captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kaune visuomenei bus pristatytas Oginskių meno lobynas

LR Seimo nutarimu 2015-ieji metai yra paskelbti diplomato, kompozitoriaus ir rašytojo Mykolo Kleopo Oginskio (1765–1833) metais, o UNESCO generalinės konferencijos nutarimu M. K. Oginskio 250-ųjų gimimo metinių jubiliejus įtrauktas į pasaulio kultūrai, švietimui, mokslui, istorinei atminčiai svarbių datų sąrašą. Šia proga Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus rengia parodą „Veidai iš būtojo laiko“, kurioje pirmą kartą visuomenei plačiai pristatoma kunigaikščių Oginskių giminės išlikusi meno kolekcijos dalis, rašoma pranešime spaudai.
„M. K. Oginskis“ J. Oleškevičius, XIX a. I p. Organizatorių nuotr.
„M. K. Oginskis“ J. Oleškevičius, XIX a. I p. Organizatorių nuotr.

Oginskiai nuo seno garsėjo kultūros ir meno puoselėjimu, tame tarpe – ir dailės pomėgiu, jos kolekcionavimu bei mecenavimu. Belieka apgailestauti, kad nemaža dalis šių turtų buvo prarasta Pirmojo pasaulinio karo metu. Nežiūrint to, Lietuvos valstybė paveldėjo daug užsienio ir Lietuvos dailės vertybių, kurios 1925 m. iš Plungės dvaro buvo atvežtos į tuometinį Valstybės muziejų.

Rugsėjo 23–31 dienomis veiksiančioje bus pristatoma didžiulė per 300 tapybos, skulptūros, grafikos ir taikomosios dailės kūrinių sukaupusi kolekcija. Didžiąją tapybos rinkinio dalį sudaro Oginskių giminės portretai, sukurti Lietuvos, Lenkijos ir Vakarų Europos meistrų. Iki šiol populiariausi yra prancūzų tapytojo F. X. Fabre‘o Florencijoje sukurti Amelijos Oginskytės ir Ireniejaus Kleopo Oginskio portretai.

Dirbant prie jubiliejaus paminėjimui skirto projekto muziejaus menotyrininkams pavyko nemažai papildyti pirminius duomenis, tiriamasis ir palyginamasis darbas padėjo nustatyti nemažai portretuojamų personalijų, pavyzdžiui, įtakingą Italijos didikę Vittoriją della Rovere, „Pikų dama“ iki tol vadintą Jadvygą Teresę Zaluskytę Skuminienę-Tiškevičienę Oginskienę, pirmąją Mykolo Kleopo žmoną Izabelę ar carą Aleksandrą I.

Kiek anksčiau muziejaus direktoriaus Osvaldo Daugelio tyrimų pagrindu identifikuoti itin reti Marijos Neri Oginskienės, Olgos Kalinovskos-Oginskienės, taip pat Mykolo Kleopo Oginskio (dail. J. Oleškevičius), du suaugusio Ireniejaus Kleopo Oginskio portretai (dail. J. K. Kaniewskis, C. de Paris). Iš grafikos technika atliktų portretų įdomūs A. Molinario mišria technika atlikti Mykolo Kleopo Oginskio ir Oginskienės portretai.

Vertingas yra užsienio graviūrų ir lituanistikos rinkinys. Skulptūros rinkinyje daug marmuro biustų, tarp kurių taip pat yra keletas giminės portretų, kitų vertingų eksponatų. Tarp taikomosios dailės eksponatų daugiausia yra porceliano dirbinių ir dekoratyvinių bronzos statulėlių, keli laikrodžiai, trys Boulle stiliaus baldai, XVII a. juodmedžio spintelės bei sekreteras, inkrustuoti dramblio kaulu ir t.t.

Parodos koncepcijoje yra akcentuojamos Oginskių giminės asmenybės, naujai identifikuoti jų veidai, visuomenę supažindinant ne tik su portretais kaip meno kūriniais, bet ir su juose vaizduojamais žmonėmis bei jų ryšiais tiek su M. K. Oginskiu, tiek su visa plačia kunigaikščių gimine. Ekspoziciją sudaro ir kiti įdomūs, vertingi kolekcijos eksponatai, atspindintys Oginskių meninį skonį, kultūrinius interesus, pomėgius, dvaro aplinkos daiktai, siekiant sukurti užuominas į autentišką dvaro atmosferą.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...