captcha

Jūsų klausimas priimtas

Mokslininkai nustatė, kad originalią „Monos Lizos“ kopiją nutapė L. da Vinci

Nauji paveikslo, vadinamo originalia Leonardo da Vinci XV amžiuje nutapyto portreto „Mona Lisa“ kopija, tyrimai pateikė dar daugiau įrodymų, kad tai tikrai žymaus italų tapytojo darbas. 
EPA-ELTA nuotr.
EPA-ELTA nuotr.

Nauji paveikslo, vadinamo originalia Leonardo da Vinci XV amžiuje nutapyto portreto „Mona Lisa“ kopija, tyrimai pateikė dar daugiau įrodymų, kad tai tikrai žymaus italų tapytojo darbas.

Paveikslo, vadinamo „Aizelvorto Mona Lisa“, tyrimus atliko geometrijos“specialistas ir Šveicarijos federacinio technologijų instituto Ciuriche mokslininkai.

„Kai šiuos naujuosius radinius pridedame prie gausių jau turimų mokslinių ir fizikinių tyrimų, manau, kiekvienas sutiks, kad L. da Vinci atribucijos įrodymų gausybė yra probloškianti“, – teigė fondo viceprezidentas Davidas Feldmanas.

Paryžiuje, Luvre, eksponuojama „Mona Lisa“ daugiau kaip tris amžius laikyta vieninteliu paveikslu, nutapytu L. da Vinci, nors kūrinio kopijų yra ir daugiau. Tvirtinimus, kad ir Šveicarijoje esantį sukūrė L. da Vinci kai kurie meno ekspertai atmetė dar praėjusiais metais.

Tačiau tai paskatino Ciuriche įsikūrusį „Monos Lisos“ fondą bandyti įrodyti paveikslo autentiškumą.

D. Feldmanas, Airijoje gimęs meno ir pašto ženklų prekeivis, pasakojo, kad po paveikslo, kuriame vaizduojama daug jaunesnė moteris nei kūrinyje, kabančiame Luvre, pristatymo visuomenei su juo susisiekė italų geometrikas Alfonso Rubino.

„Jis itin detaliai studijavo L. da Vinci „Vitruvijaus žmogų“ ir pasisiūlė pažiūrėti į mūsų paveikslą“, – pasakojo D. Feldmanas.

Jo išvada – „Aizelvorto“ portretas, pavadintas pagal Londono priemiestį, kuriame jį prieš 80–90 metų laikė meno žinovas Hugh Blakeris, atitinka L. da Vinci geometriją ir turėtų būti jo.

Anot fondo, tuomet Ciuricho institutas atliko drobės datavimo anglimi tyrimus ir nustatė, kad ji beveik be abejonės pagaminta 1410–1455 metais. O tai paneigia tvirtinimus, kad paveikslas – XVI amžiaus pabaigos kopija.

Ankstesni potėpių tyrimų rezultatai, kuriuos JAV fizikas ir meno mėgėjas Johnas Asmusas pristatė praėjusių metų rugsėjį, rodo, kad ir „originalią“ kopiją, ir paveikslą Luvre, nutapė tas pats dailininkas.

Kad fondui priklausantis paveikslas, kurį 1913 metais Anglijos kaimo namelyje aptiko H. Blakeris, yra autentiškas, griežtai nesutinka L. da Vinci kūrybos žinovas britas Martinas Kempas, tvirtinantis, kad su juo „tiek daug visko negerai“.

D. Feldmanas ir kiti fondo atstovai atremia, kad M. Kempas niekada nepasinaudojo kvietimu atvykti pamatyti paveikslo.

Dokumentai rodo, kad savo žmonos Lisos portretą Florencijos didikas Francesco del Giacondo užsakė XV amžiau pabaisoje.

Teigiama, kad paveikslas, kuriame pavaizduoja jaunesnė Mona Lisa, dar nebaigtas pristatytas F. del Giacondo prieš tai, kai 1506 metais L. da Vinci išvyko iš Italijos ir apsigyveno Prancūzijoje, kur 1519 metais mirė.

Iš F. Giacondo namų jis greičiausiai atkeliavo į Angliją, kai jį įsigijo keliaujantis Anglijos aristokratas. Paryžiuje eksponuojamą versiją L. da Vinci greičiausiai nutapė maždaug 1516 metais Prancūzijoje. 

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...