captcha

Jūsų klausimas priimtas

Nyderlandų karalius 21 metus dirbo keleivinių lainerių „kviestiniu“ pilotu

Kai kurie olandų nacionalinių avialinijų KLM regioninių skrydžių bendrovės „Cityhopper“ keleiviai galbūt atpažindavo prisistatančio antrojo piloto balsą.
Reuters/Scanpix nuotr.
Reuters/Scanpix nuotr.

Tačiau jis buvo ne paprastas antrasis pilotas, informuojantis keleivius apie oro sąlygas bei planuojamą atvykimo laiką, o Nyderlandų karalius.

Karalius Willemas-Alexanderas šalies laikraščiui „De Telegraaf“ trečiadienį prisipažino, kad jis 21 metus dirbo „kviestiniu pilotu“ Nyderlandų avialinijų KLM keleiviniuose laineriuose „Fokker 70“, o prieš tai yra dirbęs kitoje šalies oro bendrovėje – „Martinair“. Dabar jis ruošiasi mokytis pilotuoti lėktuvus „Boeing 737“, nes bendrovės jau atsisako lainerių „Fokker“.

Nebuvo paslaptis, kad Willemas-Alexanderas turi piloto licenciją ir kartais pilotuodavo KLM keleivinius lėktuvus, nėra aišku, kaip dažnai jis tai darydavo. „De Telegraaf“ žiniomis, jis pilotuodavo keleivinius lainerius dukart per mėnesį. Kaip kviestinis pilotas jis visuomet užimdavo antrojo piloto vietą.

50-metis trijų vaikų tėvas ir 17 mln. olandų karalius vadina lėktuvų pilotavimą „laisvalaikio pomėgiu“, leidžiančiu jam atsitraukti nuo karališkųjų pareigų ant žemės ir sutelkti dėmesį į kitokią veiklą.

„Turi orlaivį, keleivių ir įgulą. Esi už juos atsakingas, – sakė karalius laikraščiui. – Negali pasiimti savo žemiškų problemų į dangų. Gali visiškai (nuo jų) atsitraukti ir susikoncentruoti į kažką kita. Man tai yra labiausiai atpalaiduojanti skraidymo dalis.“

Willemas-Alexanderas sakė, kad keleiviai jį atpažįsta retai, ypač kai apsauga lėktuvuose buvo sustiprinta dėl 2001 metų rugsėjo 11-osios teroro atakų Jungtinėse Valstijose.

„Prieš Rugsėjo 11-ąją įgulos kabinos durys būdavo atviros. Žmonės nuolat ateidavo pasižiūrėti ir manydavo, kad yra puiku ar netikėta, kad aš ten sėdėdavau“, – sakė jis. Pasak karaliaus, labai mažai žmonių jį atpažįsta, kai jis eina per Amsterdamo Schipholio oro uostą, vilkėdamas KLM piloto uniformą ir kepurę.

Willemas-Alexanderas teigė, kad antrasis pilotas neprivalo prisistatyti, kai lėktuvo keleiviams sako informacinius pranešimus. Taigi jo balsą atpažįsta tik nedidelė dalis žmonių, skraidančių KLM lėktuvais.

„Be to, dauguma žmonių vis tiek nesiklauso“, – pridūrė jis.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Įvairenybės

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...