captcha

Jūsų klausimas priimtas

Susidėvėjusius banknotus leidžiame greičiau nei naujus

Tyrėjai nustatė, kad senus, suglamžytus ar purvinus pinigų banknotus leidžiame lengviau ir greičiau nei naujus. 
EPA-ELTA nuotr.
EPA-ELTA nuotr.

Tyrėjai nustatė, kad senus, suglamžytus ar purvinus pinigų banknotus leidžiame lengviau ir greičiau nei naujus.

Anot profesorių Fabrizio Di Muro ir Theodore`o Noseworthy, nešvarūs ir gražūs banknotai sukelia vienodo dydžio pasibjaurėjimą ir pasididžiavimą.

„Fizinė pinigų išvaizda gali pakeisti pinigų leidimo įpročius. Pirkėjai linkę manyti, kad susidėvėję banknotai yra naudoti ir užteršti, o šiugždantys nauji banknotai sukelia pasididžiavimo jausmą, kad turi pinigų, kuriuos gali leisti kitiems matant“, – aiškino jie.

F. Di Muro iš Winnipego universiteto ir Th. Noseworthy iš Guelpho universiteto Ontarijuje tvirtina, kad mums nepatinka mintis, kad liečiame kažką, ką iki tol rankose laikė nesuskaičiuojama daugybė žmonių, rašo telegraph.co.uk.

Šis pojūtis dar sustiprėja, kai banknotas yra nešvarus, nusidėvėjęs ar suglamžytas, nes tuomet matome tiesioginius įrodymus, kad jis pabuvojo jau daugybėje rankų, kol pasiekė mūsiškes.

„Pirkėjai naują banknotą gali vertinti labiau nei nusidėvėjusį, nes jie mano, kad pastarasis kelia pasibjaurėjimą, tad nori jo atsikratyti“, – aiškino mokslininkai.

Keliuose tyrimuose pirkėjams buvo duota arba naujų, arba nusidėvėjusių banknotų ir paprašyta atlikti su apsipirkimu susijusias užduotis.

Paaiškėjo, kad susidėvėjusių pinigų žmonės buvo linkę išleisti daugiau nei naujų. Jie taip pat buvo linkę pateikti didesnio nominalo nusidėvėjusią kupiūrą, o ne mokėti tikslią sumą naujais mažesnio nominalo banknotais.

Tačiau kai pirkėjai buvo socialiai stebimi, jie dažniau leisdavo naujus banknotus.

„Pinigai gali teikti ne tik ekonominę, bet ir socialinę naudą. Valiutą esame įpratę laikyti  vartojimo priemone, o ne produktu savaimę. Tačiau pinigams iš tiesų būdingios tos pačios nuostatos kaip ir produktui, kurį už juos galima nusipirkti“, – pastebi tyrėjai.

Anot F. Di Muro ir Th. Noseworthy, mes didžiuojamės turėdami naujų, šiugždančių pinigų.

Nors tai tik pinigai, mes juos vertiname labiau, kai jie gražūs ir švarūs, nes tuomet didžiuojamės juos turėdami, ypač kai esame socialinėje aplinkoje, kur kiti žmonės gali pastebėti banknotus, sako mokslininkai.

Tai taip pat gali reikšti, kad naujesni banknotai piniginėje gali padėti pažaboti per daug išlaidaujančius, priduria jie.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close