captcha

Jūsų klausimas priimtas

Lietuvių premjeros „Kino pavasaryje“: nuo tragizmo iki animacinio vesterno

Festivalio „Kino pavasaris“ lietuvių programoje šiemet pristatomi trys ilgametražiai (du dokumentiniai ir vienas vaidybinis) ir 13 trumpametražių filmų. Kokiomis temomis išsiskiria mūsiškių premjeros?
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Vieno iš festivalyje pristatomų trumpametražių filmų „Budėjimas“ režisierius ir scenarijaus autorius Karolis Kaupinis teigia siekęs žiūrovams priminti, kad kinas nėra vien tik visuomenės atspindys ar lengva pramoga.

„Tai apie būseną laukiant kažko tragiško. <...> Norėjosi priminti, kad kinas nėra vien tik visuomenės veidrodis arba pramoga. Norėjosi priminti jautrius gyvenimo dalykus, kuriuos mūsų pareiga pastebėti ir užfiksuoti“, – sako K. Kaupinis, kurio filme rodomos sudėtingos tėvo ir sūnaus būsenos, slaugant mamą.

Trimačio animacinio filmo „Kaukai“ režisierius Gediminas Šiaulys pasakoja, kad jo kūrinio atsiradimą įkvėpė dukra.

„Kai augini vaiką, tu neišvengiamai susiduri su ta keista problematika, kurią jau esi kažkiek praėjęs. Vaikas užduoda tokius egzistencinius klausimus kaip „kas yra mirtis“, „kas bus po to“. Šis filmas yra mano bandymas atsakyti į šį klausimą jai ir apskritai vaikams, kurie susiduria su šia problematika, ir palengvinti jų vidinį dialogą“, – sako G. Šiaulys.

Savo animacinį vesterną „Po mirties, prieš pragarą“ festivalyje pristatantis Tomas Ramanauskas pasakoja, kad iki galutinio kūrinio varianto jam teko nueiti ilgą ir komplikuotą kelią.

„Įdomus dalykas, kad [filmas – LRT.lt] buvo nupieštas beveik visas, vieną kartą, išmestas ir iš naujo nupieštas visai kitaip, o scenarijus perrašytas gal 9–10 kartų. Tai tęsėsi ilgai“, – sako T. Ramanauskas.

Daugiau apie tai – įraše.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...