captcha

Jūsų klausimas priimtas

A. Juknevičius: lietuviams metas atsidurti Dakaro 20-uke

Šis pasiruošimas Dakarui geriausias, nes pastaruosius penkerius metus ruoštasi kitaip – greičio ieškota drausmėje, turima daugiausia informacijos. Taip LRT RADIJUI sako lenktynininkas Benediktas Vanagas. Anot lenktynininko Antano Juknevičiaus, šiais metais patekti į geriausiųjų 20-uką – realu: „Nereiškia, kad mes būsime 20-uke, bet padarysime viską, kad į jį patektume. Lietuviams jau metas ten atsidurti ir mes vis artėjame.“
BNS nuotr.
BNS nuotr.

Paskutiniai penkeri metai – kitokie

Benediktas Vanagas sako, kad, žvelgiant į pastaruosius penkerius metus, šis pasiruošimas Dakarui yra geriausias: „Galvoje – didžiausias kiekis informacijos, nusiteikimas būti drausmingais. Jei tokie būsime, galime tapti geresni nei iki šiol. Pamatysime, kaip bus, bet padarysime geriausia, ką galime.“

Pasak B. Vanago, sunkiausia diena Dakare – trečioji. „Tą dieną pakilsime iki penkių kilometrų nuo jūros lygio. Tai įvyks greitai, per valandą ar pusantros. Slėgiai skiriasi, sumažėja deguonies kiekis ir gali labai skaudėti galvą, esu tai patyręs. Jei bus taip, kaip ir praėjusį kartą, gali reikėti net sustoti ir palaukti, kad tai normalizuotųsi. Tai galioja visiems dalyviams, o mes, manau, esame neblogai pasiruošę“, – aiškina pašnekovas.

B. Vanagas teigia, kad šturmanas iš Lenkijos Sebastianas Rozwadowskis ruošiasi labiau: „Jis yra 40 parų miegojęs specialioje palapinėje, kur oras išretėjęs. Manau, kad šiuo atveju viskas bus neblogai. Per pirmąjį Dakarą išmokau svarbiausią pamoką – nesakyti „Op“ neperšokus griovio.“

Kaip pasakoja lenktynininkas, 15 metų automobilių sporte ieškota greičio greityje, o paskutiniai penkeri metai – kitokie. „Greičio jau ieškojome drausmėje. Šis sezonas, praėjus ketveriems metams sunkaus darbo, pradeda duoti rezultatus. Šiais metais buvome ypač drausmingi. Ne tik sakėme, kad norime tokie būti, bet ir buvome“, – teigia B. Vanagas.

Nerimauja dėl automobilio

B. Vanagas tvirtina, kad yra keli niuansai dėl lenktynių automobilio: „Turėjome gauti naują, bet atiteko nenaujas. Yra kaip yra, padarysime geriausia, ką galime. Tikiuosi, kad automobilis rieda gerai. Kiek nejauku žinant, kad jis plukdytas per vandenyną. Ten druskinga terpė, todėl, vos tik atvykus, reikės apžiūrėti elektronines dalis.“

Lenktynininko teigimu, norisi nusiteikti lengvai ir pasimėgauti projektu. „Tačiau yra atsakomybė – ne tik prieš savo norą ir rezultatą, bet ir didžiąją dalį Lietuvos, kuri stebi. Tikiuosi, kad 20 metų automobilių sporte duos savo ir mes, besimėgaudami, pasistengsime padaryti geriausia“, – sako pašnekovas.

Pietų Amerikoje, anot B. Vanago, yra daug gyvenančių lietuvių: „Lietuviai palikę gilų pėdsaką net Bolivijos kultūroje, ten palaidotas įžymus keliautojas Matas Šalčius. Todėl mes turime daug atributikos – marškinėliai, pakabukai su Vyčio atvaizdu, komandos apranga. Dažnai tai tampa pagrindine valiuta, už kurią galima gauti pagalbos.“

B. Vanagas tikina, kad dalis Dakaro trasos kiekvienais metais keičiasi. „Tai normalu, kai šnekame apie 10 tūkst. kilometrų bendrą distanciją, iš kurios 5 tūkst. kilometrų greičio ruože visada atsitinka kažkas, ką reikia pakeisti. Tai normalus organizmas ir jei kažkas bus atšaukta, bus atšaukta visiems. Jei ką nors reikės įveikti, taip pat visiems. Mes už lygias sąlygas“, – teigia pašnekovas.

Tikisi būti tarp dvidešimties geriausių

Antanas Juknevičius neslepia, kad Dakare laikas sustoja – ten kiekviena diena labai ilga, vangi. „Tad noriu ir savo komandai, ir kitiems lietuvių ekipažams palinkėti, kad trasa mums būtų lengva, laikas neprailgtų, viskas vyktų greitai, sklandžiai ir kad mes galėtume į Lietuvą parvežti gražų rezultatą. O mes jaučiamės pasiruošę , gerai ir teisingai nusiteikę. Tik palinkėkite mums gero vėjo, sėkmės – bandysime nenuvilti“, – kalba sportininkas.

Ypatingas įvykis, A. Juknevičiaus teigimu, tas, kad šiemet jų ekipažą galima vadinti Neringos ekipažu. Vis dėlto, prisipažįsta jis, šiemet į Dakarą išvažiuoti ypač sunku: „Prieš penkias savaites gimė trečiasis sūnus. Sunku išvykti, bet tokia jau dalia. Trys savaitės prabėga labai greitai.“

Pasak A. Juknevičiaus, prognozės sporte yra labai nedėkingas dalykas. „Mes tai puikiai suprantame ir manome, kad 20-ukas yra realu. Nereiškia, kad mes būsime 20-uke, bet padarysime viską, kad į jį patektume. Lietuviams jau metas ten atsidurti ir mes vis artėjame. Linkiu, kad visi Lietuvos ekipažai finišuotų, nes viskas Dakare prasideda nuo finišo“, – aiškina pašnekovas.

Kaip prisipažįsta A. Juknevičius, būtų smagiausia, jei neatšauktų jokių greičio ruožų, kad ir kokie sunkūs ir ekstremalūs jie būtų: „Tai ir yra Dakaro esmė – tu bet kokiomis sąlygomis, ar audra, ar pūga, ar didelis lietus, turi tai įveikti. Praėjusiais metais buvo keturi greičio ruožai, tad jis tampa lengvesnis ir lyg nebe Dakaras. Sakyčiau, kad mes pasiruošę viskam ir nieko nebijome.“

Trečioji lietuvių Dakaro komanda – Vaidoto Žalos ir šturmano Saulius Jurgelėno. S. Jurgelėnas – vienas labiausiai patyrusių lietuvių šturmanų Dakaro ralyje, ten dalyvavęs ir su B. Vanagu. Jam šis Dakaras bus trečiasis. Pernai, kartu su V. Žala šiam ekipažui, deja, finišuoti nepavyko. Prieš išvyką pilotas V. Žala į Dakarą išskrido porą dienų vėliau nei didžioji komandos dalis.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kalba Vilnius

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...