captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniuje – akordeono meistrų pasirodymai

Vilniuje vyksta Akordeono festivalis, kurio vadovai sako, kad vis daugiau kompozitorių susižavi akordeono skambesiu. Todėl festivalio premjerų vakare – įvairi šiuolaikinės akordeono muzikos programa. 
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

Pirmą kartą akordeono premjerų vakaras rengiamas Vilniaus rotušėje. Žiūrovų kėdės pastatytos neįprastai – viduryje salės, o muzikantai išsidėstė ratu, už klausytojų nugarų. Pasirinkta tokia koncerto forma, nes didžioji dalis kūrinių parašyti norint išgauti erdvinį garsą. Pavyzdžiui, kaip jauno kompozitoriaus Simono Sapiegos „Juostos“.

„Kūrinys yra skirtas klausytojui, kuris ateina nepasiruošęs, kuris galbūt neturi pakankamai žinių šiuolaikinėje muzikoje“, – pasakojo kompozitorius Simonas Sapiega.

Visos trečiadienį Vilniaus rotušėje skambėjusios premjeros išsiskyrė dėmesiu gražiam akordeono skambesiui. Kompozitoriai kėlė uždavinius atlikėjams – pavyzdžiui Stefano Mossenmarko kūrinio partitūra tebuvo rutuliukų žaidimas. Pagal jį muzikantai turėjo formuoti natas. Šarūnas Nakas šešiems fortepijonams parašytą „Merz maschin“ pritaikė 12-kai salėje ratu grojusių muzikantų.

„Šiemet mes pasirinkome tarptautinį acopremjerų formatą, dalyvauja svečiai iš Danijos karališkos akademijos, profesorius su studentais, aš su studentais iš Muzikos akademijos ir taip pat iš Varšuvos, Šopeno universiteto studentai“, – sakė festivalio meno vadovas Raimondas Sviackevičius.

Akordeonas dažnai tituluojamas populiariausiu instrumentu. Ir ne veltui – juo grojama visame pasaulyje, įvairiausiomis progomis. Nors sukurto tik XIX amžiuje, akordeono idėja instrumentų meistrų galvose šmėžavo jau porą tūkstantmečių – kinų šengo ar europiečių vargonų pavidalu. Todėl akordeono istorija atrodo kaip ilga, atsitiktinumų kupina kelionė, o reputacija – ganėtinai mitologizuota.

Akordeonas – ir linksmybių generolas, ir jautrus tremtinio raudos akompanuotojas, ir patikimas sielos klajonių pakeleivis. Jo charakteris dviem žodžiais neapibūdinamas – jis turi šimtus veidų.

XX amžiui persiritus į antrą pusę, akordeonas atrado savo solidųjį „aš“. Ilgai asistavęs pramogoms, jis atsidūrė koncertinėje scenoje vienodomis teisėmis su klasikiniais instrumentais – smuiku, fortepijonu, klarnetu, su kuriais kadaise viena šokių muzikos scena dalijosi.

Visas šias dėžutės su dumplėmis metamorfozes atspindi Tarptautinis akordeono festivalis, rengiamas Vilniuje, per du dešimtmečius pasaulinėje muzikos rinkoje įsitvirtinęs kaip prestižinis renginys. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...