captcha

Jūsų klausimas priimtas

Baltarusijos menininkų paroda: apie vidinius ir išorinius barjerus

Į sostinės galeriją „Meno niša“ atkeliavo bene vienintelės Baltarusijos šiuolaikinio meno galerijos paroda „Socialinė gardelė“. Ekspozicijoje penki menininkai gilinasi į žmogų ribojančius vidinius ir išorinius barjerus bei sistemos diktatą.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Į sostinės galeriją „Meno niša“ atkeliavo bene vienintelės Baltarusijos šiuolaikinio meno galerijos paroda „Socialinė gardelė“. Ekspozicijoje penki menininkai gilinasi į žmogų ribojančius vidinius ir išorinius barjerus bei sistemos diktatą.

Instaliacija su tėvo ardomo vaikystės pianino garsais, šio destruktyvaus akto vaizdo įrašu ir nebyliomis stygomis galerijoje „Meno niša“ žiūrovus pasitinka šiuolaikinių Baltarusijos menininkų paroda „Socialinė gardelė“.

Instaliacijos autorė Žana Gladko interpretuoja per dukros ir tėvo konfliktą juos apraizgantį šeimyninių santykių tinklą. Tinklo, narvo, gardelės ir matricos idėja ryški visų penkių Vilniuje prisistatančių menininkų darbuose.

„Šiame darbe gilinausi į valdžios santykius su individu ir pražūtingą įtaką, kai vienokia ar kitokia valdžia nuo pat vaikystės iki mirties verčia žmogų paklusti. Rodau baimės objektų kolekciją, o visą šį projektą pavadinau „Paklusnumo praktikų“ vardu, nes pasakoju apie kasdienį paklusnumo ritualą, kuriame dalyvaujame to net nepastebėdami“, – teigia menininkas Sergejus Šabochinas.

Projektą „Socialinė gardelė“ įkvėpė bendravimo etikos internete tyrimas, galiausiai išaugęs iki struktūros ir taisyklių tarp individo ir jį supančios šeimos, visuomenės ir valstybės – tarpusavio ryšių analizės.

Projekto sumanytojai teigia, kad būtent gardelė nusako jungtį tarp privataus ir viešo, nepriklausomo ir pavaldaus, teisiamo ir teisiančio.

„Kai pradėjome rengtis projektui ir kviesti dailininkus pasigilinti į diskusijas socialiniuose tinkluose internete, išsikristalizavo narvo, gardelės tema, kaip modernaus meno emblema. Per šią prizmę pabandėme vertinti visas sistemas, į kurias patenka žmogus – socialinių tinklų, šeimos ar valdžios“, – teigia parodos kuratorė Ilona Dergač.

Baltarusijos menininkų darbuose akcentuojama, kad žmogus nebegali užginčyti sistemos primetamų teisių, taisyklių ir sąlygų, o asmenybė niveliuojama į daugybę virtualių kopijų, įsisukusių į tuščią „čia ir dabar“ fiksavimą. Taip išsigrynina ir trys svarbiausios gardelės: pirmoji – žiniasklaidos lauke, kita – socialinėje aplinkoje, o paskutinė – pačiame žmoguje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...