captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kada ir kokią duoną sveikiausia valgyti

Duona yra puikus energijos šaltinis, tad ją geriausia valgyti per pusryčius, minint Šv. Agotos, duonos globėjos, dieną, LRT RADIJUI sako Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vedėja Aušra Išarienė. Be to, primena ji, duonoje gausu ir žmogaus organizmui reikalingų vitaminų bei mineralinių medžiagų, pavyzdžiui, natrio, kalio, chloro, netgi folio rūgšties ir geležies.
A. Ufarto (BFL) nuotr.
A. Ufarto (BFL) nuotr.

– Ar reikia valgyti duoną?

– Duona yra mūsų kasdienis maistas – tai nurodoma ir įvairiose sveikos mitybos piramidėse. Bet atkreiptinas dėmesys, kad Šv. Agotos dieną parodoma pagarba mūsų duonai. [...] Lietuvoje dabar yra apie 300 didelių ir dar daugiau mažų duonos kepėjų. Taigi lietuviška duona, kepama pagal mūsų senolių receptus, labai populiarėja.

– Kiek duonos galima valgyti ir kiek ji turi energinės vertės?

– Žinoma, reikėtų valgyti saikingai – tiek, kiek rekomenduoja dietologai. Duoną sveikiau valgyti iš ryto, ypač per pusryčius, nes ji – puikus angliavandenių šaltinis. Be to, joje gausu ir žmogaus organizmui reikalingų vitaminų (visi turbūt žino, kad tai B grupės vitaminai) bei mineralinių medžiagų: natrio, kalio, chloro, netgi folio rūgšties, geležies. Taigi duona yra energijos šaltinis ir tikrai reikėtų ją valgyti.

– Kokią duoną, juodą ar baltą, reikėtų rinktis?

– Duona yra tamsi – ruginė. Ir šviesi – kvietinė. Tačiau iš tikrųjų duonos įvairovė labai didelė. Yra net joduotos duonos su joduota druska. Taip pat lietuviai labai mėgsta duoną papildyti įvairiomis sėklomis – saulėgrąžų, sezamų, moliūgų. Todėl duona tampa ne tik energijos šaltiniu – joje daug daugiau ir skaidulinių medžiagų, kurių per parą turime suvalgyti 25 gramus.

Į klausimą, kokia duona – ruginė ar kvietinė – geresnė, galima atsakyti, kad duoną reikia vartoti saikingai ir pagal poreikį. Ruginė duona yra sunkesnė, o kvietinė – lengviau įsisavinama. Be to, gamintojai į rinką tiekia ir viso grūdo duoną, kuri yra dar vertingesnė, nes joje išlieka visos grūdo savybės.

Duonos energinė vertė svyruoja tarp 220–300 kcal/100 g, tad, jei per pusryčius suvalgome dvi riekeles, to mūsų organizmui visiškai pakanka, kad galėtume puikiai pradėti dieną.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Kalba Vilnius

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...