captcha

Jūsų klausimas priimtas

Specialistė: birželis – tinkamiausias mėnuo numesti svorį

Sveikata, o ir dailesnėmis kūno formomis labiausiai susirūpinama po Naujųjų bei artėjant šiltajam metų laikui. Tačiau specialistai pastebi, kad kur kas lengviau bei efektyviau svorio numesti ne metų pradžioje, ar ankstyvą pavasarį, kai organizmas po žiemos būna nusilpęs ir ištroškęs saulės, bet pačioje vasaros pradžioje. Tad būkite tikri – į sveikatingumo traukinį dar nevėluojate, o dabar suformuoti mitybos bei sveikos gyvensenos įpročiai prigis ilgam, teifiama pranešime žiniasklaidai.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Oficiali statistika nedžiugina – pernai Londono Karališkosios kolegijos ir Pasaulio sveikatos organizacijos atlikto tyrimo duomenimis lietuviai yra labiausiai nutukę iš visų rytų europiečių. 26,7 proc. moterų ir 23,7 proc. vyrų kūno masės indeksas perkopia 30, skaičių, kuris žymi dideles svorio problemas. Kažkiek antsvorio turi dar daugiau – net apie 50 proc. šalies gyventojų.

Birželį pradedame nuo vitaminų „pasikrauti“

Vaistininkė Jolita Skinderskienė sako, jog daugelis sau pažada, kad nuo Naujųjų gyvens sveikiau, sportuos, keis mitybos įpročius, tačiau tokius pažadus itin sunku tesėti ne tik dėl valios stokos, bet ir dėl fiziologinių priežasčių. Juk būtent pavasarį bei vasarą svorį kontroliuoti yra gerokai paprasčiau nei žiemą, nes šiuo metu žmonės patys linkę daugiau laiko praleisti aktyviai judėdami, o organizmas net į menkiausius pokyčius reaguoja kur kas stipriau.  

„Mūsų organizmams metant svorį birželį tikrai reikia gerokai mažiau pastangų nei, pavyzdžiui, sausį. Juk  gyvename klimato zonoje, kurioje aiškiai išreikšti metų laikai, sezoniškumas, kurį jaučia ir organizmas. Dabar svorį mesti geriausia, nes mūsų kūnai prisitaikę prie lėtesnio žiemos ritmo ir į bet kokius fizinio aktyvumo ar mitybos pokyčius reaguoja stipriau. Organizmas natūraliai valosi ir energingai įsisavina vitaminus, kurių žiemą jam taip trūko, todėl net maži mitybos ar sporto pasikeitimai gali turėti didelį efektą“, – aiškina „Gintarinės vaistinės“ specialistė.

Būtent todėl vasaros pradžioje vaistininkė rekomenduoja vengti riebios mėsos, riebalų, kiaušinių trynių, riebesnių pieno produktų, sūraus maisto, nepiktnaudžiauti cukrumi ir druska. Daugiau valgyti rekomenduojama neriebios žuvies, vištienos, kiaušinių baltymų, juodos duonos, neriebių pieno gaminių bei vaisių ir daržovių, ypač jei pastarieji jau švieži.

Reuters/Scanpix nuotr.

J. Skinderskienės teigimu, šias rekomendacijas daugelis žino, kaip ir faktą, kad geriausia valgyti penkiskart per dieną mažais kiekiais. Tačiau šias taisykles pasikartoti bei prisiminti reikėtų būtent dabar, nes patobulinti mitybos įpročiai turės daugiau naudos nei kitu metų laikų inicijuotos permainos.

„Daugelis jaučiame, kad dabar yra laikas apsivalyti – tokiu oru žmonėms norisi pabėgioti ar kitaip pajudėti lauke. Taip mūsų pačių organizmas siunčia signalą, kad nėra geresnio laiko permainoms negu dabar – jei pavyksta pradėti sveikesnį gyvenimo būdą šiais mėnesiais, likusius metus jį palaikyti bus žymiai lengviau“, – teigia specialistė.

Per anksti pulti prie daržovių nereikėtų

Kita vertus, ir toliau gyvenant žiemos režimu, neteisingai maitinantis bei nesportuojant dabar labai paprasta dar labiau nualinti organizmą. Anot J. Skinderskienės, pavasario mėnesiais ir vasaros pradžioje beveik kiekvienam reikėtų papildomai vartoti vitaminus, nes organizmui jų jau trūksta, o iš gamtos dar nespėjame gauti pakankamai.  

„Tradiciškai labiausiai vitaminus gerti rekomenduojama ankstyvą pavasarį, kai saulės dar nedaug. Natūralu, pagalvokime, ką mes paprastai valgome kovo–balandžio mėnesiais? Jei tik prasidėjus pavasariui puolame prie vaisių ir daržovių, tai gausime arba ne pirmo šviežumo derlių, arba iš kitų kraštų atvežtą maistą – nei vienu atveju jis nebus ta vitaminų bomba, kurios organizmas po žiemos išsiilgęs. Pirmieji natūralūs žalumynai – šviežios salotos, špinatai, krapai, ridikėliai pasirodo tik gegužės mėnesį, o iki tol organizmui reikia padėti“, – neslepia „Gintarinės vaistinės“ atstovė.  

J. Skinderskienė pastebi, kad siekdami bet kokia kaina sulieknėti prieš atostogas, žmonės neretai kreipiasi į vaistines, norėdami įsigyti įvairių preparatų, esą greitinančius medžiagų apykaitą ar užpildančius skrandį ir taip suteikiančių sotumo jausmą. Specialistės teigimu, tokie triukai turi nebent trumpalaikį efektą, o birželio mėnesį jų griebtis tikrai neverta, nes dar geresnį ir ilgalaikį efektą suteiks aktyvesnė dienotvarkė bei taisyklinga mityba.

Mažos detalės – dideli rezultatai

Vienas svarbiausių patarimų, kaip radikaliai nekeičiant gyvensenos pagerinti savijautą – rytinė mankšta. Dieną reikėtų pradėti pusryčiais, net jei organizmui to nesinori, bet prieš tai geriausia lengvai prajudinti raumenis. Vos pramerkus akis šokti į ilgą bėgimą nepatartina, nes kūnas dar nebūna pabudęs, kaip nerekomenduojama sporto atidėti ir vėliausiam vakarui. J. Skinderskienė pažada, kad suderinus tokį prasijudinimą su anksčiau nurodytais mitybos patarimais, kilogramai nukris su gerokai mažiau vargo negu bet kuriuo kitu metų laiku.

„Svarbiausia pasirūpinti vitaminais A ir D, nes jų po žiemos mums trūksta labiausiai. O visa kita – kaip, kiek ir kada sportuoti ar valgyti – šiek tiek keičiasi priklausomai nuo organizmo. Norėdamas gerai jaustis, žmogus turi klausyti savo organizmo, sekti, kas jam tinka ir kas ne“, – reziumuoja vaistininkė.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...