captcha

Jūsų klausimas priimtas

Į ką reikia atkreipti dėmesį užsakant kelionę

Prieš užsisakant kelionę pirmiausia reikėtų pasidomėti, kas ją organizuoja, nes kartais tai daro net neegzistuojančios įmonės, o tuomet atgauti pinigus bus itin sunku. Taip LRT RADIJUI teigia Turizmo departamento Turizmo veiklos priežiūros skyriaus vedėjas Tadas Žentelis. Anot jo, dažnai pasitaiko atvejų, kai bendrovės tiesiog neturi teisės organizuoti kelionių.
T. Lukšio (BFL) nuotr.
T. Lukšio (BFL) nuotr.

Turizmo departamentas įspėja dėl nepatikimų kelionių organizatorių. Viena iš tokių – bendrovė „Centrinė Amerika“ – siūlo turistines keliones socialiniame tinkle „Facebook“ ir interneto svetainėje www.centrineamerika.lt. Specialistai teigia, kad ši įmonė juridiškai neegzistuoja, todėl Turizmo departamentas ragina atkreipti dėmesį, kad, renkantis kelionių organizatorių, reikia būti itin atidiems.

– Papasakokite apie naujausią Jūsų užfiksuotą nepatikimą kelionių organizatorių.

– Žmonės į Turizmo departamentą kreipėsi dėl galimai neteisėtos veiklos, pristatydami duomenis apie įmonę „Centrinė Amerika“ ir apie asmenis, kurie gali veikti įmonės vardu. Mes patikrinome šią informaciją, kuri yra internete, socialiniuose tinkluose. Paaiškėjo, kad minėta įmonė UAB „Centrinė Amerika“ yra neregistruota juridinių asmenų registre. Tai reiškia, kad Lietuvos Respublikoje tokios įmonės nėra.

Visa reklama apie keliones, organizatorių dažniausiai skelbiama socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, „Facebook“. Taip pat sukurta minėtos įmonės internetinė svetainė. Joje vėl nurodama ta pati įmonė, kuri neegzistuoja. Kadangi Turizmo departamentas visus kelionių organizatorius registruoja, išduoda pažymėjimus, kitaip tokios veiklos vykdyti negalima, mes tikrai žinome, kad šios įmonės nėra ir tokio pažymėjimo nei fizinis, nei juridinis asmuo neturi. Vadinasi, pagal turizmo teisės aktus, ta įmonė ar kažkokie asmenys jos vardu veikia neteisėtai.

– Ar yra ir daugiau panašiai veikiančių bendrovių?

– Taip. Gal ne tokių drastiškų atvejų, kai net juridinis asmuo nėra įregistruotas arba išvis nerodo savo veiklos formos. Tiesiog yra įmonių, kurios deklaruoja kitas veiklas, o kaip kelionių organizatorius neprisistato. Dažniausiai pasitaiko tokie atvejai.

– Žinoma, kad anksčiau žlugo keli nemokūs kelionių organizatoriai. Kokia padėtis šiuo metu?

– Po įstatymų pakeitimo situacija rinkoje stabili. Reikalavimai kelionių organizatoriams šiek tiek sugriežtėjo. Turime daugiau informacijos apie jų veiklą. Kaip tik nuo sausio 1 d. atsirado prievolė kelionių organizatoriams kas ketvirtį deklaruoti savo duomenis. Taip mes matome daug dinamiškesnę informaciją, kurią galime stebėti ir prevenciškai imtis priemonių. Galime pasakyti, kad tikrai yra saugiau nei buvo tuo metu, kai susidūrėme su minėtais bankrotais.

– Kur kreiptis žmonėms, kurie nukentėjo? Kas jiems galėtų atlyginti žalą?

– Tai esminė informacija. Jei žmonės susiduria su kelionių organizatoriumi, kuris nėra kelionių organizatorius, išeina taip, kad šie žmonės išvis neapsaugoti. Jei kelionių organizatoriai tapo nemokūs arba bankrutavo, galime kalbėti apie tai, kokia patirta žala, kiek galima atlyginti ir kokia perspektyva.

Kitu atveju tokios kalbos nėra, nes jie [keliaujantys su bendrove, kuri nėra kelionių organizatorius – LRT.lt] neturi draudimo apskritai. Išeina, kad tai eilinė procedūra, kai kažkas lieka skolingas. Reikia kreiptis į teismą, teisėsaugos institucijas. Tokia problema daug sudėtingesnė nei susidūrus su nemokiu kelionių organizatoriumi.

– Jei jau norėtų žmogus kažkur keliauti, į ką turėtų atkreipti dėmesį, kad įsitikintų, jog šis kelionių organizatorius tinkamas?

– Visų pirma žmogus turėtų pasitikrinti Turizmo departamento puslapyje, ar tokia įmonė, toks asmuo iš viso registruotas kaip kelionių organizatorius. Ten tikrai nesunku rasti informaciją. Sąrašą nuolat atnaujiname. Jei tame sąraše ieškomos įmonės nėra, vadinasi, ji neturi pažymėjimo.

Taip pat, be abejo, iš tų asmenų ar įmonių, kurie dedasi kelionių organizatoriais, visada galima paprašyti parodyti pažymėjimą, nes visi kelionių organizatoriai turi Turizmo departamento išduotą pažymėjimą. Tai būtų pagrindinis aspektas, kaip galima atskirti [legaliai veikiančią įmonę – LRT.lt].

Taip pat reikėtų paminėti, kad žmonės turėtų atkreipti dėmesį, kas parduoda tas keliones – ar kelionių agentūra, ar kelionių organizatorius. Kelionių agentūros ar pavieniai asmenys yra tarpininkai. Vadinasi, jie savarankiškai negali organizuoti kelionės ir gali tik tarpininkauti. Labai svarbu išsiaiškinti, kas yra tikrasis kelionių organizatorius, t. y. su kokiu organizatoriumi kelionių agentūra dirba, kam ji tarpininkauja. Pasirašant sutartį visada nurodyta, kas tas tikrasis kelionių organizatorius, kas bus atsakingas už tą kelionę, kurią žmogus perka.

– Ar gali keliones organizuoti asmuo ar įmonė, kuri veikia tik internete, bet fiziškai neturi savo padalinio, kur galėtum užeiti ir pasikalbėti su konsultantu?

– Be abejo gali. Reikalavimai tokiai įmonei tie patys. Ji privalo turėti išduotą mūsų departamento pažymėjimą. Taip pat privalo turėti tinkamą draudimą.

– Kiek vidutiniškai užtrunka, kol kelionių organizatorius gauna leidimą?

– Vidutiniškai sunku pasakyti. Standartinė procedūra trunka 30 dienų, bet realiai tikrai tiek neužtrunka, jei visi dokumentai tvarkingi. Mūsų puslapyje galima rasti informaciją, kokie dokumentai reikalingi. Gal sudėtingiau būna pačiam būsimam kelionių organizatoriui, ypač naujam, gauti reikiamą draudimą. Sugriežtinus teisės aktų nuostatas, jei norima keliones organizuoti į užsienį, reikalingos nemažos sumos.

– Dėl ko kokių priežasčių žmonės dažniausiai skundžiasi savo kelionių organizatoriais?

– Dažniausi skundai dėl apgyvendinimo paslaugų. Šias problemas nagrinėja tiek pats kelionių organizatorius, tiek Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Mes dažniau tiriame veiklos teisėtumą. Tokių skundų iš tikrųjų nėra daug. Dažniausia problema būna ta, kad žmonės per vėlai pradeda aiškintis, kas jiems organizavo kelionę. Tai daro tada, kai jau iškyla problemų.

Departamentas kaip tik baigia rengti atmintinę, kur bus punktais nurodyta, ką reikia pasitikrinti prieš perkant kelionę. Jei viskas bus patikrinta, bus pasirinktas saugiausias variantas.

– Ar neramumai šalyse (Egiptas, Turkija, Belgija) pakoregavo lietuvių keliones?

– Tikslesnę statistika galėtų pateikti patys kelionių organizatoriai. Mes šį klausimą galime vertinti pagal skambučius, t. y. pagal tai, kiek sulaukiame paklausimų, ar saugu, ar nesaugu vykti. Tokių skambučių padaugėja, kai nutinka kažkokie tragiški įvykiai, bet galima sakyti, kad nėra didelės įtakos. Bent jau mes neturime duomenų, kad būtų atsisakoma pamėgtų krypčių. Tikrąją statistiką, kiek vis dėlto išskrido, kiek žmonių atsisakė pasirašytų sutarčių, galėtų pateikti kelionių organizatoriai.

– Kur dažniausiai keliauja Turizmo departamento darbuotojai?

– Kadangi departamento darbuotojai tikrai gerai susipažinę su atostogų kryptimis, jie išmaišę visą pasaulį. Populiarių krypčių nėra. Visi stengiasi pamatyti kažką naujo. Tendencijų nėra. Taip pat neturime mėgstamo kelionių organizatoriaus, kurį galėtume pareklamuoti. Tiesiog svarbu atkreipti dėmesį į visas detales. Tai padarius, patikimi kelionių organizatoriai ir galima rinktis pagal tai, kas patinka. Pagrindinis kriterijus neturėtų būti kaina, nes tai negarantuoja, kad bus pigiai ir gerai.

– Jei žmogus sugalvoja keliauti savarankiškai, ar Turizmo departamentas turi kokių nors rekomendacijų, patarimų?

– Patarimas būtų dar daugiau dėmesio skirti tam, ką daro, nes šiuo atveju niekas nepasirūpins tuo turistu ir didžioji atsakomybės dalis lieka pačiam asmeniui, kuris organizuojasi kelionę. Be abejo, yra niuansų, į kuriuos derėtų atkreipti dėmesį, – jei žmogus perka lėktuvo bilietą, labai svarbu jį atsispausdinti. Pagal tarptautinius teisės aktus, skrydžių bendrovė tampa atsakinga neįvykusio skrydžio atveju. Jie įsipareigoja tą žmogų parvežti namo ir tą atsakomybę galima kažkiek pasidalinti.

Jei kelione rūpinasi kelionių organizatorius, visa atsakomybė tenka jam. Tai tokie skirtumai. Reikėtų skirti daugiau dėmesio, renkantis tiek skrydžių bendrovę, tiek viešbučius, tiek vietinius atskirų paslaugų tarpininkus.

– Kai kurie žmonės mėgsta keliauti autobusais, nes sako, kad daugiau pamato, aplanko daugiau šalių. Ar populiaru keliauti autobusais, ar vis dėlto pirmauja lėktuvai?

– Šioje srityje vienareikšmiškai pirmauja lėktuvai. Žinoma, ir kelionės autobusu išlieka populiarios. Turbūt neseniai visi girdėjo apie kelionių organizatorių atnaujinamus autobusų parkus. Matyti, kad kelionių organizatoriai investuoja į tokią kelionių rūšį. Vadinasi, galima  daryti išvadą, kad jos gana populiarios ir nesiruošiama jų naikinti, daroma, kad jos būtų dar patogesnės.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kalba Vilnius

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...