captcha

Jūsų klausimas priimtas

Pirmą kartą Lietuvos teatro scenoje – tris savaites trunkantis spektaklis

Ar kada matėte spektaklį, kuris vyktų daugiau nei tris savaites? Ar įsivaizdavote, kad tai apskritai įmanoma? Inovatyvių idėjų nestokojantis psichologas, aktorius, režisierius bei „Post Proceso“ teatro įkūrėjas Tomas Lagūnavičius pristato ilgiausiai teatro istorijoje trunkantį spektaklį „Kritiko fobija“.
Organizatorių nuotr.
Organizatorių nuotr.

Ar kada matėte spektaklį, kuris vyktų daugiau nei tris savaites? Ar įsivaizdavote, kad tai apskritai įmanoma? Inovatyvių idėjų nestokojantis psichologas, aktorius, režisierius bei „Post Proceso“ teatro įkūrėjas Tomas Lagūnavičius pristato ilgiausiai teatro istorijoje trunkantį spektaklį „Kritiko fobija“.

Spektaklyje pagrindiniu atspirties tašku tampa teatro kritikas, kuriam ir yra dedikuotas šis menininko kūrinys.

Jau gegužės 21 dieną, į teatrą atvykę žmonės galės išvysti spektaklio kulminaciją bei pabendrauti su pačiu kūrėju.

„Senais laikais spektakliai buvo statomi dievams, vėliau karaliams, hercogams ar tautai, tačiau visada egzistavo toks teatras, kuris buvo kažkam skirtas, tai kodėl vienas iš svarbiausių teatro pasaulio žmonių – teatro kritikas – neturi savo teatro? Juk tik jis vienintelis gali pasakyti, ar tas spektaklis turi kažkokią prasmę ir vertę, ar ne. Kritikas gali mane visiškai išmesti iš istorijos ir mano gyvenimą paversti beprasmiu. Įsivaizduokite, aš stengiuosi, kuriu, o jis ateina ir sako, kad tame nėra jokios prasmės. Ir kai aš suprantu, kad jo rankose mano likimas, tai man sukelia begalinę baimę.“

Gegužės 4 dieną įvyko susitikimas su konkrečiai pasirinktu teatro kritiku, kurio metu režisieriui pristačius idėją, o kritikui nusprendus, kad ji gali būti vertinga ir įdomi, spektaklis buvo pradėtas, rašoma pranešime spaudai.

Visas tris savaites kūrėjas be kasdienės savo veiklos taip pat rašė ir kūrybinį dienoraštį apie tai, kokius potyrius išgyveno ir kokius naujus suvokimus kasdienybė atvėrė šio personažo matymui: „Visą dieną rašau knygą apie kritiko funkcijas. Kaip išaiškėjo, kritikas turi daug funkcijų: teisėjo, prasmės kūrėjo, nuomonės formuotojo ir t. t. Kuo toliau, tuo labiau suprantu, kad teatro kritikas, kaip ekspertas, yra reikšmingas žmogus mano, kaip režisieriaus, gyvenime. Jeigu aš nesistengsiu, aš galiu prarasti viską“, – dalinasi mintimis menininkas T. Lagūnavičius ir daugiau ištraukų iš dienoraščio žada pristatyti spektaklio metu, gegužės 21 dieną.

 

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kultūra

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...