captcha

Jūsų klausimas priimtas

Danija: ypatingai progai ar savaitgalio pramogai – pasiplaukiojimas seniausiu pasaulyje garlaiviu

Danai didžiuojasi seniausiu pasaulyje ir bene vieninteliu garlaiviu iki šiol plaukiojančiu upėmis. Pasimėgauti kelione prieš pusantro šimto metų statytu laivu atvyksta turistai iš daugelio pasaulio šalių.
Wikipedia nuotr.
Wikipedia nuotr.

Danai didžiuojasi seniausiu pasaulyje ir bene vieninteliu garlaiviu iki šiol plaukiojančiu upėmis. Pasimėgauti kelione prieš pusantro šimto metų statytu laivu atvyksta turistai iš daugelio pasaulio šalių.

Danijos krantus skalauja ne tik Baltijos, bet ir Šiaurės jūra, kai kuriuose šalies regionuose gausu ežerų ir upių, todėl danai laisvalaikiu labiausiai mėgsta poisliauti prie vandens. Dažniausiai jie pramogauja plaukiodami laivais. Net jaunavedžiai iškilmingą dieną renkasi poros valandų kelionę upe iki artimiausios salos.

„Saloje buvau daugybę kartų, mėgstu tas keliones – galiu grožėtis gamta, paukščiais, pasikalbėti su kartu keliaujančiais žmonėmis.Turiu nusipirkęs bilietą visam sezonui“, – sakė žurnalistų kalbintas danas.

Ir vietos gyventojai, ir turistai ypač mėgsta pasiplaukiojimus seniausiu Danijoje garlaiviu – Hjejlen.

Tai seniausias garlaivis Danijoje, pastatytas 1861 m. Kopenhagoje. Dabar jis plaukioja Silkeborgo ežerais. Pieš 152 metus jame lankėsi karalius Frederikas VII, o prieš dvejus čia pabuvojo karalienė Margareth.

Prieš daugiau kaip pusantro šimto metų 26 metrų ilgio ir keturių metrų pločio laivas pastatytas specialiai turistams. Iš laivų statyklos Kopenhagoje iki Silkeborgo garlaivis plaukė tik vienintelę dieną, po to jis buvo tempiamas daugybės vyrų ir arklių. Iš garlaivio teko pašalinti anglis, vandenį ir katilą, kad lengviau slystų. Per popieriaus fabriko užtvanką garlaivis buvo perkeltas ir, įveikęs šią paskutinę kliūtį, atsidūrė Silkeborgo krantinėje.

„Prieš porą metų minint 150 metų jubiliejų laivas buvo rekonstruotas, šiek tiek pakeista išorė, tačiau išliko daug autentiškų detalių, pavyzdžiui, laivas kūrenamas anglimis, variklis – tas pats, pagamintas 1861 metais“, – atskleidė garlaivio kapitonas Steenas Pedersenas.

Istorinį garlaivį danai itin saugo, kelionės juo organizuojamos tik keturis kartus per dieną ir tik vasarą.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...