captcha

Jūsų klausimas priimtas

Holivudą aplenkti pasiryžę kinai laimi dar tik namuose

Kinijos kino pramonėje – ambicijos mesti iššūkį amerikiečių Holivudui. Jiangsu transliavimo korporacijos (Jiangsu Broadcasting Corporation (JSBC) – angl.) televizijos būstinę Nankine aplankę LRT žurnalistai pastebėjo, kad šalies viduje vietinė Kinijos produkcija jau sulaukia daugiau dėmesio nei amerikietiška. Tačiau kuriant produkciją, kurį patrauktų ir tarptautinę auditoriją, Kinijai dar kyla daugybė iššūkių.
Asociatyvi Reuters/Scanpix nuotr.
Asociatyvi Reuters/Scanpix nuotr.

Bilietų į kino filmus pernai Kinijoje parduota už maždaug 8 milijardus skaičiuojant doleriais. Tai antra pagal dydį rinka pasaulyje. Pirma – vis dar Jungtinės Valstijos, kur bilietų parduodama už maždaug 10 milijardų dolerių. Bet sprendžiant iš augimo tempo, Kinija Ameriką netrukus turėtų aplenkti.

Bet pelnu iš kino su Holivudu Kinija dalijasi nenoriai. Per pastarąjį penkmetį Holivudo santykinė pajamų dalis Kinijoje smuktelėjo nuo pusės iki trečdalio. Daugiausia bilietų parduodama jau į kiniškus filmus.

Pavyzdžiui šiuo metu daugiausia – 850 milijonų dolerių – uždirbo filmas apie Kinijos kario nuotykius „Karys vilkas“.

Artimiausias amerikietiškas konkurentas „Greiti ir įsiutę“ – Kinijoje uždirbo per pus mažiau. Ir ne vien todėl, kad amerikiečiai nesupranta kinų skonio. Pagal kvotų sistemą Kinija per metus leidžia parodyti vos 34 didelio biudžeto filmus iš užsienio.

Sistemą apeiti galima filmą kuriant kartu su Kinijos partneriais, bet komunistų valdžia jiems draudžia bendradarbiauti su „besikėsinančiais į šalies orumą, garbę, interesus, jausmus ar socialinę pusiausvyrą“. Todėl kritikai pabrėžia, kad tada tenka subtiliai nuolaidžiauti. Pavyzdžiui, filmo „Transformeriai“ kūrėjai rodė kaip prieš robotus narsiai kaunasi komunistų partijos valdžia, o amerikiečių – svyruoja.

LRT į svečius priėmusi JSBC televizija pasakojo ir apie kitą monetos pusę – Kinijos siekį žengti į Vakarų rinką. Bene stambiausias žingsnis čia žengtas pernai kai kinų konglomeratas „Wanda Group“ už 3,5 milijardo dolerių įsigijo Holivudo bendrovę „Legendary Entertainment“ ir dalis Amerikos Kongreso narių net paprašė tyrėjų pasidomėti panašiomis Kinijos investicijomis.

Daugiau – Algirdo Acaus reportaže.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...