captcha

Jūsų klausimas priimtas

Sukritikavo EK siūlymą dėl komandiruojamų darbuotojų atlyginimų

Europos Komisijos (EK) siūlymas į kitas Bendrijos šalis komandiruojamiems asmenims taikyti tokias pat darbo užmokesčio sąlygas yra ne kas kita, kaip bandymas išstumti Lietuvą iš teisėtai užimtų rinkų. Taip LRT RADIJUI sako asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas. Kelių ir autotransporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo pirmininkas Ramūnas Narbutas atkreipia dėmesį, kad kol kas šis pasiūlymas tėra skambi frazė.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

R. Narbutas stebisi, kad, svarstydami tokį siūlymą, Lietuvos parlamentarai užmiršo, jog Lietuvoje galioja Garantijų komandiruotiems darbuotojams įstatymas.

„Dabar vairuotojams mokama minimali alga, pridėjus 30 proc. Kitą mokesčio dalį sudaro dienpinigiai. Išmokama nemažesnė piniginė suma, nei numatyta įstatymais. [...] Garantijų komandiruotiems darbuotojams įstatyme numatyta – jei darbas trunka daugiau nei 30 dienų, turi būti mokamas tos šalies minimalus atlyginimas, kuris nustatytas vyriausybės arba sutartas socialinių partnerių toje šalyje“, – nurodo R. Narbutas.

Anot jo, tai yra šakiniai susitarimai, kurie galioja Prancūzijoje, Vokietijoje, Danijoje, Olandijoje. „Mes turime to laikytis“, – pabrėžia R. Narbutas. Jis priduria – siūlymas mokėti tokį atlygį, kuris įprastai būtų mokamas toje šalyje, į kurią komandiruojamas žmogus, tėra skambi frazė.

„Nėra aišku, ar dienpinigiai įeina į tą sumą, ar neįeina. Belgai aiškina, kad dienpinigiai neįeina, Vokietija apie tai nieko nesako, nes anksčiau pas juos to net nebuvo nustatyta. [...] Neseniai buvo nustatyta, kad vežant per Vokietiją reikia mokėti“, – atkreipia dėmesį R. Narbutas.

Jo teigimu, vis dėlto dažnai stengiamasi to nevykdyti, nes jau yra susidurta, kai Darbo ginčų komisija vairuotojo ieškinį tiesiog atmetė. „Tai buvo padaryta, pareiškus, kad tai nėra Lietuvos vyriausybės nutarimas ir siūloma kreiptis į teismą, siūloma suformuoti teisinę praktiką“, – sako R. Narbutas.

Pasak jo, kiekvienoje šalyje taikomi atskiri susitarimai. „Dabar turime pasirinkti, ar einame su senųjų Europos Sąjungos (ES) šalių profesinėmis sąjungomis, kurių vietą mes atiminėjame, nes tai tapo bizniu – už mūsų minimalią algą Lietuvoje įdarbiname ukrainiečius, baltarusius ir siunčiame dirbti ten. Lietuvoje kol kas nėra susitarimų transporto sektoriuje“, – tikina R. Narbutas.

Su tuo nesutinka asociacijos „Linava“ prezidentas E. Mikėnas. „Pats R. Narbutas dalyvavo mūsų susirinkime, kuriame išdėstėme savo poziciją šiuo klausimu ir pateikėme įrodymus, kokia iš tikrųjų yra situacija su transporto šaka šiuo metu Lietuvoje. Noriu paminėti, kad ES esmė – laisvas darbuotojų judėjimas, laisvė teikti paslaugas“, – pabrėžia E. Mikėnas.

Jis kritiškai vertina EK siūlymą mokėti komandiruotiems žmonėms tokį atlygį, kuris mokamas komandiruotės vietoje. „Tai ne kas kita, kaip noras išstumti naująsias ES valstybes tokias, kaip Lietuva, Lenkija, Latvija, Čekija, Slovakija, su kuriomis mes vienijamės, iš teisėtai užimtų rinkų. Deja, man tenka apgailestauti, kad mūsų socialiniai partneriai vienijasi su senųjų, didžiųjų valstybių profsąjungomis. Tikiuosi, kad jie jų nepalaikys“, – E. Mikėnas.

Jo tvirtinimu, jei EK priims šį siūlymą, tai bus neteisingas sprendimas dėl anksčiau paminėtų priežasčių. „Turime suprasti vieną dalyką – jei nebus darbdavių, kai jie taps nekonkurencingi, nebus ir komandiruojamų darbuotojų“, – teigia E. Mikėnas.

R. Narbutas viliasi, kad vis dėlto atsiras pokyčių, net jei siūlymas nebus priimtas. „Manau, kad išmoksime tartis ir susitarsime, tik nesinorėtų, kad Lietuva garsėtų kaip pigios darbo jėgos, kurią įveža čia ir siunčia dirbti į ES, [...] valstybė. Gerbiamas prezidentas teisingai pasakė – mes pradeda šnekėtis. Gaila, kad tai truko 25-erius metus. Neturime kertinio susitarimo. [...] Yra užsienio kapitalo įmonių, kurios specialiai atvažiuoja čia, steigia įmones, kur tik registruoja ir priima. Tikiuosi, kad mes tikrai rasime bendrą kalbą ir galėsime skleisti tą informaciją“, – sako R. Narbutas.

Seimas nepritarė EK iniciatyvai, kad į kitas Bendrijos šalis komandiruojamiems asmenims būtų taikomos tokios pat darbo užmokesčio sąlygos, kaip ir vietos darbuotojams. Komisija teigia taip siekianti daugiau skaidrumo ir sąžiningos konkurencijos. Seimo Europos reikalų komiteto pirmininkas Gediminas Kirkilas sako, kad Komisijos siūlymas yra nepalankus  Lietuvai, nes mūsų vežėjai, statybininkai  taptų nekonkurencingi Europoje.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kalba Vilnius

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...