captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vaizdo tinklaraštininkai dalija grožio patarimus, bet įtaka nenusileidžia politikams

Šiandien įmanoma užsidirbti vien filmuojant savo dieną nuo ryto iki vakaro, pasakojant apie kosmetiką ar kompiuterinius žaidimus – svetainėje „YouTube“ vaizdo įrašais besidalijantys tinklaraštininkai griauna stereotipus ir net leidžia knygas, kosmetikos ar aksesuarų linijas, rengia pasaulinius turus. Daugiatūkstantines žiūrovų minias pritraukia ne tik užsienio, bet ir Lietuvos vaizdo tinklaraštininkai.  
AFP / Scanpix nuotr.
AFP / Scanpix nuotr.

Užsidirbti filmuojant savo dieną nuo ryto iki vakaro, pasakojant apie mėgstamiausią kosmetiką arba kompiuterinius žaidimus – prieš penkerius metus tai būtų atrodę neįmanoma. Tačiau šiandien įtakingiausių asmenų sąrašuose prie politikų, kino ir muzikos žvaigždžių patenka ir vadinamieji vaizdo tinklaraštininkai.

„YouTube“ vaizdo įrašų platformoje ir kituose socialiniuose tinkluose milijonus sekėjų turintys turinio kūrėjai (angl. content creators) praktiškai nenutrūkstamą savęs filmavimą sugebėjo paversti visaverčiu darbu. Nors tinklaraštininkai dažnai susiduria su stereotipu, kad savęs filmavimas negali tapti rimtu darbu, rezultatai sako ką kita. Dauguma svetainės „YouTube“ veikėjų išleidžia knygas (net po kelias), savo suvenyrų, kosmetikos, aksesuarų linijas, rengia pasaulinius turus, kad galėtų susitikti su savo gerbėjais.

Viena populiariausių „YouTube“ vaizdo tinklaraštininkų kategorijų – apie grožį ir gyvenimo būdą kalbančios merginos ir moterys. Savo kanaluose jos kuria makiažo pamokėles, apžvelgia naujausią kosmetiką, rodo, kokius naujus drabužius ir rankines nusipirko. Grožio industrijos milžinėms (tokioms kaip „Dior“, „Armani“ ir pan.) šios merginos tapo vienu iš geriausių būdų reklamuoti savo prekes, juk jų vaizdo įrašus kasdien pasižiūri milijonai žmonių. O jei populiari tinklaraštininkė pasakė, kad šie lūpų dažai yra geresni už kitus, tai reiškia, kad pirkti reikia būtent tą.

Viena žinomiausių grožio tinklaraštininkių – 27-erių britė Zoe Sugg, pasivadinusi Zoella. Pagrindinį kanalą, kuriame ji teikia grožio patarimus, pasakoja apie mėgstamiausius produktus ir atsakinėja į sekėjų klausimus, prenumeruoja daugiau nei 11,5 mln. žmonių. Zoella taip pat turi ir antrą „YouTube“ kanalą, kuriame filmuoja savo kasdienį gyvenimą – jį žiūri 4,5 mln. žmonių. Be kita ko, ji yra parašiusi tris knygas, išleidusi sėkmingas grožio priemonių ir interjero prekių linijas.

 

Tapti komiku ir sakyti savo juokelius didžiojoje scenoje svajoja daug sąmojingų žmonių, bet savo tikslą pasiekia anaiptol ne kiekvienas. Tačiau svetainė „YouTube“ suteikia puikią galimybę humoro jausmu pasižymintiems žmonėms – komedijos žanro vaizdo įrašus kuriančių jaunuolių kanalai yra vieni populiariausių. Vienas sėkmingiausių visų laikų „YouTube“ kanalų  – Smosh, kurį prieš 14 metų įkūrė geriausi draugai Anthony Padilla ir Ianas Hecoxas, šiuo metu yra prenumeruojamas daugiau nei 22,5 mln. žiūrovų ir per 2016 m. uždirbo beveik 12 mln. dolerių. Pačia paprasčiausia kamera juokingus vaizdelius pradėję filmuoti vaikinai dabar dirba su visa filmavimo komanda. „YouTube“ kanalas padėjo jiems patekti ir į didžiuosius kino ekranus – Smosh sukurtas filmas taip pat buvo palankiai priimtas pasijuokti mėgstančių gerbėjų.

Viena labiausiai lankomų „YouTube“ erdvių – kompiuterinių žaidimų entuziastų kanalai. Atrodytų, kam būtų įdomu ne žaisti pačiam, o žiūrėti, kaip kitas žmogus spaudinėja mygtukus ir keliauja per kompiuterinio žaidimo lygius. Tačiau tokius vaizdo įrašus kuriantys žmonės subūrė milžinišką gerbėjų bendruomenę, kurioje dalijamasi įvairiais patarimais, įspūdžiais ir naujienomis apie vaizdo žaidimus.

Vienas sėkmingiausių žaidimų kanalų (ir viso „YouTube“ tinklalapio kanalų apskritai) priklauso PewDiePie pasivadinusiam 27 metų švedui Feliksui Kjelbergui. 54,5 mln. prenumeratorių turinčiame kanale yra sukelta daugiau nei 3 tūkst. vaizdo įrašų, kuriuose užfiksuota, kaip Feliksas žaidžia kokį nors kompiuterinį žaidimą, tuo pačiu metu filmuoja savo reakcijas.

Kompiuterinių žaidimų entuziastas yra sukūręs savo internetinį serialą „Išgąsdink PewDiePie“ ir mobiliąją programėlę. Nors PewDiePie buvo įsivėlęs į porą skandalų, dėl kurių buvo nutraukta ne viena pelninga sutartis, jo tinklo vertė siekia 18 mln. dolerių.

 

Vaizdo tinklaraščiai sparčiai populiarėja ir Lietuvoje, kai kurie kanalai turi dešimtis tūkstančių sekėjų. Stengiamasi neatsilikti nuo pasaulinių tendencijų – lietuvių merginų kuriami grožio tinklaraščiai sulaukia vis daugiau populiarumo. Vilnietės Gražinos kanalą „Mūza“ žiūri beveik 27 tūkst. žmonių. Kitas populiarus grožio patarimų kanalas Channelette turi 54 tūkst. prenumeratorių. Tiesa, jo savininkė klaipėdietė Ieva savo vaizdo įrašuose kalba ne lietuviškai, o angliškai – taip siekiama savo kuriamu turiniu sudominti daugiau žmonių.

 

Vienas žinomiausių lietuvių kanalų „YouTube“ – The3dvinas. Jį prenumeruoja beveik 200 tūkst. žmonių. Vilnietis Edvinas savo kanale kelia įvairaus tipo įrašus – filmuoja savo kasdienę veiklą, taip pat diskutuoja jaunimui aktualiomis temomis.

Kaip veikia „YouTube“ mechanizmas? Vaizdo įrašų kūrėjai gauna pinigus už reklamų peržiūras, rodomas prieš jų pačių vaizdelius. Vidutiniškai už 1000 peržiūrų galima užsidirbti 1,5 dolerio. Žinoma, suma priklauso nuo reklamos užsakovo ir vaizdo įrašo, o nuspėti, kas sudomins žiūrovą, beveik neįmanoma. Tačiau iš kasdien į „YouTube“ įkeliamo turinio srauto kiekvienas gali atrasti kažką įdomaus, ar tai būtų makiažo patarimai, ar būdai pereiti į naują žaidimo lygį.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kalba Vilnius

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...