captcha

Jūsų klausimas priimtas

Automobilis, privertęs italus nulipti nuo motorolerių

„Vairuoti šį automobilį ne šiaip smagu – jį vairuojant apima ypatingas jausmas. Tai kaip kelionė laiku – valdydamas įprastą šiuolaikinį automobilį tokio malonumo nepatirsi“, – taip, keliaudamas savuoju „Fiat 500“, Italijoje meiliai vadinamu „Cinquecento“, sako žurnalistas Alberto Borgini. Šešiasdešimtmetį švenčiantis automobilio modelis dėmesį pelno savo paprastumu, tačiau valdyti tokį automobilį gali būti ne taip paprasta.
Scanpix/AFP nuotr.
Scanpix/AFP nuotr.

Šis mažas automobiliukas techniniu požiūriu išsiskiria paprastumu. Vos 13-os arklio galių senovinis „Fiat 500“ neturi net vairo stiprintuvo, o ir bėgiams perjungti reikia įgūdžių.

„Perjungiant į žemesnę pavarą, visuomet taip: reikia dukart nuspausti sankabą, paspausti droselinę sklendę, nes greičių pavara nėra sinchronizuota. Iškart supranti, ką reiškė vairuoti prieš daugelį metų. Svarbu pačiam tai pajusti, paragauti“, – sako A. Borgini.

1957-aisiais sukurtas automobilio modelis pakeitė italų visuomenę – į rinką jis buvo išleistas kaip šeimos automobilis. Keturių asmenų šeima su visa manta galėjo gana patogiai keliauti po Italiją.

„Fiat 500“ buvo pirmoji galimybė italams persėsti nuo motorolerio į tikrą automobilį“, – pastebi šios mažytės transporto priemonės gerbėjas Carlo Giuliani.

Miniatiūrinį automobilį prieš šešis dešimtmečius sukūrė Dante Gicosa. Inžinierius jau buvo sukonstravęs jo pirmtaką „Topolino“, tačiau tikrosios sėkmės sulaukė 1957-aisiais pristatęs „Fiat 500 Nuova”.

„Galiu važiuoti paskui „Ferrari“, sustoti mieste, bet vaikai apžiūrinės tik mano automobilį. Jame yra kažkas vaikiško. Niekada neperpratau, ką jie mato, žiūrėdami į Fiat 500”, – sako C. Giuliani.

Plačiau – LRT KULTŪROS laidoje „Euromaxx“.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...