captcha

Jūsų klausimas priimtas

„Ąžuolo“ apdovanojimai: „Tai operatoriui vaidina visi aktoriai“

Ketvirtą kartą geriausiems kino operatoriams buvo įteikti „Ąžuolo“ apdovanojimai. Ceremoniją pradėjęs Lietuvos kino operatorių asociacijos (LAC) pirmininkas Rimvydas Leipus teigė, kad niekada nebus per daug dėmesio kūrėjams, o ypač kino kūrėjams, todėl ši ceremonija tam ir skirta – įvertinti ir atsidėkoti jiems.
Lietuvos kino akademijos nuotr.
Lietuvos kino akademijos nuotr.

Ketvirtą kartą geriausiems kino operatoriams buvo įteikti „Ąžuolo“ apdovanojimai. Ceremoniją pradėjęs Lietuvos kino operatorių asociacijos (LAC) pirmininkas Rimvydas Leipus teigė, kad niekada nebus per daug dėmesio kūrėjams, o ypač kino kūrėjams, todėl ši ceremonija tam ir skirta –  įvertinti ir atsidėkoti jiems.

„Ąžuolo“ apdovanojimų komisiją sudarė kino operatorius Juozas Matonis, Janis Eglitis, Vitalijus Kiselius, režisierius Emilis Vėlyvis ir kino kritikas Lukas Brašiškis.

Pristatydami pirmąjį „Ąžuolo“ apdovanojimą – kino operatorių dėkingumo prizą, kuris atiteko šviesaus atminimo postprodukcijos specialistui Audriui Naujaliui, buvo pakviestas operatorius Audrius Kemežys. Jis sakėsi jaučiantis didelį dėkingumą A. Naujaliui „už jo geranoriškumą, kantrybę, profesionalumą“. Už kūrybingumą ir aukštą profesionalumą skiriamą prizą atsiėmė A. Naujalio sūnus.

Antrojo „Ąžuolo“ apdovanojimo laureatą už kūrybinius gyvenimo nuopelnus pristatė aktorė Rasa Samuolytė. Juo tapo kino operatorius Algimantas Mikutėnas, kurio kamera filmavo režisierių Raimondo Banionio, Gyčio Lukšo, Algimanto Puipos, Artūro Pozdniakovo ir daugelio kitų vaidybinius, dokumentinius filmus.

„Aš dėkoju ir žaviuosi Jūsų sugebėjimu tokiais plačiais mostais mylėti žmogų, mylėti aktorių ir tokiais lėtais, atsakingais, juvelyriniais, menininko iš pašaukimo operatoriaus judesiais kurti žmogaus paveikslą, grožį kine“, – įteikdama „Ąžuolo“ statulėlę sakė aktorė. Griausmingais aplodismentais pasitiktas lietuvių kino operatorių autoritetu tituluojamas A. Mikutėnas šmaikštavo, kad niekam nedėkos, nes pats viską padarė.

„Keli patarimai jauniems operatoriams: pagrindinis, dar Jono Griciaus išsakytas – jeigu gali nefilmuoti, tai nefilmuok ir negadink eterio, negadink juostos. Jeigu moki pragyvent su viena moterimi visą savo ilgą gyvenimą – tai būk. Jei ne – tada geriau būk vienas ir geriau būk alkanas“, – laikydamas rankoje stilizuotą ąžuolo statulėlę atviravo A. Mikutėnas.

Jis džiaugėsi salėje matydamas nemažai jo įamžintų aktorių ir savo padėkos kalbą užbaigė moralu – „žmogui daug nereikia. Reikia lovos, kad pailsėtum, keturių sienų, kad neperšaltum. Tada jau gali kurti. Ir jei turi daug – pasidalink su kitais“.

Šiemet „Ąžuolo“  konkurso komisija įsteigė specialų prizą, skirtą už pastangas siekiant savo svajonės įgyvendinimo. Nominaciją paskelbė komisijos pirmininkas operatorius J. Matonis, kuris žiuri vardu teigė, kad apdovanojimas skirtas „žmogui, pasiekusiam savo tikslą, puolusiam į duobę, bet sugebėjusiam pakilti ir padaryti darbą“. Į sceną buvo pakviestas dokumentinio filmo „Sapnuoju, kad einu“ režisierius, scenaristas ir operatorius Jokūbas Vilius Tūras.

„Tai filmas – išpažintis. Tai dvasios drąsa, narsa, žmogaus žygdarbis, į kurį buvo pasiimta ir kino kamera“, – nuoširdžių žodžių negailėjo J. Matonis, įteikdamas diplomą J. V. Tūrui, kuris teigė besijaučiantis „labai pagerbtas ir dėkingas savo tėvui, kuris buvo foto sąjungos narys, dėkingas A. Mikutėnui, kuris po tėvo mirties buvo lyg antras tėvas ir dėkingas Jonui Griciui, kuris Akademijoje dėstė operatoriaus specialybę“.

Ceremonijos metu pirmą kartą apdovanojimų istorijoje buvo įteiktas ir jaunuosius kino operatorius skatinantis „Gilės“ apdovanojimas. Kino ateitį ir viltį pristatė operatorius Jonas Tomaševičius, kuris teigė, kad „operatorius yra pirmasis kino žiūrovas, tai jam vaidina visi aktoriai, todėl tai labai atsakinga ir sudėtinga profesija“. Diplomas žiuri sprendimu buvo įteiktas jaunajam kino operatoriui Juliui Sičiūnui už darbą režisierės Austėjos Urbaitės filme „Čia yra realybė“. Dėl šio apdovanojimo varžėsi aštuoni debiutuojančių kino operatorių ir studentų sukurti filmai.

 „Ąžuolo“ apdovanojimų ceremonijos kulminacija tapo geriausio 2012 metų kino operatoriaus darbo kine apdovanojimo paskelbimas. Jį pristatė aktorė Gabija Ryškuvienė, kuri teigė, kad kino aikštelėje jai visada paslaptingiausiai atrodydavo operatoriai: „Visi mano sutikti operatoriai būdavo tylūs, paslaptingi, kuklūs, gyvenantys gyvenimą už kameros. Tačiau kai pamatai, ką jie nufilmuoja, čia pritariu J. Tomaševičiui, kuris sakė, kad aktorius vaidina operatoriui, tai supranti, kad jie skaito visas tavo mintis, mato kiekvieną tavo raumens ar plauko virptelėjimą.“

Šiam apdovanojimui buvo nominuoti Viktoras Radzevičius už vaidybinį filmą „Miegančių drugelių tvirtovė“ (rež. Algimantas Puipa),  Feliksas Abrukauskas už vaidybinį filmą „Aurora“ (rež. Kristina Buožytė)  ir Linos Lužytės dokumentinio filmo „Igruški“ operatoriai Audrius Zelenius bei Vilius Mačiulskis.

Geriausiu 2012 metų operatoriumi žiuri pripažino „Auroros “ operatorių F. Abrukauską, kuris dėkojo visai filmo komandai, sveikino savo apdovanotus kolegas ir net prisipažino, kad „Algimantas Mikutėnas – Mikas – yra mano gyvenimo guru, aš net plaukus pradėjau auginti su juo susipažinęs. O kur dar jo filosofija – viena moteris gyvenime ir visos kine!“

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...