captcha

Jūsų klausimas priimtas

Operos „Faustas“ kamerinėje premjeroje dainuos vien vyrai

Teatro arenoje Vilniuje nepriklausoma kūrybinė organizacija „Baltijos kamerinis operos teatras“ kovo 20 dieną pristatys prancūzų kompozitoriaus Charles`io Gounod operos „Faustas“ premjerą.
ELTA nuotr.
ELTA nuotr.

Teatro arenoje Vilniuje nepriklausoma kūrybinė organizacija „Baltijos kamerinis operos teatras“ kovo 20 dieną pristatys prancūzų kompozitoriaus Charles`io Gounod operos „Faustas“ premjerą.

Šios operos kamerinės versijos pastatymas intriguoja tuo, kad pirmą kartą šį kūrinį atliks vien vyrai – net Fausto mylimosios Margaritos partiją dainuos sopraninas Viktoras Gerasimovas.

„Kūrybinę komandą inicijuoti vyrišką pastatymą paskatino Viktoro Gerasimovo (sopraninas) ir Algirdo Bagdonavičiaus (kontratenoras) balsai – reto grožio ir stebėtinų galimybių, leidžiantys pasiduoti sensacingai avantiūrai ir abi operoje „Faustas“ parašytas partijas moterų balsams, atiduoti šiems operos solistams“, – teigė „Baltijos kamerinio operos teatro“ direktorius Jonas Sakalauskas.

Rūbus spektakliui kuria Diana Kuzmickaitė, scenografiją – Berta Bocullo, videoprojekcijų autorius – Rimas Sakalauskas.

Daktarą Faustą dainuos tenoras Tomas Pavilionis, Mefistofelį – bosas Raimundas Juzuitis, Margaritą – sopraninas V. Gerasimovas, Valentiną – baritonas Jonas Sakalauskas, Zybelį – kontratenoras A. Bagdonavičius, Vagnerį – baritonas Vytautas Vepštas. Gros orkestras „Vilnius Simfonietta“, diriguos Vytautas Lukočius.

Operą režisuoja vienas aktyviausių jaunosios kartos kūrėjų Artūras Areima, pirmą kartą savo talentą paleidžiantis į operos žanro platybes, prasitardamas, kad seniai norėjo prisiliesti prie „Fausto“ ir šio Johano Volfgango Gėtės kūrinio muzikinės versijos.

„Mūsų pasirinkta didžioji prancūzų opera statoma be choro, baleto, didelio orkestro ir visos kitos pompastikos kai kam sukels pasipiktinimą dėl kūrinio išdarkymo, kitiems klausimą, o kam viso to reikia. Mes siekiame pritraukti operą prie dramos teatrui būdingos išraiškos, norime sustiprinti dramaturginę liniją jos atlikime, taip naujai pažvelgdami į operos žanrą ir nebijodami rizikingų interpretacijų“, – kalbėjo A. Areima.

Režisierius užsiminė, kad operoje bus kalbama apie skilusią sielą, apie tai, kas ir šiandien yra svarbu bei aktualu: dvilypumas, susidvejinimas, susiskaldžiusios asmenybės problematika ir tragedija.

Artėjant operos atlikimo premjerai trečiadienį šis projektas teatralizuotai pristatytas neįprastoje vietoje – Vilniaus miesto psichikos sveikatos centre, kuris visuomenėje geriau žinomas kaip Vasaros gatvė 5. Šio centro direktorius, gydytojas psichiatras Martynas Marcinkevičius primena, kad tarp genialumo ir beprotybės – vos vienas žingsnis.

„Kuo jūs labiau tobulėjate, kuo jūs einate to genialumo link, jūs einate ir prie beprotybės, tai neišvengiama. Ne paslaptis, kad labai daug menininkų baigė savo karjerą būtent tokiose įstaigose kaip ši, bet vis dėlto jie lieka istorijoje kaip patys didžiausi, iškiliausi žmonės“, – kalbėjo M. Marcinkevičius.

Šaltinis www.elta.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...