekas“ tapytojai pateikia netikėtas filosofines interpretacijas.
BFL nuotr.
BFL nuotr.

Palangoje, Antano Mončio namuose-muziejuje, eksponuojami dailininkų sąjungos kūrybinio projekto „Niekieno žemės istorijos“ dalyvių darbai. Įvairiais požiūriais apmąstę kas valdo „niekieno žemę“ ir kas yra tas „niekas“ tapytojai pateikia netikėtas filosofines interpretacijas.

Klasikinės tapybos puoselėtojai intriguojančią temą „Niekieno žemės istorijos“ gvildeno susibūrę dailininkų kūrybos namuose Palangoje. Savaitę trukusį plenerą vainikavo paroda Antano Mončio namuose-muziejuje.

Aliejiniais dažais, akrilu ir akvarele tapytose drobėse dailininkai filosofiškai pažvelgia į niekieno žemę ir tarsi stengiasi pakeisti standartinį, kartais net grobuonišką, požiūrį į ją.

„Parodyti, kad kartais ta žemė gali būti niekieno. Ji tampa niekieno, kai mes žiūrime iš laiko perspektyvos. Kai ji apima ir praeitį, ir dabartį, ir ateitį“, – kalbėjo dailėtyrininkas Vytautas Tumėnas.

Ne vien tik žemiškoji buitis yra žemė. Ji gali būti mūsų svajonės ar ateities vizijos, teigia menininkai. Todėl neatsitiktinai vieni autoriai į niekieno žemę žvelgia per simbolius, kitų darbuose iškyla konkretūs vaizdai. Autorius tarsi teigia, kad tai, kas kažkada buvo modernu, pavyzdžiui, krikščionybė, pakeitusi pagonybę, dabar pavyzdžiui, Olandijoje, kurioje bažnyčių nebereikia, tampa niekieno. Niekam nebereikalingas.

Tokia gamtos interpretacija nesvetima ir dailininkui Antanui Visockiui. Jo daugiasluoksnės akvarelės atskleidžia erdvės, spalvos, saulės šviesos ir vėjo reikšmę estetiniame pasaulio suvokime.

„Jie leidžia daugiau daugiasluoksniškai režisuoti. Tai – stiprioji pusė. Tada galima formuoti kompoziciją tam tikra plastika. Kita vertus, turi būti labai atsargus: juk sugaišti labai daug laiko, o ga;lutinio rezultatao nežinai. Mene visuomet yra rizikos momentas“, – dėstė dailininkas Antanas Visockis.

Dailininkai įsitikinę, kad ir patys jų kūriniai – savita niekieno žemė, kurią aplankyti gali kiekvienas žiūrovas, gebantis įsijausti. Paroda „Niekieno žemės istorijos“ Antano Mončio namuose-muziejuje veiks iki birželio septintosios.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...