captcha

Jūsų klausimas priimtas

Restauruojant Eišiškių paveikslą atrastas jo autoriaus parašas

Vilniaus arkivyskupijos restauracijos dirbtuvėse baigtas restauruoti XVII amžiaus paveikslas „Viešpaties dangun žengimas“. Pasak restauratorių, didžiausias netikėtumas – atrastas autoriaus parašas.
Eišiškių bažnyčia. Kalesninkai.lt nuotr.
Eišiškių bažnyčia. Kalesninkai.lt nuotr.

Vilniaus arkivyskupijos restauravimo dirbtuvėse baigtas restauruoti daugiau nei 4 metrų ilgio ir 2 metrų pločio „Viešpaties dangun žengimo“ paveikslas, nutapytas 1778 m. Vilniaus Viešpaties dangun žengimo bažnyčiai, geriau žinomai kaip Misionierių bažnyčia. 

„Šitas paveikslas ir apskritai istorija jo, dabar jis teisiškai priklauso Eišiškių bažnyčiai, yra to paties titulo altoriuje, Viešpaties dangun žengimo, ir tai atsitiko, tai gera iliustracija vėlgi mūsų istorijos ta prasme, kad carinei administracijai XIX a. viduryje uždarinėjant katalikiškus vienuolynus ir bažnyčias, ypatingai vienuolynus, konkrečiai Misionierių atveju, 1842 m. uždaroma bažnyčia ir kaip tik tuo pačiu metu Eišiškėse pradedama statyti to paties titulo kita nauja bažnyčia, ir turbūt bažnyčios administracija susitarė su okupacine carine administracija, ir visi Misionierių bažnyčios altoriai, tiek didysis, tiek šoniniai, su drožyba, paveikslais, perkeliami į Eišiškių bažnyčią“, – pasakojo Bažnytinio paveldo muziejaus direktorė Sigita Maslauskaitė-Mažylienė.

Paveikslą restauravusi Alma Valickienė sako, kad jo būklė buvo labai bloga, drobė keliose vietose buvo pradurta, paveikslas buvo padengtas dideliu lako sluoksniu. Prieš pradedant restauraciją, nebuvo žinomas šio paveikslo autorius, o restauruojant didžiausias netikėtumas buvo tas, kad atrastas autoriaus parašas. Taigi, paaiškėjo, kad darbą nutapė karaliaus Stanislovo Augusto Poniatovskio rūmų dailininkas Antonis Albertrandis.

„Buvo rastas ir autoriaus parašas, nuvalius storiausius nešvarumus mes atradome sunkiai įskaitoma įrašą ir metus. Albertrandis yra žinomas Varšuvoje gimęs dailininkas, kilusi motina iš Čechavičių, todėl jo mokslų pradžia jo dirbtuvėse, jis studijavo Italijoje, Romoje. Grįžęs jis nuo 1776 m. tapo karaliaus Stanislovo Augusto Poniatovskio rūmų dailininku. Nemažai nutapė ir religine tematika paveikslų, taip pat portretus, miniatiūras, bet neradau tikslesnių duomenų apie Lietuvoje išlikusius paveikslus“, – sakė Vilniaus arkivyskupijos molbertinės tapybos restauratorė Alma Valickienė.

Paveikslas iš Arkivyskupijos restauracijos dirbtuvių keliaus į Eišiškių bažnyčią.  

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...